![]() |
tereinwagens moeten uit alle steden worden geweerd
tereinwagens moeten uit alle steden worden geweerd...
wat vinden jullie hier van? was onlanks natuurlijk in het nieuws en vroeg het me af! onzin? of zou je het fijn vinden? en waarom? kusje kim |
Ik vind sowieso dat auto's die milieuvervuilender zijn dan nodig is verboden zouden moeten worden.
De grootte of patserigheid van de auto maakt me niet uit. Ik denk dat mensen die daar over zeuren gewoon wat te zeiken zoeken. |
Wat voor meer waarde zou dat moeten hebben dan?
Heb je zelf geen mening? En waar blijft een ondersteunend artikel of bron? |
Volgens mij is dit onderwerp al redelijk uitgemolken toen er in Nijmegen soortgelijke geluiden te horen waren.
|
Ik snap dat mensen zich irriteren aan dat soort auto's, maar dan zo je ook golfs met te grote speakers moeten verbieden (vooral als ze op donderdagen rond half 3 's nachts onder je raam staan :mad: )
|
Citaat:
:nono: |
Citaat:
|
Ik ben het bij voorbaat al eens met nare man (Y)
|
Citaat:
|
Citaat:
daarnaast, het milieu is ook van lui die er geen ruk om geven. Ga eerst maar eens lekker alle bussen op waterstof laten rijden, zorg er voor dat elektriciteit netjes uit kernenergie gewonnen wordt in plaats van onze behoorlijk ouderwetse energiecentrales, verbied vliegtuigvluchten die binnen 1 werelddeel vallen, laat geen bus rijden als er maar 5 mensen in zitten, idem voor treinen, en vervang de bakken van de ministers maar eens door fiat panda's. eerder ga ik me niet aanpassen aan de wens van een enkele groenteburgervretende linkse moraalridder die meent dat de auto niet alleen de grote melkkoe van onze overheid dient te zijn - zonder auto's had Zalm een probleem - maar dat je diezelfde brave belastingbetalende burger die toevallig in een e-klasse-diesel rond wil rijden ook nog eens op andere manier moet straffen voor zijn bijdrage aan de staatskas. overigens vallen de negatieve voor het milieu tot nog toe behoorlijk mee. Het gras is nog steeds groen hoor. Echt oorzaken van een 'slecht' milieu, kunnen veel meer gezocht worden in zware industrie, houtkap in regenwouden, toerisme in gebieden waar mensen met hun poten vanaf zouden moeten blijven, etc. ow, en zorg er voor dat LPG goedkoper wordt, aangezien dat toch echt de schoonste fossiele brandstof is die je momenteel overal kan tanken. |
Citaat:
Voor de rest ben ik het uiteraard eens met alle goede ideeën die je oppert, afgezonderd van het woordje 'eerst' uit de derde zin van je betoog. |
Citaat:
|
Kijk, je moet hier wel minstens met een bronvermelding komen. Alles is ooit wel eens 'laatst op het nieuws' geweest. Dus s.v.p. een sterkere openingspost, anders sluit ik dit.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Helemaal niet mee eens. Ik vind het echt een slecht idee.
|
Busjes? Vrachtwagens?
Een beetje BMW of Mercedes heeft overigens een langere wielbasis en een hogere uitstoot als de gemiddelde SUV. Wat is het probleem dan? Verder worden SUV eigenaren al in hun portemonnee gepakt door hogere wegenbelasting, verzekeringspremie en brandstofkosten. Slaat dus nergens op. Zoek voor de grap eens op wat het verschil is in wegenbelasting tussen een personenauto op benzine van 1000kg en onze landrover, 1800kg op diesel, dan snap je wel wat ik bedoel. |
Ik ben het met de stelling eens. Nederland is een plat land. Hier heb je geen terreinwagens nodig om je te kunnen verplaatsen van punt a naar punt b. Terreinwagens zijn alleen nuttig in bergachtig gebied. Dat hebben we hier in Nederland niet.
|
Citaat:
Je mag toch nergens harder als 120 km/h, dus sportwagens zouden verboden moeten worden. |
Jezus, doe jij toevallig mee aan Op weg naar het lagerhuis of zo? Precies dezelfde stellingen! (even ook uitgaande van het feit dat je op Seksualiteit een andere stelling hebt geplaatst)
|
En... waarom zou dat precies verboden moeten worden?
Nu dacht ik toch echt dat mijn ouders met een reden zo'n ding aangeschaft hadden, je kan namelijk geen ruk vervoeren zonder laadruimte, er nu komt dan iemand aan ons vertellen dat de zaak vanwege een brandstof verbruik dat hoger ligt dan minimum, maar zeker weten onder dat van alle roestbakken die nog op de weg zijn dan maar failliet moet gaan? Rot op zeg. |
Dat sommige steden proberen om de zg...PC hoofdtractoren uit het straatbeeld te verbannen, kan ik mij nog in vinden. Maar dan moeten die zelfde gemeentes ook sommige (luidruchtige)brommers en scooters verbieden, want soms zie en hoor ik brommers rond rijden alsof er een F16 straaljager naast mij aan landen is! :|
|
ALs het aan mij ligt komen er 2 slotjes op 2 topics van kimberly.
Ten eerste, de onderwerpen zijn al zo vaak ter sprake gekomen. Ten tweede, er is geen ondersteunende materiaal in de vorm van extra informatie, nieuwsbericht. Ten derde, ik heb het gevoel dat wij proefkonijnen zijn voor 1 of andere spreekbeurt die kimberly moet houden. |
Citaat:
|
Mjah, dan kan mn pa die Hummer ook wel de deur uit doen.. Hopelijk maken ze dan in de toekomst een uitzondering op die regel voor familie van kamerleden/minister. (Ik word minister van Vreemdelingenzaken voor de Partij van de Xenofobici, of natuurlijk gewoon premier)
|
Verbieden okay, maar dan wel meteen álle milieuvervuilende of geluidsoverlast veroorzakende vervoersmiddelen. Ik denk dat je weinig vervoer overhoudt.
|
AMSTERDAM - Amsterdam wil zwaar vervuilende auto's zoals luxe terreinwagens en dieselauto's uit de stad verbannen. Bezitters van een terreinwagen (SUV) moeten in de toekomst niet meer in aanmerking komen voor een parkeervergunning, vindt de gemeente. Het verbieden van vuile voertuigen is een van de vijftig maatregelen die milieuwethouder H. Maij woensdag voorstelde om de luchtkwaliteit in de stad te verbeteren.
dit komt uit de krant, ik denk dat iedereen dit wel op het nieuws gezien heeft toch? zelf vind ik het onzin, als jij graag in een patser bak wil rijden moet je dat zelf weten, wat ik wel vind is dat belasting vrijen tereinwagens WEL belasting moeten betalen, zoals amerikaanse pick-up trucks! o ja die scooters maken wel een herrie, maar ja, dat mag eigenlijk nu al niet! |
Ik dacht dat de meeste oude brommertjes/scooters veel vervuilender waren dan die P.C. Hooft tractoren?
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
niet dat ik het met de stelling eens ben, maar wat jij beweert is onzin. |
Citaat:
|
tja maar als iemand in een trabantje wil rijden mag dat wel beetje krom
|
Het is oppassen in zulke discussies, want er lopen twee dingen door elkaar heen. Enerzijds is het natuurlijk gewoon zo dat de tegenstanders het op een moreel oordeel baseren; mensen met SUV's zijn asociale hockeypatsers, die willen laten zien dat ze gearriveerd zijn. Anderzijds hebben ze wel een punt waar het gaat om benzineverbruik, luchtvervuiling en veiligheid, maar dat geldt niet alleen voor SUV's maar ook voor vracht- en andere bedrijfswagens en met name oude auto's.
Ik ben dus niet zozeer voor een verbod op alleen terreinwagens (hoewel ik het wel met open armen zou ontvangen) maar meer gewoon op het sterk beperken van alle autoverkeer in oude binnensteden. |
Citaat:
|
maar een trabant is dan tenminste nog cultuur, en wordt niet gebruikt voor duizenden km's per jaar. een suv meestal wel.
|
Belachelijk verbod wat onmogenlijk te realiseren valt.
Wat valt onder terreinwagen he? Een suzuki jimny is zuiniger dan de gemiddelde opel kadet maar wel een terrein wagen. Een fiat panda 4x4 is ook een terreinwagen als je die vreemde italianen mag geloven. Verder zou je met een verbod hierop de auto industrie behoorlijk tegen zn schenen schoppen wat toch een miljarden business is. Laat mensen lekker rijden in wat ze willen en pak asociaal rij gedrag harder aan. En dan heb ik het niet over te snel rijden want dat verbod is way over de top gegaan en puur een melkkoe geworden. Dann heb ik eht over niet stoppen voor zebra paden, geen rekening houden emt bromfietsen en fietsers (heb al mening spiegeltje van een bal eraf geschopt na afgesneden te worden midden in een bocht door een lul met zn telefoon aan zn oor). Zowiezo, de rijken die het zich kunnen veroorloven om in belachelijk dure bakken te rijden zijn echt niet bang voor een boete van een paar tientjes die ze krijgen mochten ze al gepakt worden. Kortom, doe wat ze in finland doen, bepaal de hoogte van de boete aan de hand van het kapitaal wat die lui hebben en pak ze goed hard. |
Terreinwagens, bedoel je daar zoiets mee?
http://www.shadetreemechanic.com/ima...ntl_yellow.jpg Dan ben ik voor. |
Citaat:
http://www.italiancar.com.au/images/98-3-3623_lg.jpg Hier gaat t over! De 4 wiel aangedreven personen wagens gemaakt om mee door de blubber te broemen. |
Die je inderdaad regelmatig nodig hebt als er weer een aardverschuiving of modderstroom in de Amsterdamse binnenstad heeft plaatsgevonden.
|
Citaat:
(overigens valt in Havens West in amsterdam wel een modderstroom te vinden hoor, bekende cross/offroad plek.) |
Citaat:
Er is niemand die serieus denkt SUVs te kunnen verbieden op grond van het feit dat de bestuurders vaak een bepaald soort mensen zijn. Daarom heb ik het ook liever over een algemeen verbod op auto's die niet aan bepaalde normen mbt. luchtvervuiling, gewicht, afmetingen e.d. voldoen, omdat die de binnenstad gewoon verneuken. |
Is dat niet precies waarom je meer betaald aan belastingen als je in een grotere / duurdere auto rijdt?
|
Citaat:
Stel je voor iedereen in Nederland gaat in de Liebherr T282 rijden. :D http://www.gizmodo.com/archives/images/t282b.jpg |
HAHAHA, wat leuk dat jullie allemaal trabantjes kennen (rijden) mijn vriend heeft zelf een tranbant (erg mooie) en dat vind ik echt stoer!
wat ik schreef was dat belasting vrije ''tereinwagens'' belasting moeten betalen! maar aan de andere kant hebben jullie wel gelijk, een trabant stoot misschien wel meer stoffen uit dan een tereinwagen. nu begin ik mezelf tegen te praten... ik ben tegen ''echte'' tereinwagen's. dus niet iedere 4X4 aangedreven auto. dat zou onzin zijn, maar als je kijkt naar die mensen die in nederland met een hummer rijden, dat is toch onzin, ik snap dat mensen het mooi vinden, maar het onnodig. de theorie van een boete geven aan de hand van wat je verdient lijkt mij als student een perfecte oplossing!!! dit is wel heel eerlijk. maar verder vind ik ook wel dat je je gewoon zo veel mogelijk aan de verkeers regels moet houden. de maximale snelheid op de wegen in nederland, zijn zo gekozen omdat het zo het veiligst is. ik ben nu met me rijbewijs bezig en ik merk dat ik zelf ook nu al te hard rij, maar let er wel op. ik denk dat een terein wagen niet in de grote stad thuis hoort. kusje kim |
Citaat:
|
Ach jah, de zin en onzin van autobezit... :rolleyes:
Wij hebben hier 3 Land Rovers staan. 1 perfect gerestaureerde Land Rover Series IIa 109 diesel uit 1967. Daarmee gaan we altijd op vakantie naar Engeland in de zomer, en dan alle Land Rover show af. Erg gezellig altijd. 1 Land Rover Series III 88 diesel uit 1974. Hij ligt nog in onderdelen, maar deze wagen wordt straks geprepareerd om mee te doen aan offroad wedstrijden. 1 gloednieuwe Land Rover Defender 90 Td5. Die wordt straks gebruikt om ondedelen van de offroader van evenement naar evenement te slepen. het is trouwens onze enige "normale" auto,en wordt dus ook gebruikt voor de boodschapjes. Nou jah.. m'n moeder heeft nog een Lancia Y10, maar da's toch geen auto te noemen. Maar goed, de oudjes even buiten beschouwing gelaten. Waarom zou onze Defender niet de stad in mogen? "Groot" is nogal een relatief begrip. De wielbasis is 90 inch. Dat is maar 2 meter 28. Da's nog geen 10cm langer als de oude Fiat Panda, om maar eens een autootje te noemen. Zijn ze te hoog? Ach, hij scheelt maar 50 cm met de mercedes A-klasse. En 30cm met de Peugeot 807. Te zwaar? De nieuwe BMW 7-klasse is bijna 200kg zwaarder. We verbruiken teveel? We doen 1 op 11 en we stoten 282g CO2 per km uit. De topmodellen van Mercedes en BMW hebben zowel een hoger verbruik als een hogre CO2 uitstoot.. En die opmerkingen van "een terreinwagen hoort niet in de stad" zijn net zo onzinnig als zeggen dat een ferrari niet in de stad hoort. |
Citaat:
verzakkende wegen zullen best een probleem kunnen opleveren, maar verharde wegen dienen gewoon bestand te zijn tegen de druk van 3500kg op vier wielen, aangezien dat (zo uit mn hoofd ff) het maximum gewicht is voor een auto die met rijbewijs B bestuurd mag worden. (daarboven zou het officieel een vrachtwagen zijn). er zijn ook al veel regels omtrent uitstoot, en die worden voor alle voertuigen jaarlijks gecontroleerd. een SUV moet ook aan emissie-eisen voldoen, en dat zijn dezelfde eisen als voor elke andere personenauto. het rijden in een grotere(zwaardere) auto heeft sowieso al hogere belastingpremies ten gevolg. oftewel, de eigenaar betaald al netjes voor zijn 'asociale' gedrag. ik zie het probleem dus niet zo, echt niet. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.