![]() |
De ouders van me vriend
Me vriend is 23 en ze ouders mogen mij niet, zijn wat kleine ruzietjes geweest en ze willen eigenlijk liever niet dat ie met mij gaat... heb dit weekend een half jaar iets met hem en hij mag niet naar me toe komen omdat ie zich vanochtend verslapen heeft... kutsmoesje dus van ze ma om niet te mogen... en als ie wel gaat dreigt ze om hem op straat te zetten enzo (zoals zo vaak)... ik heb iets heel leuks georganiseerd om te vieren dat we 6 maanden bij elkaar zijn en nu dit gezeik weer :( ik kan er niet meer tegen zo... ik heb tegen hem gezegd dat ik niks met dat gezeik te maken heb en dat ie maar gewoon wel komt omdat we een afspraak hadden gemaakt... kvoel me al heel lang vet machteloos met die ouders... weet iemand wat ik eraan kan doen? :( (n)
|
Ehm ik weet niet wat je er aan kunt doen maar kut is het wel.
|
-> Psychologie.
Is vervelend, maar als hij echt van je houdt komt het wel goed. |
Citaat:
|
Dit is meer een topic voor L&R, niet voor Psych.
Inhoudelijk is het natuurlijk behoorlijk klote voor je, maar onthou dat je iets met hem hebt en niet met zijn ouders. |
In elk geval niet dk.
En tja, ik weet niet zo goed wat je kan doen. Er met die ouders over praten? |
Hij is 23?
Ik zou uit huis gaan, als ik hem was. |
Het feit dat je zegt dat ie 23 is doet mij vermoeden dat jij 15 bent oid.
Verder, ---> L&R |
Citaat:
|
Citaat:
|
[flauw] dit is vast de vriendin van langejongen [/flauw]
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar ontopique: je zegt niet voor niets erbij dat ie 23 is want je weet zelf ook dat het allang tijd is dat ie uit huis gaat dus zeg dat tegen hem |
Ik vind dat ze psychologisch gesteund mag worden. ;(
|
ik ben bijna 18 en ja idd hijs 23, maar ik wil dat ie komt dit weekend snik snik snik
|
Citaat:
|
:D (y)
|
Weest lief, mensen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hij is 23, als hij liever bij z'n mammie en pappie zit straf te krijgen, is dat z'n eigen schuld. Lullig dat jij daar de dupe van wordt, maar hij kiest er zelf voor.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat zie je nou in zo'n jongen die op z'n 23e zo onder de plak zit bij z'n ouders?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ontopic: slotje of naar L&R. Wat een gezeur. :s |
Mensen die over "me vriend" spreken, in plaats van mijn vriend... :rolleyes:
|
Citaat:
|
23 en nog steeds bij pappie en mammie
daar is pas psychologische hulp nodig |
Verslapen en dan mag hij niet weg naar jou. Hij is volwassen, ook al woont hij nog bij z'n ouders, het lijkt me dat dat zijn eigen zaak is. Als hij zich verslaapt heeft hij er zelf toch last van en horen zijn ouders hem niet meer te straffen op deze leeftijd lijkt me.
--> L&R |
Pure nieuwsgierigheid: Waarom mogen ze je niet? Ook wel praktisch om te weten eigenlijk...
|
Citaat:
|
23...
Ik had ook vaak gezeik met m'n ouders, op een gegeven moment heb ik gezegd: mensen, ik ga verhuizen, jullie hebben geen last meer van me. En de week daarna woonde ik op mezelf. Misschien ook iets voor hem? |
Ff op een rijtje: Hij is 23, krijgt STRAF van zijn ouders, omdat hij zich heeft VERSLAPEN? Jezus! Maar vooruit.
Of hij moet op kamers, of eens tegen zijn ouders in gaan... Kom op, alsof hij niet oud genoeg is om zelf zijn vriendinnetje te kiezen. Dat genicht altijd! |
Citaat:
|
Citaat:
|
amen
|
Ik denk ook dat er maar weinig mensen zijn die op hun 23ste nog straf krijgen van pappie en mammie.
|
Nou, ik ben nu pas zestien, dus in principe kan er misschien niet over spreken, maar mijn ouders en ik hebben een zodanige band met elkaar dat zolang ik in ons huis woon, ik me te houden heb aan de regels van mijn ouders.
Allemaal niet zeiken over zijn leeftijd dus... Als je weet waarom ze je niet mogen, kun je er misschien iets aan doen. Laat zien dat jij echt wel betere kanten hebt en probeer open te zijn tegen je vriend en diens ouders. Misschien kunnen jullie eens praten, of bel ze eens op om te vragen of je bij ze langs mag komen. Vertel dat je het rot vindt dat ze je niet mogen. Inderdaad is het voor ons handig te weten waarom ze je niet mogen. Want als je drie keer bent vreemd gegaan is dat natuurlijk iets heel anders dan dat ze je te brutaal vinden of zo... |
idiiot zo uit dan nog straf voor uitslapen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waar iedereen in dit geval over struikelt, is het feit dat die knul 23 is en dan straf krijgt omdat hij zich verslapen heeft. Dat slaat in mijn ogen helemaal nergens op. Klinkt een beetje kinderachtig vind je niet? En dat is wat iedereen nogal raar aan dit hele gebeuren vindt. Wat ik persoonlijk een beetje raar vind, is dat die jongen het daar gewoon mee eens is en nog zo zijn leven laat bepalen door zijn ouders. Die jongen is oud en wijs genoeg om zijn eigen keuzes te maken, daarbij rekening houdend met het feit dat hij nog bij zijn ouders woont. Maar om dan zo over je heen te laten lopen, vind ik toch niet erg zelfstandig en verantwoordelijk overkomen. Ik weet niet hoe hij verder in het contact met zijn ouders is, maar dit vind ik wel erg kinderachtig. En voor jou, TS, vooral heel vervelend dat hij het toelaat, want jij word er de dupe van. Praat daar dus eens goed over met hem. Waarom hij zijn relatie met jou zo laat bepalen door zijn ouders en wat het probleem van zijn ouders nu eigenlijk is. Want pas als dat duidelijk is en jij weet hoe hij daar tegenover staat, kun je er echt wat mee doen. |
Hij moet maar gewoon naar je toekomen, wordt 'ie misschien deze keer wél uit huis gezet, ben je meteen van het gezeur af.
|
Ah rottig zo'n situaties! Het ergelijke is dat jij er inderdaad niets aan kan doen. Het is je vriend die moet veranderen. Hij is 23 en laat zich straffen door zijn mammie. :nono: Hmmja, probeer je vriend een beetje onder druk te zetten om volwassen te worden, want daar begint het toch wel tijd voor te worden, niet?
offtopic: dit brengt weer herinneringen naar boven van mijn 20-jarige vriend die niet mee wou op citytrip omdat zijn mama het geen goed idee vond... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:28. |