![]() |
Full Metal Jacket op TV.
Veronica, 14-01-06, van 22:00 tot 00:15.
Ik ben even te lui om een samenvatting te zoeken, maar 't is een film van Stanley Kubrick dus 't zal wel snor zitten. Voor wie net als ik ziek is en daarom niks te doen heeft op de zaterdagavond. (y) |
Inderdaad, een snorre film. Naast Apocalypse Now heb ik nog nooit zo'n goede oorlogsfilm gezien.
Trouwens ook de minst rare Kubrick die ik heb gezien. |
Heb je Paths of Glory al gezien, Juice? Dat is ook een aanrader. Vond het wel in het topic passen, sinds het ook een oorlogsfilm is en ook van Kubrick. Ik heb de film al een paar keer gezien, vind hem best oké. Maar ik zal 'm morgen niet gaan kijken. :)
|
klinkt wel vermakelijk
"A pragmatic U.S. Marine observes the dehumanizing effects the Vietnam War has on his fellow Marine recruits from their brutal basic training to the bloody street fighting set in 1968 Hue, Vietnam" :D |
Heb die film zelf op DVD, en de beoordeling volgens filmkenners als volgt...
Na acht jaar geen films gemaakt te hebben, kwam Kubrick met deze meesterlijke oorlogsfilm naar het boek van ''The short timers'' van Ustav Hasford. De eerste helft toont de training van een aantal Amerikaanse mariniers. De jonge soldaten met Modine als het centrale personage, worden door sergant Ermey opgeleid tot bikkelharde vechtmachines. De tweede helft speeld in Vietnam, waarbij de mariniers met de verschikkingen van de oorlog worden geconfronteerd. Zoals in veel films van Kubrick is het centrale thema opnieuw de ontmenselijking van het individu, en komt de waanzin van de oorlog op de tweede plaats. De grofgebekte Ermey zorgt in de eerste helft voor een komische noot, maar de algemene sfeer van de film is bijzonder neerslachting. ***** Warner Brothers 1987 |
hulde voor Erney trouwens, die een groot gedeelte van zijn dialoog improviseerde.
|
Ik hou niet van hem, alleen Eyes Wide Shut :o
|
Een mustsee voor elke filmliefhebber. De beste oorlogsfilm die ik tot nu toe gezien heb.
|
full metal jacket in m'n dvdspeler:)
|
metal_jacket :o
|
Heb in de eerste op school de eerste drie kwarter gezien en heb toen geweigerd hem verder af te kijken, omdat ik er niet tegen kon dat er zo met mensen om werd gegaan. :o
|
Citaat:
ot: tof ja ik ga het kijken (y) |
Ik ga kijken :) (y)
|
Tsja. Wat kun je zeggen, gewoon een oorlogsfilm. Wat deze oorlogsfilm van andere onderscheidt (en dat wel ten positieve) is dat het Amerikaanse leger en vechten er niet zo in worden opgehemeld.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Had het in de tv-gids gelezen, was wel van plan hem te kijken ja. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Dinalfos en ik hadden blijkbaar dezelfde gedachte op hetzelfde moment. :) |
Citaat:
|
Citaat:
Helaas vond ik hem juist het laatste half uur een beetje saai worden. :| Vanaf dat die sluipschutter gevonden werd ongeveer, vanaf dan vond ik er niet veel meer aan. Citaat:
|
M.I.C.-K.E.Y. M.O.U.S.E.
mickey mouse! Briljante scene. |
Citaat:
Zo overdreven zal het dus wel niet zijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47. |