![]() |
Growing up.
Kerosine
Duizend dingen, volwassenheid, Aan alles al lang niet meer schijt omdat Dat teveel eer is voor de meeste dingen. Werken, branden, nicotine. Anagram Je praat in woorden die nutteloos Nee, amen, luchtmatroos Omdat je teveel eer van schoonheid bekomt Margarine, brood. Verdomd. Merovingean Vleselijke liefde, honing in een kan Omdat je gelaafd en gevoed Van nut, behoudendheid, subtiliteit ontdoet Gewoon een gladde Fransman. |
Vreemd, maar wel mooi.
"Omdat je gelaafd en gevoed Van nut, behoudendheid, subtiliteit ontdoet" vind ik erg mooi, maar daarop volgend de regel van de gladde fransman vind ik minder, loopt naar mijn mening wat stroef. |
Ik doe mijn best, maar ik snap er geen zak van. Ik kan bijv. nergens een 'anagram' vinden, maar zo hoeft het natuurlijk ook helemaal niet bedoeld te zijn.
De Merovingean doet mij natuurlijk in eerste instantie denken aan die wezens zoals ze zijn in de Matrix, maar later meer nog aan aan die koningen uit Frankrijk. Dat valt natuurlijk mooi samen met de laatste zin, en daarom denk ik dat het op één of andere manier een maatschappelijke kritiek is, maar ik weet niet in welke zin. De tweede strofe doet dan weer moeilijk, daar haal ik het er ook niet helemaal uit. Stiekem denk je al snel aan inspiratie uit de Da Vinci Code, maar dat zal wel niet ^^. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01. |