![]() |
programma cijfers opslaan
weet iemand een site waar ik een programma kan downloaden, waar ik m'n cijfers in kan opslaan??
alvast bedankt |
Excel?
|
nee, ik bedoel een programma, waarin er ook wordt uitgerekend wat je gemiddelde is.
|
Excel.
|
maar die rekent toch niet het gemiddelde uit? zo wel, hoe dan?
|
Daar kun je vast wel ergens een formule voor inknutselen. Veel te lang geleden dat ik excel daarvoor heb gebruikt, weet dus niet meer hoe :o Maar je kunt toch gewoon even je cijfers bij elkaar optellen en delen door het aantal cijfers? :s Of denk ik nou te makkelijk?
|
In Excel kan je al je cijfers invoeren met erachter de weegfactor en dan met de functie GEMIDDELDE het gemiddelde van je cijfers bepalen, zo deed ik het tenminste altijd.
|
Citaat:
|
Citaat:
En hoe? Dat is hierboven al gepost. :) |
Excel kan alles, alleen weten de meeste mensen niet hoe. :o
|
Ik heb op het vwo een module informatica plus gevolgd waarbij je ook dit soort dingen leerde en dat is toch wel heel erg makkelijk. Ik heb er nu bij mijn vervolgopleiding ook heel veel aan omdat er nu echt van je verwacht wordt dat je met Excel kan werken.
|
Citaat:
Daar kun je met een simpele formule berekenen hoeveel je nog moet halen om ....( 5,5 of een 6 of een 8 bijv) te staan. |
Ik heb wel een programma, heeft mijn wiskunde leraar gemaakt. Kan je precies alles invoeren, HD, PO's, SE's, VT's. Als het wil hebben meot je maar even pm-en
|
cijfers invoeren in excel
cijfer 1 cijder 2 cijder 3 ... voor het gemiddelde: =GEM(A1:A15) bevoorbeeld :) |
Citaat:
|
Het is een programma waar ik nog nachtmerries van heb, maar uitstekend te gebruiken:
SPSS. |
|
Excel is daar zeker een handige oplossing voor. Je kan daar namelijk ook de weegfactor van elk indivudeel cijfer meerekenen. In het eerste jaar van mijn HBO opleiding had ik een mooie sheet. Deze gaf precies aan wanneer ik mijn P had gehaald, wanneer er een onvoldoende was gescoord en hoeval studievoortgans uren er waren gemaakt.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:00. |