![]() |
[Videokaart] SLI mode
hej mensen
ik heb weer een vraagje ik heb nu een asus a8n SLI moederbord met een geforce 6600 256 mb, en een amd3000+ 64... maar in games zoals BF2 trekt het niet echt geweldig. nu ben ik misschien van plan een nieuwe videokaart te kopen, maar als ik bijvoorbeeld een geforce 6800 GS PCI-express koop, kan ik die dan gewoon naast die 6600 zetten en ze samen laten werken? |
Nee. Voor SLI moet je twee exact gelijke kaarten hebben. Het schijnt dat zelfs verschillende revisies van dezelfde pcb, verschillende merken geheugenchips etc. al tot instabiliteit kunnen leiden. SLI is trouwens pure geldverspilling. Je kunt beter gewoon één snelle videokaart kopen.
|
ow dat is jammer
2 van die geforce 6600's zie ik zoiezo niet zitten :s niet dat het een slechte kaart is, maar ik wacht dan wel even tot de prijzen wat gedaald zijn van 6800 ofzo |
Twee 6600's is echt absolute waanzin. Een enkel 6800 GT of ultra is veel sneller en ook goedkoper. Twee 6800's is ook al geldverspilling eigenlijk. Je kunt gewoon beter een volgende-generatie kaart kopen. De eisen die SLI stelt aan je voeding zijn ook achterlijk.
|
Citaat:
Maar bios, geheugen, extra hoeft helemaal niet meer. Bij de 80.xx drivers SLI is nutteloos, crossfire ook. Een x1800XT of X1800XL is al zat, waarbij de laatste flink gedaald is voor 270 heb je al een relative high end kaart. Maja R580 komt over een maand uit, beetje logisch Zo zwaar is SLI nu ook weer niet, wel als je natuurlijk 2x7800GTX gaat pakken, maar 2x6800GS gaat prima met een 420 of 480 watt voeding van een kwaliteits merk. Daarnaast 2x6800GS geeft leuke performance, zie maar eens op GoT, maja je kan sowieso beter voor 7800GT of X1800XL gaan, i.v.m betere HDR performance en bij de X1800XL HDR + AA |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04. |