![]() |
XML document leesbaar maken?
Ik kom hier nooit, dus als het verkeerd staat, verplaats het :o...
Ik heb een XML bestand gekregen van een msn gesprek, maar ik kan het niet openen met explorer, dan krijg ik de volgende foutmelding: De XML-pagina kan niet worden weergegeven Kan XML-invoer niet lezen met opmaakmodel XSL. Herstel de fout en klik vervolgens op de knop Vernieuwen of probeer het later opnieuw. -------------------------------------------------------------------------------- Toegang geweigerd. Fout bij het verwerken van bron file:///C:/Documents and Settings/Karen/Mijn documenten/Mijn ontvangen b... Met kladblok kan ik het wel openen, maar dan is het echt onleesbaar: <?xml version="1.0"?> <?xml-stylesheet type='text/xsl' href='MessageLog.xsl'?> <Log FirstSessionID="28" LastSessionID="30"><Message Date="11-1-2006" Time="23:25:55" DateTime="2006-01-11T22:25:55.546Z" SessionID="28"><From><User FriendlyName="Karen"/></From><To><User Kan iemand me helpen? Ik wil het gewoon normaal kunnen lezen :o... [edit] ik zie net dat er een centraal msn topic is :o |
Ik geloof dat die nieuwe MSN logs een wachtwoord hebben, maar of het er iets mee te maken heeft weet ik niet.
Werkt het misschien in een andere browser? |
Citaat:
|
Ff voor de duidelijkheid:
Kan je het bestandje wel openen met notepad, maar je begrijpt niet wat er staat? Misschien helpt het als je gaat werken met een programma dat coloursyntax gebruikt ( -> geeft bepaalde kleuren aan codes), zodat je zo je gesprek eruit kan lezen/bewerken/enz. Je kan bijvoorbeeld Notepad++ gaan gebruiken:
Als je een beetje goed kijkt kan je veel dingen eruit lezen: Citaat:
En je naam is karen. Een xml bestand is makkelijk te lezen: Een xml onderdeel begint met <onderdeel> en eindigt met </onderdeel> en kan verschillende objecten met waardes bevatten <object = "waarde" />, enz. |
Ik denk dat dit wel helpt: je moet een MessageLog.xsl in dezelfde directory pleuren. Ik heb er even eentje voor je online gezet.
Maar het zou ook dat kunnen zijn wat ********** zegt... |
Citaat:
|
Citaat:
Ik hoopte dat ik het bestand gewoon als een chatgesprek kon lezen, net zoals 'vroeger' als je bij msn een gesprek opsloeg... |
Dat kan dus als je dat bestand van Manuz in de zelfde map zet. Dat bestand bevat volgens windows de opmaak-instellingen voor het xml bestand.
|
Citaat:
ik heb dat bestandje van manuz en mn msn bestand in dezelfde map, maar dat hielp niet... sorry als ik hele domme vragen stel :o |
probeer je nu het .xml bestand nog steeds in notepad te openen? Hij zou het nu in Firefox/INternet Explorer moeten doen.
|
Citaat:
|
Heb het hier even geprobeerd. Windows ziet het .xsl bestand van Manuz als een xml bestand. Je moet het volgende doen:
OPen MessageLog.xsl in kladblok. Kopieer de inhoud. OPen een nieuw kladblok venster plak de inhoud hierin Gooi het oude MessageLog.xsl weg sla je nieuw aangemaakte bestand op als MessageLog.xsl (in het opslaan als... venster bestandstype veranderen naar "Alle Bestanden", staat standaard op tekstbestand) Nu zou het moeten werken. Hoop dat het duidelijk genoeg is. |
Citaat:
|
Ik heb een goed idee (geïnspireerd doordat iemand anders ook dit probleem had) :o
Plaats het XML bestand in de map waar MSN alle gespreksgeschiedenissen opslaat. Dan kun je het openen. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:07. |