![]() |
[MT]Spiektopics
Het valt me de laatste tijd op dat er vooral op Moderne Talen topics opduiken die, met de naderende lees- en luistertoetsen in zicht, vragen om antwoorden, mensen die antwoorden kunnen onthouden e.d., spieken dus.
In dat soort topics worden zelden tot nooit 'ontopic' gereageerd, en met een goede reden natuurlijk, maar open blijven doen dat soort topics wel. Wat is het beleid ten aanzien hiervan? Is het geen idee dat soort topics bij voorbaat te sluiten omdat het niets toe zal voegen aan het subforum op zich? |
|
het Spiektips-onderdeel in ere herstellen?
|
Citaat:
Er een speciaal forum over maken.. Tja, het kan, maar of de gebruikers er wat aan hebben is dus twijfelachtig. Verder zie ik scholieren.com op heel wat schoolnetwerken onder de geblokkeerde websites verdwijnen als er kant-en-klare antwoorden op officiële toetsen te vinden zijn, het is waarschijnlijk geen goed idee. |
Ik ga mee met T_ID :)
|
Citaat:
Wat Maurice waarschijnlijk bedoelde was het spiektips gedeelte van de site zelf (het is niet alleen een forum. :P). Na de restyling is het bij mijn weten inderdaad verdwenen. Niet dat er veel zinnigs op stond maar dat is even wat anders. Verder ben ik het roerend met je eens. |
Het is inderdaad zo dat spiektips of het vragen om antwoorden van officiële toetsen niet op de huiswerkfora horen. Buiten het feit dat afkijken niet hoort, de je er niets van leert en andere moralistische dingen, heeft het niets met hulp bij huiswerk of vakinhoudelijke zaken te maken. Dus is het ongewenst. Ik heb het topic van vandaag gesloten. Een van begin januari had ik over het hoofd gezien. Zijn er nog meer?
|
Citaat:
Ik vind het er uitstekend passen en ik vind ook dat ze open mogen blijven; waarom niet? We hebben wel vaker mensen gehad die gewoon rechtstreeks om antwoorden vragen. Krijgen ze die niet, ja dat is pech. Maar als er iemand zo aardig is om ze te geven dan heeft de persoon in kwestie geluk. Overigens vind ik het grappig dat er gezegd wordt dat er 'nooit ontopic' gereageerd wordt en als ik dan in het topic ga kijken blijkt de TS zelf een offtopic reactie te hebben geplaatst... Ik ben destijds met mijn eigen luistertoets trouwens via MT aan een aantal antwoorden gekomen, dus de topics kunnen ook wél succesvol zijn. En het bleek toen niet uit het beleid dat het niet mocht, want er waren toen heel veel topics over luistertoetsen. |
Wat moraalridderig. Alsof alle testen zo beschaafd en eerlijk opgesteld worden. Van mij mogen alle antwoorden en alle spiektips uitgewisseld worden. Of ze offtopic gaan, dat weet ik niet.
|
Citaat:
dat is een ronduit belachelijke stellingname "net of alle testen zo beschaafd en eerlijk opgesteld worden" als je zulke dingen beweerd wil ik op zijn minst bewijs zien |
spieken is heel erg leerzaam trouwens.
|
Citaat:
En als leraren zo dom zijn om het jaar erop dezelfde testen te geven als het jaar ervoor, terwijl ik in mijn bisjaar zit en zo slim ben geweest mijn testen bij te houden en die opnieuw te leren, dan vraag je erom. Daarbij, ik moet de leerling nog tegenkomen die nog nooit heeft afgekeken, gespiekt, een huistaak overgeschreven of een woord in zijn atlas heeft geschreven. En dan zullen er vast wel wat roepen, ik niet, maar zelfs de meest strevende en brave leerlingen in Latijn-Grieks heb ik daartegen zien zondigen, dus sorry dat ik je dan niet geloof. |
Citaat:
Citaat:
Inhoudelijk vind ik spiektips niet zo heel erg eigenlijk. Van mij mag een beetje "burgerlijke ongehoorzaamheid" wel. Citaat:
Offtopic: (ik heb trouwens nooit Latijn en Grieks gehad en ik zou echt niet weten waarom ik ooit voor andere vakken had moeten spieken). |
Ik promoot niks. Ik zeg alleen wat ik erover denk en dat we ons niet heiliger dan de paus hoeven te gedragen. Ik versta onder spieken overigens meer dan spiekbriefjes of afkijken, maar goed.
|
Lekker hypocriet opeens, Scholieren.com is jarenlang beroemd en befaamd geweest door die 'spiektips', die er tegenwoordig blijkbaar niet meer opstaan.
Scholieren.com heeft toch geen opvoedkundige rol als het gaat om spieken? Voorkomen doe je het toch niet. En er zijn altijd al topics geweest, ook op S&S, over of je spiekte, hoe je dat deed, of je wel eens gepakt bent etc. |
Citaat:
Mijn beste spiektip (ik heb er mijn gehele CITO luistertoetsen mee afgekeken) heb ik toch echt van s.com |
Citaat:
ontopic: als we heilig zouden zijn, zouden we het gehele werkstukken/boekverslagen-gedeelte kunnen opdoeken en dus de gehele site, inclusief forum. |
Citaat:
voor antwoord A: leg je hand in de linkerbovenhoek van de tafel antwoord B: rechterbovenhoek antwoord C: linkeronderhoek antwoord D: rechteronderhoek Althans, dat werkte bij mij altijd goed ;) |
Nee, die was het niet. Het was juist een spiektip voor als je toetsen had met verschillende versies.
Je kijkt steeds naar de lengte van het antwoord. Als het kortste antwoord de juiste was = benen onder je stoel Als het middelste antwoord de juist was = 90 graden hoek met je benen Als het langste antwoord de juiste was = benen strekken Het klinkt alsof dat onwijs opvalt, maar je doet het natuurlijk heel rustig; net alsof je even gaat verzitten. We hebben het één keer getest met heel de klas (dus iedereen bewoog z'n benen) en zelfs dat viel niet op. Maar in de praktijk geeft alleen de beste uit de klas z'n antwoorden door en dus niet de hele klas. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31. |