[QUOTE]devil15 schreef:
de nieuwe ''rechts- confesionele'' coalitie mar cda, lpf en vvd heeft in mijn ogen echt nog niks goed gedaan.
Zoals al opgemerkt is de formatie nog niet afgerond, en dus is er ook nog geen coalitie. Verder zijn er wel al een aantal afspraken gemaakt, die in mijn - rechtse - ogen veel goeds beloven.
[quote]
ze voeren een rookverbod in voor popzalen maar niet voor disco's, beetje scheef.[quote]
Zij hebben nog niets in te voeren, dit is nog een erfenis van onze demissionaire paarse ministers. Zeg maar een 'bonuspuinhoopje'. Ik denk dat een rookverbod in disco's zou zorgen voor teveel maatschappelijke weerstand, en als je zoiets verwacht dan mag een demissionair kabinet geen besluiten hierover nemen.
Citaat:
[/b]ook komt er een nieuwe gezondheidswet waarin iedereen meer moet gaan betalen.[/b]
|
't Gaat wel over inkomensafhankelijke subsidies, waarbij minder draagkrachtigen dus meer compensatie krijgen. Bovendien zullen de werkgevers ongeveer de helft van de zorgpremies voor hun rekening nemen. En als het kartel van zorgverzekeraars opgeheven is en de concurrentie langzaam maar zeker tot stand komt, moet ik nog zien hoeveel extra dat men zal moeten betalen.
Citaat:
ik word er echt niet goed van,
|
Tja, jammer voor je. Ik weet hoe het voelt, ik werd niet goed van Paars.
Citaat:
CDA bijgt steeds meer naar rechte en laat nix meer horen van het beetje links wat ze hadden.
|
Zoals al eerder gezegd door anderen: logisch in een centrum-rechts kabinet.
Citaat:
het gaat echt de verkeerde kant op met de wereld,
|
Inderdaad, vandaar dat rechts nu de macht krijgt. Misschien dat er nog wat te redden valt.
Citaat:
in veel europese landen krijgt rechts de macht en word er niet meer aan het millieu( dat voor iedereen zo belangrijk is) gedacht.
|
- Jij beslist even of het milieu voor iedereen belangrijk is. Ik vind het lang niet zo belangrijk, hooguit voor de volgende generaties.
- Je hoeft niet links te zijn om groen te zijn.
- Jij weet NU AL dat er minder aandacht aan het milieu besteed zal worden. Devil, zit Nostradamus in de hel naast je?
Ik denk dat er een andere insteek komt: Een bredere aanpak (bijvoorbeeld: zorg ervoor dat die woudreuzen niet gekapt worden) met ook nog andere rechtse voordelen (bijvoorbeeld: een immigrant in Nederland wil namelijk een auto... Ander voorbeeld: het aanmoedigen van flexibelere werktijden en het vestigen van bedrijven in de buurt van werknemers zorgt voor minder files en dus ook minder milieuvervuiling. Nog een voorbeeld: Zonder die linkse mietjes kan er eindelijk eens wat aan het probleem van kernafval worden gedaan, zodat kerncentrales schone energie kunnen produceren).
Citaat:
alles draait nog om de economie en om jezelf. äls het met mij maar goed gaat'' denken veel mensen, het kan ze niet schelen hoe het met hun kleinkinderen of met de rest van de wereldbevolking gebeurd, laat ze maar lekker allemaal dood gaan, alsi k maar lekker leef.
nou ga zo door rechts, en de aare word nog meer verpest dan dat hij al is
|
Integendeel. Nu kunnen er eens echte oplossingen komen, i.p.v. die halfzachte linkse lapmiddeltjes die nauwelijks wat uithalen behalve het spekken van de schatkist.