![]() |
Netwerkadres
Okej, ik heb een probleempje,
mijn internet verbinding doet de laatste tijd vreemd, hij kan geen contact meer maken met ons netwerk(draadloos, hoewel de modem en pc aan elkaar zitten ) tot op heden heeft hij het altijd gedaan, echter nu zegt de pc dat het probleem is dat we het netwerkadres niet kunnen verkrijgen.. hoe komt dat? en bovenal, hoe los ik dat op? mvg Oja, ik snap er nietzoveel van dus niet te moeilijke termen svp |
heb je goeie wachtwoord en versleuteling ingesteld voor je draadloze verbinding?
|
Heb je al eens geprobeerd de verbinding te laten repareren ('repair' of 'repareren' onder eigenschappen bij het icoontje van de draadloze netwerkverbinding rechtsonderin je scherm.
|
op beide, nee..
maar, ik heb ook geen icoontje, dus.. ligt het misschien aan mijn provider of is het een pc-probleem? mvg |
trouwens, heb ik wel gedaan
de response is dat het IP adres niet kan worden vernieuwd ! dus..? |
Heb je al eens geprobeerd het modem te resetten? Stekker eruit, 30 sec. wachten en er weer indoen. "IP adres kan niet worden vernieuwd" betekent dat de PC geen IP adres krijgt van het modem. Kan zijn dat het modem gewoon een soort van vastgelopen is.
|
nee niet geprobeerd, maar hoe kan hij dan hetnetwerkadres verkrijgen, wel geprobeerd regelmatig modem uit te zetten en dan te wachten... of helpt dat niet?
|
achtermijn standaardgateway( via ipconfig) staat ook niks, is dat normaal
|
Heb je wel aangevinkt dat hij dat automatisch moet verkrijgen?
(ga naar de netwerkverbinding,. properties, internet protocol, optain ip autoblabla') |
ja, maar weetje wat raar is, kijk, internet via mijn eigen ding doet het niet, maar omdatik wireless heb en ook zon usb wireless ontvanger ofzo, kan ik wel bij iemand andersop hun netwerk internet doen, dus internet kan wel alleen via mijn eigen ding doet het niet, heel eigenaardig .. toch?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
uhmm heb ik ook ongeveer gehad dat euvel
zie ------>>>> http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1330855 miss heb je er wat aan. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59. |