![]() |
schrik ik hem wakker
schrik ik hem wakker ’s nachts
lager liggend dan zijn gedachten en te hoog om hem warm te houden moet hij me telkens neerslachten omdat ik in hem opkom en me omlaag halen omdat ik ga zweven kruist hij onze blikken aan en schrapt ze dan weer ongeschreven of haalt hij ze uit elkaar en legt ze voor alle zekerheid apart en glimlacht hij dan schuldig ja als hij haar met mij verwart |
Ik wilde eigenlijk schreeuwen dat ik het heel gaaf vond. Maar die laatste zin is echt een dooddoener, voor mij. Maar goed, tot aan de laatste zin vind ik het leuk. Ik moest er wel even inkomen. In het ritme, in het sfeertje. Leuke woordspelingen ook.
moet hij me telkens neerslachten omdat ik in hem opkom en me omlaag halen omdat ik ga zweven kruist hij onze blikken aan en schrapt ze dan weer ongeschreven vind ik het mooist |
Je hebt gelijk, de laatste regel is afschuwelijk idiootklinkend. Maar ik wou het er per se in, dat de jongen een ander heeft. Ik ga nog nadenken over hoe ik het beter kan verwoorden...
|
Citaat:
|
Dit is, voor mij, typisch een gedicht dat zó prachtig is als ik er even de tijd voor neem rustig bij te gaan zitten en rustig de zinnen te lezen ( want ik ben soms een chaoot, en dan lees ik de gedichten ook chaotisch. Is soms ook wel mooi )
Was ook even het ritme kwijt, maar toen ik 'm vond, echt een gedicht waar ik van houd! Ik denk omdat je een beetje origineel omgaat met de taal. "Schrik ik hem wakker" Zoiets. (y) De laatste zin vind ik niet zo zeer super slecht, maar ik deed er wel even over om de zin goed te lezen ( wellicht dat er een komma achter 'ja' moet? of ben ik nu weer te kommafanatiek?) 'T leukste aan dit gedicht is, vind ik, dat het totaal beeld toch overkomt maar dat de zinnen open staan voor een eigen interpretatie van mij ( als lezer ) |
Citaat:
Maar aan de inhoud wil ik niks veranderen. De realiteit is nu eenmaal cliché :) En alle onderwerpen zijn al honderdmaal "bedicht"... @Fri.. : Dankjewel, ik ga er nog van blozen :bloos: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08. |