![]() |
Gedicht zonder titel
Starend naar een reeks getallen
Allen zonder waarde Besef ik mij opnieuw Hoe het gevoel in mij ontlaadde Vol moed aangekomen Botsend met mijn muur vol scheuren De zoveelste in rij Die tuurde in de grote leegte Hoe machtig ook mijn kracht der verbeelding De muur houdt mij tegen Wilskracht is een sterk wapen Onlangs heeft zij mij de zet gegeven Langzaam bouw ik af Steen voor steen Het is de omgekeerde wereld Zonder scherm, niet alleen Verwonderd, angstig, doch standvastig Als blijk van waardering Gebruik ik mijn vertrouwde zendmast En ditmaal met alles wat ik bezit Nu heeft men de kaart en jij de sleutel Help mij te doorbreken Binnenkort zal ik slopen Hopend dat je het begrijpt ---------------------------------- Commentaar wordt gewaardeerd. |
Ik vind dit in potentie wel wat hebben. Zoals de halfrijm waarde, ontlaadde in de eerste strofe, muur en tuurde in de tweede strofe en zo heb je er nog een paar.
Het grote punt ter verbetering vind ik het metrum, want dat loopt echt nog niet. Kijk alleen al eens naar de lengte van zinnen, dat is immers een aardige graadmeter voor het aantal lettergrepen. Dan zie je ook al meteen wat ik bedoel. Het loopt niet vloeiend, soms zijn er lettergrepen te veel, soms te weinig, soms vallen natuurlijk accenten niet helemaal lekker. Soms struikel ik. Daar zou ik nog wat aan werken, want qua klankenspel zit het wel goed. Het onderwerp de muur, vind ik trouwens wel wat cliché. Ik weet zeker dat je beter kunt :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:33. |