![]() |
Programma gezocht voor het bewerken van video's
Hoi,
Ik vroeg mij af of iemand misschien een goed programma weet om (zelfgemaakte) video's mee te bewerken (beter van Windows Movie Maker, alhoewel dat ook best leuk werkt). |
Als je er serieus mee aan de slag wilt:
- Adobe Premiere Pro - Adobe Video Collection - Apple Final Cut Pro/Studio - Apple Final Cut Express HD Meer als VJ, dan is er: Arkaos VJ Van freeware weet ik nagenoeg niets... |
Pinnacle.
|
De meestgebruikte thuisoplossingen, dus makkelijk te bedienen.
Pinnacle Studio Ulead VideoStudio Adobe Première Elements Wat professioneler is: Adobe Première Pro (eventueel in combinatie met After Effects) Ook pakketten als Avid bestaan (hiermee worden James Bond-films, de afleveringen van Lost, ... gemonteerd) en daarvan is zelfs een gratis versie beschikbaar! Natuurlijk met heel wat beperkingen tegenover de grote versie maar voor die dure grote versie moet je natuurlijk een beest van een machine hebben én heel wat tijd steken in het leren van het programma: dus de Free-versie is zeker niet een gehandicapt broertje, enkel een iets slankere versie voor thuisgebruikers. Kijk dus ook eens naar Avid Free DV. Dat is eigenlijk het enige gratis pakket dat ik ken, buiten Windows Movie Maker. |
bedankt voor de tips, ik ga eens even kijken
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:35. |