![]() |
Hoe internet je met amerikanen
ik vroeg me oppeens af hoe je verbinding legt met mensen aan de andere kant van de oceaan. Er liggen tog geen telefoonlijnen in de oceaan. Gaat dat via satteliet? Maar satteliet is tog geen adsl en gaat tog sloom???? :o
|
Je derde oog.
|
Wel eens van intercontinentale backbones gehoord? Dat zijn toch echt kabels in de oceaan. Die worden gelegd met kabelleggers (schepen).
Bovendien, internet via een satelliet is niet per definitie traag in de zin van bandbreedte (die kun je zo groot maken als je zelf wilt) maar wel in de zin van vertraging (latency). |
Heb je die waslijn tussen Amsterdam en New York nog nooit gezien dan? :D
|
Citaat:
|
vaag topic :(
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
hoe weet je dit? |
Citaat:
|
En die weten alles! :cool:
|
Die moeten van te voren een test afleggen voor er iemand zulk soort vragen komt stellen.
|
Ja, en je moet met vlag en wimpel slagen anders krijg je een IP-ban!
|
Ik had daarnet de rank 'flappie'. :D :(
|
Citaat:
|
Ene forumbaas/bemiddelaar is de schuldige. :o
|
Citaat:
|
Dus als een kabel breekt of wordt opgegeten hebben we geen contact met de VS meer op enige manier? :o
|
Ik denk dat die kabel kapot gaat door het zoute water in de zee :o
|
vaag topic heh, maar dankzij mij hebben jullie je algemene kennis vergroot. Als iemand je eens op straat deze vraag stelt kun je tenminste vlot antwoord geven :D (y)
|
Dankjewel, Crazy G. Ik denk dat ik het cijfer van mijn dag maar eens even wat hoger ga maken. :)
|
Citaat:
|
Okay, maar ik met m'n internetverbinding zou geen enkele site meer kunnen bezoeken wiens server in de VS staat?
|
Citaat:
http://mncgnw.com/photos/boldend.jpg |
Over die kabels had ik idd wel vaker gehoord. Ging toen over die aardkorstbreuk in de atlantische oceaan en dat die nog weleens een kabelbreuk ofzo wilde veroorzaken.
Maar zeker weet ik dat niet meer (wel paar jaartjes geleden dat ik dat gehoord heb en ik wordt ook een jaartje ouder heb ik vandaag gemerkt :D ) |
Citaat:
Voorts zit er natuurlijk een enorm stevige coating omheen. Ze moeten - dat moet je niet onderschatten - de druk van het water weerstaan (en die is per cm2 behoorlijk hoog op de diepte waar die dingen liggen). Bovendien moeten ze inderdaad niet bij de eerste de beste aardschok of - wat vaker voorkomt - een afgebroken stuk rots of koraal beschadigd raken. Er liggen er ook heel veel natuurlijk. De hoeveelheid internetverkeer tussen de VS en Europa per dag is astronomisch. Het heeft geen zin daar een getal van te noemen, daar kun je je niets bij voorstellen zoveel. Dat gaat echt niet allemaal via één kabel. :) |
Een halfjaar geleden ofzo is een van die kabels beschadigd geraakt, waardoor een groot deel van Europa en Amerika minder snelle verbindingen hadden. Is toen misschien zelfs wel op nu.nl geweest.
Anyway, er liggen al sinds de negentiende eeuw kabels tussen Amerika en hier. |
Citaat:
|
ik blijf het een grappig idee vinden, je zit gewoonte msnen met mensen aan de andere kant van de wereld.. super eigenlijk:).
|
Dat moet dus echt een enorme kabel zijn. Hoe leggen ze zoiets enorms op een schip? Of gaat er maar een deel op een schip en lassen ze die zooi op zee aan elkaar? Of hebben ze een systeem met meerdere schepen die bij elkaar varen en samen die kabel dragen? Kortom: Hoe doen ze dat?
|
Skypen? :eek:
|
Men had ook telegraafkabels gemaakt tussen VS en Europa. Maar die knapten vaak.
|
met deze amerikaan gaat het toch ook goed, maar die nare vent heeft wederom gelijk, eer liggen kabels. Sateliet is op zich ook geen probleem, het inloggen kost alleen een godsvermogen en eer de verbinding tot stand komt ben je een kwartier verder, de vertraging is te verwaarlozen, zo een 2 tot 4 seconden, nadeel is dat een sateliet redelijk vaak moet switchen, hij hangt niet stil
|
Kijk eens naar National Geographic of Discovery, daar word het vast wel uitgelegd. :rolleyes:
|
Citaat:
|
Niet zeiken over NGC en Discovery he. :mad:
|
Citaat:
Mythbusters<34e45345324 |
Citaat:
Citaat:
|
Mythbusters. :cool: Vooral die aflevering waarin ze proberen of ze geëlectrocuteerd kunnen worden door op een derde rail te plassen is briljant. :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
in de les die ik vorig jaar gehad heb stond er een stukje over die zogenaamde intercontinentale backbones:
http://users.skynet.be/fa060452/interplanetary.swf Ik kan jammergenoeg die les niet meer vinden hoe je zag op welke manier die backbones werden gelegd. |
Citaat:
|
oh, dat is gewoon lokaal verkeer voor ons yankees :p ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
http://www.scifiminds.net/img/pics/4.jpg |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:41. |