![]() |
Vragen!!
|
helpen wel, maar wat weet je zelf al? :p
|
ik snap er helemaal niks van ben vaak ziek geweest en daardoor veel proeven en informatie gemist dus misschien kunnen we er via msn even over praten?? mijn msn is patjeindahouse01@hotmail.com
|
daar heb je toch een boek voor?
die van 2 is ieg een suspensie: het gips blijft in kleine deeltjes in het water zwemmen (en zinkt uiteindelijk ook) en blijft in het filter hangen na filtratie (residu) bij 3 kun je het beste wasbenzine gebruiken, immers gaat daar maar heel weinig A in zitten, en het wordt dus niet volledig geextracteerd omdat A er toch een beetje in oplost. bij 5 moet je alcohol toevoegen om jood te verwijderen, en daarna koolstofdisulfide toevoegen om jood en zand te scheiden en bij 6 is het minstens 3, want je hebt 2 scheidingsmethoden gebruikt |
jah het had ook mooi geweest als het allemaal in het boek had gestaan :(
daarom,, maar als je meer vragen weet de antwoorden zijn welkom en alsvast bedankt voor de antwoorden die je al heb gegeven Gr. XstaR |
de verschillende scheidingsmethoden zullen er toch wel in staan?
dan kun je aan de hand daarvan toch bekijken welke scheidingsmethode bij welke proef hoort? |
jah ik heb ook naar de scheidingsmethodes gekeken en dergelijke
maar ik kom er gewoon niet uit... :( hierbij wil ik je ook nog vragen als het kan, van de antwoorden die je al hebt gegeven of je daar ook bij wil zetten of het 2A, 2B is?? ik heb echt de antwoorden nodig, want moet morgen af dus ben al een beetje laat, plus dat ik nog zit met een proefwerk voor dinsdag waarbij ik dit super goed moet weten, de vragen want hij zij dat we vragen kregen die vergelijkbaar waren met deze... Please help me... :( Gr. XstaR |
1a verschil in smeltpunt?
1b door verwarmen wordt iets van het vlees vloeibaar? 2a suspensie 2b gips 2c water met restjes gips 3a wasbenzine, immers gaat daar maar heel weinig A in zitten 3b omdat A er toch ook een beetje in oplost 3c B, A is opgelost in de gefilterde vloeistof 3d een indicator gebruiken 4a indicator gebruiken? 4b dat een indicator aangeeft of een bepaalde stof aanwezig is 5a alcohol toevoegen en er weer uit halen 5b koolstofdisulfide toevoegen en er weer uit halen 5c jood van koolstofdisulfide scheiden 6 minstens 3 want je hebt 2 scheidingsmethoden gebruikt wat ben ik toch weer goed :rolleyes: |
heel heel heel erg bedankt hiermee red ik het wel,
ik weet niet hoeveel ik je kan bedanken, nog 1 vraag overal waar vraagtekens staan weet je die niet zeker (het zijn er maar 2) Gr. XstaR |
heeej weet iemand misschien ook nog wat van 4D het antwoord is???
Gr. XstaR |
4 A: dunnelaag chromatografie (ik weet zo niet of je dit al krijgt in havo 3, maar kan zo geen andere methode verzinnen).
4 B: verschil in mobiele en stationaire fase van de verschillende kleurstoffen (heeft o.a. te maken met de oplosbaarheid van de kleurstof in de loopvloeistof). De ene kleurstof lost beter op en legt dus een grotere afstand af. 4 C:in je boek staat vast wel een tekening. 4 D: als 2 stippen dezelfde Rf waarde hebben dan is het dezelfde stof. Rf waarde ken je vast niet. Je kunt denk ik wel volstaan met de afstand die de stippen hebben afgelegd. Als ze dezeflde afstand hebben afgelegd, dan is het dezelfde stof, anders niet. |
ben je het met de antwoorden van 1, 2, 3, 5 en 6 ook eens want ik
merk dat je er veel verstand van hebt. Gr. XstaR :) |
Dat valt ook wel weer mee hoor ;) .
5B, ik zou filtreren, aangezien zand nergens in oplost. 5C, jood lost wel op in alcohol en zwavel niet. Als je dit centrifugeert dan krijg je 2 lagen, 1 met zwavel en 1 met jood + alcohol. Ik weet niet alles meer over scheidingsmetoden, dus kan niet overal een goed antwoord op geven. sdekivit of blablalou hebben er meer verstand van dan ik. |
maar als je de rest van de vragen bekijkt zou jij dan ook dat invullen, want ik denk dat die andere gasten niet meer online zijn...
Gr. XstaR |
OMG, een beetje zelf nadenken is te veel moeite? Je kan toch zelf wel bedenken of die antwoorden kloppen als de suggestie eenmaal is gedaan?
Op de toets mag je ook niet onderwijl forummen hoor. :rolleyes: |
Dit is gewoon een gescande toets van vorig jaar ofzo, dat kun je toch wel zien :D
|
je hebt een mengsel van vaste stoffen in het begin ?
dan ga je als volgt te werk: voeg eerst ethanol toe --> het jood lost op en vervolgens filtreer je de oplossing. Je houdt dan zand + zwavel over. Het zwavel lost op in CS2 dus voeg je CS2 toe en filtreer je opnieuw om je zand kwijt te raken -->vervolgens damp je in om zuiver zwavel over te houden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:13. |