![]() |
Sovjet Unie tijdens de golfoorlog in 1990
He allemaal
ik moet een werkstuk maken over de eenmalige samenwerking tussen de Vs en SU als iemand daar iets over weet zeg het dan of plaats een link van ee handige site informatie over de SU tijdens de golfoorlog is ook goed. Iemand die iets weet? grtz |
|
De Su en de VS hebben wel vaker samengewerkt hoor. Bijvoorbeeld in WO II of in Spaanse burgeroorlog. Sommige zeggen dat beide in de Falklandoorlog de Argentijnen van wapens hebben voorzien, zonder dat ze dat van elkaar wisten :)
Bedenk je wel dat de SU in 1990 eigenlijk nog maar amper een eenheid vormde. In communistische wereldrevolutie geloofden nog maar weinigen binnen de regering en een jaar later viel de boel uit elkaar. De echte tegenstelling in de bipolaire wereld (kapitalisme - communisme) was in '89 al verdwenen met de val van de muur in Berlijn. |
ja ik bedoel samenwerking tijdens de golfoorlog
|
Citaat:
|
Ik weet er ook het fijne niet van hoor. Maar Argentinië is een belangrijk land in de invloedssfeer van de VS in Zuid Amerika. En de Falklandoorlog was in feite ook een koloniale oorlog voor de laatste stukjes van het Britse imperium. De VS steunt koloniale ambities nimmer :)
|
De Sovjets voorzagen Irak van militair materieel (wapens), en er waren ook Russische militairen (officieren etc.) in Irak om te 'adviseren' over het gebruik van o.a. Russische radarsystemen en wapens, en om alles wat ze over de Amerikanen konden leren te bestuderen.
Als je meer nodig hebt, kan ik je wel verwijzen naar een paar heel erg goede studieboeken hierover die iedere Nederlandse bibliotheek heeft staan. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:55. |