![]() |
Stelling over het Marokkaans en Surinaams geloof
Marokkanen zijn geloviger dan Surinamers.
Ik zou heel graag jullie mening hier over willen weten. En ook graag waarom je dat denkt en waar aan je dat kunt zien. |
Wat is het "Surinaams geloof" precies?
|
surinaams geloof
je hebt er veel ,rooms katholiek,protestants, evangelish |
...hindoes, boedhisten, enkele islamieten. Vergeet de overlevende zaken uit natuurgodsdiensten niet.
Het is (op enkele uitzonderingsgevallen op deze aardbol na) natuurlijk absurd om een nationaliteit aan een geloof te verbinden. |
Je kunt meestal niet eens zien òf iemand gelovig is, laat staan hóe gelovig.
En die stelling slaat natuurlijk nergens op, of denk jij dat alle Marokkanen even gelovig zijn, of alle Surinamers? |
Ja duh, ik bedoelde: wat is het Surinaamse geloof?
|
Citaat:
|
Wat is het Marokkaanse en/of Surinaamse geloof dan?
Je hebt islamitische, joodse en christelijke Marokkanen. Evenzo voor Surinamers. M.a.w: get a new topic. |
Citaat:
|
volgens mij is dit een gezellig spamtopic.
wat gaan jullie komende week doen? ik ga me voorbereiden op een zeer zwaar tentamen neurofysiologie, terwijl ik me suf forum alhier. |
Ik stem tegen. Suriname ken ik, veel verschillende bevolkingsgroepen en veel verschillende geloven maar mensen die niet geloven zijn echt een bedreigde diersoort daar. Ik denk dat het te vergelijken is met Marokko hoewel daar misschien wel meer mensen zouden zeggen dat ze gelovig zijn puur omdat geen geloof aanhangen daar minder geaccepteerd wordt.
|
*spamt*
|
Citaat:
|
syncretisme de gexte
|
wat een kutstelling (y)
|
Ik doe een sekte.!
|
Surinamers hoor je zelden over hun geloof, terwijl de Marokkanen die ik over hun geloof hoor, altijd fel islamitisch zijn.
Dus in die zin zijn marokkanen wel iets actiever bezig met hun geloof. als je zoiets bedoelt tenminste |
Citaat:
|
Graag een iets duidelijkere stelling
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:43. |