![]() |
Gedicht bij de Ochtend
Lieverd
Morgen wil ik bij je zijn En nog liever gisteren dan vandaag Jouw handen op mijn lichaam Zachtjes tot de morgen ons ontwaakt Over jou als een deken van zonneschijn Laat mijn liefde eeuwig zijn Als ik iedere morgen weer naast je lig Jouw lichaam in mijn handen Met meer tederheid dan een zachte mist Over jou als een laken van satijn Ik hou van je |
Best leuk idee, eerste zin aansluitend de laatste zin, maar voor de hand liggend taalgebruik (als ook de rest), dat is erg jammer. De aansluiting laatste zin eerste strofe en eerste zin laatste strofe vind ik leuk door die rijm.
|
Ik vind het een raar gedicht. Het lijkt zich zelfs tegen te spreken:
"Morgen wil ik bij je zijn En nog liever gisteren dan vandaag" Dus je wilt liever dat eht contact al voorbij is? Dat pak ik niet helemaal? Verder heb ik te veel liefdes gedichten gelezen en geschreven om een "standaardliefdesgedicht" dus met zoals Dreamerfly al zei, veel gebruikte woorden, nog veel te kunnen vinden. Dat is wellicht ook mijn zwakte. Maar liefdes gedichten zijn vaak vooral belangrijk voor de schrijver, dus ik hoop dat ej er zelf, en wellicht de geadreseerde ook, van genoten hebt. |
Citaat:
Ik vind dat juist een mooie zin. Of het een standaard liefdesgedicht is weet ik niet, want normaliter lees ik die nooit. De soort van tegenstelling (formeel en inhoudelijk) vind ik erg mooi in: Jouw handen op mijn lichaam en Jouw lichaam in mijn handen |
Citaat:
En bedankt! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:42. |