Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Beleidszaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=64)
-   -   doelgroep uitbreiden (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1346371)

Rainbow4 22-01-2006 08:12

doelgroep uitbreiden

Ik vind dit zelf een hele handig site om te bezoeken. Je kunt dingen aan andere vragen en je krijgt vaak goede hulp en antwoorden.

Een nadeel vind ik alleen dat het heel erg is toegespits op het middelbaar onderwijs. Ik zit zelf op het HBO en het lijkt mij een heel goed idee om het uittebreiden naar ook het HBO door bijvoorbeeld bij studie en school een uitbreiding te maken. Het in 3 delen te verdelen, bijvoorbeeld vmbo, have vwo en hbo/wo
Het is maar een suggestie

Wawl 22-01-2006 09:37

Ik denk dat het merendeel van de regulars ook niet op het voortgezet onderwijs zit. ;)

Vogelvrij 22-01-2006 10:07

Maar is het niet zo dat je, als je op hbo of wo zit, geacht wordt om sites te bezoeken waarvan je zeker weet dat ze betrouwbaar zijn? Ik bedoel, uittreksels op scholieren zijn veelal gemaakt door scholieren en dus niet de meest betrouwbare...

Wammus 22-01-2006 11:39

Citaat:

Vogelvrij schreef op 22-01-2006 @ 11:07 :
Maar is het niet zo dat je, als je op hbo of wo zit, geacht wordt om sites te bezoeken waarvan je zeker weet dat ze betrouwbaar zijn? Ik bedoel, uittreksels op scholieren zijn veelal gemaakt door scholieren en dus niet de meest betrouwbare...
Dat lijkt mij ook.

Overigens vind ik het idee nog niet eens zo heel slecht. Ik denk inderdaad ook dat een groot deel van de regulars al lang geen middelbare (of uberhaupt nog) scholier is. Als s.com zich ook op deze mensen gaat richten denk ik dat ze er nog meer leden aan over kunnen houden.

Maurice 22-01-2006 11:50

over een halfjaartje wordt exact in je behoefte voorzien.
just wait and see..

Rainbow4 22-01-2006 12:15

Citaat:

Maurice schreef op 22-01-2006 @ 12:50 :
just wait and see..

Misterieus ;)

Rainbow4 22-01-2006 12:16

Ik bedoelde niet zozeer de informatie van uitreksels die je hier vnadaan kan halen want daar hebben jullie gelijk in. Maar meer het forum en forum onderwerpen

Maurice 22-01-2006 12:18

ook dat.

Wammus 22-01-2006 12:36

Citaat:

Maurice schreef op 22-01-2006 @ 12:50 :
just wait and see..

Als jullie maar een beetje opschieten met die software upgrade. :P Ik neem aan dat daarmee ook de veranderingen waar je nu op doelt doorgevoerd gaan worden?

Maurice 22-01-2006 12:39

software upgrade heeft niet zozeer met doelgroep-uitbreiding te maken, als wel met het aanpassen van het forum aan de eisen van jullie almachtige forummers (en het uiterlijk van de rest van de site).

geloof ik. ga ik niet over.

Wammus 22-01-2006 12:42

Ok. Dan maar even wachten op iemand die dit wel weet. Iig bedankt voor je reactie. :)

nare man 22-01-2006 12:57

Citaat:

Als je op het HBO of WO zit word je geacht gebruik te maken van de informatica- en bibliothecaire faciliteiten van je eigen opleiding, baka ;)

Hakuna 22-01-2006 19:40

Ik behoor ook niet tot de doelgroep van dit forum, maar toch kom ik hier graag! :)

Rodion 23-01-2006 00:41

Citaat:

Cornel schreef op 22-01-2006 @ 20:40 :
Ik behoor ook niet tot de doelgroep van dit forum, maar toch kom ik hier graag! :)
En het forum blijft toch wel hetzelfde over een half jaar?!? :eek:

Jon 23-01-2006 08:45

Citaat:

Explain? Als student kun je toch net zo goed samenvattingen van andere studenten overnemen? Of werkstukken? Ik denk niet dat betrouwbaarheid zo'n issue is. Kijk maar naar sites als www.studentsonly.nl.

Vogelvrij 23-01-2006 09:55

Citaat:

Jon schreef op 23-01-2006 @ 09:45 :
Explain? Als student kun je toch net zo goed samenvattingen van andere studenten overnemen? Of werkstukken? Ik denk niet dat betrouwbaarheid zo'n issue is. Kijk maar naar sites als www.studentsonly.nl.
Nou ja, mijn docent verklaarde mij al voor gek dat ik iets van wikipedia had gehaald. Van hem moet het op zijn minst Engelstalig zijn en zo:| (en ik kan geen Engels:P) Maar qua samenvattingen blijft scholieren wel fijn, ja. Jammer dat niemand een uittreksel van Exiles heeft gemaakt..

En oké, ik vind nog steeds dat alles moet blijven zoals het is:o

Maurice 23-01-2006 12:09

je referenties moeten altijd goed en academisch zijn. dat betekent dat je niet dingen klakkeloos moet overnemen van door scholieren/studenten geschreven stukken, want die hebben geen waarde als bron/literatuur.
ze hebben wel een waarde in de vorm van naslagwerk m.b.t. opbouw en controle.

Gimme more beer 23-01-2006 12:09

Citaat:

Jon schreef op 23-01-2006 @ 09:45 :
Studenten die samenvattingen en werkstukken van internet gaan halen zijn niet op de goede manier bezig, dat moge duidelijk zijn. De copy-paste cultuur moet zich absoluut niet gaan doorzetten naar het HBO en WO.

Chloe Siere 23-01-2006 12:39

Citaat:

Gimme more beer schreef op 23-01-2006 @ 13:09 :
Studenten die samenvattingen en werkstukken van internet gaan halen zijn niet op de goede manier bezig, dat moge duidelijk zijn. De copy-paste cultuur moet zich absoluut niet gaan doorzetten naar het HBO en WO.
Er zijn anders prima samenvattingen te vinden op facultaire sites. Die zijn hetzelfde als de samenvattingen die je op je school kunt kopen. Wat is daar mis mee?

Krummeltje 23-01-2006 13:40

Citaat:

Chloe Siere schreef op 23-01-2006 @ 13:39 :
Er zijn anders prima samenvattingen te vinden op facultaire sites. Die zijn hetzelfde als de samenvattingen die je op je school kunt kopen. Wat is daar mis mee?
Samenvattingen van boeken kun je prima ergens vandaan halen, ook hier. Het gaat alleen om de bronnen voor bijvoorbeeld een artikel / paper / essay oid dat je moet schrijven. Dan kun je niet met s.com aankomen, omdat dat (op een universiteit) academische waarde moet hebben. Uit Science of Nature ofzo ;)

Maurice 23-01-2006 13:52

of uit de Opzij.

Vogelvrij 23-01-2006 13:54

Citaat:

Gimme more beer schreef op 23-01-2006 @ 13:09 :
Mja, dat bedoelde ik:)

Chloe Siere 23-01-2006 14:02

Citaat:

Krummeltje schreef op 23-01-2006 @ 14:40 :
Samenvattingen van boeken kun je prima ergens vandaan halen, ook hier. Het gaat alleen om de bronnen voor bijvoorbeeld een artikel / paper / essay oid dat je moet schrijven. Dan kun je niet met s.com aankomen, omdat dat (op een universiteit) academische waarde moet hebben. Uit Science of Nature ofzo ;)
Oh ja, ik had het over studieboeken. Niet over boeken die je voor school moet lezen waarover je een verslag moet schrijven :) Dus dat begreep ik dan niet goed.

Overigens moet je een samenvatting of een werkstuk van iemand anders ook alleen ter ondersteuning gebruiken. Het kan je op weg helpen, maar je moet het natuurlijk nooit klakkeloos overnemen. Helaas doen veel scholieren dat wel.

Ertur 23-01-2006 14:10

Citaat:

Maurice schreef op 23-01-2006 @ 14:52 :
of uit de Opzij.
Mijn toetsenbord plakt nu van de cola die ik eroverheen proestte. :(

Gimme more beer 23-01-2006 14:13

Citaat:

Chloe Siere schreef op 23-01-2006 @ 13:39 :
Ik doel eigenlijk niet op samenvattingen om mee te leren (al werkt het natuurlijk het beste als je die zelf maakt), maar meer op werkstukken en samenvattingen van bronnen voor werkstukken. Momenteel is het echter zo dat de copy-paste cultuur op de middelbare school meer regel dan uitzondering is en het zou natuurlijk volslagen idioot zijn als dat zich doorzet op het hoger onderwijs.

Chloe Siere 23-01-2006 14:34

Ik snap m ;)

Krummeltje 24-01-2006 16:44

Citaat:

Maurice schreef op 23-01-2006 @ 14:52 :
of uit de Opzij.
:D

Citaat:

Chloe Siere schreef op 23-01-2006 @ 15:02 :
Overigens moet je een samenvatting of een werkstuk van iemand anders ook alleen ter ondersteuning gebruiken. Het kan je op weg helpen, maar je moet het natuurlijk nooit klakkeloos overnemen.
Juist. :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:47.