![]() |
Crysis, de eerste directX10 game
Het is mischien nog wat vroeg maar ik kwam dit tegen en ik vond het erg indrukwekkend. Is er hier iemand die hier mischien al meer over weet?
CryTek, de makers van Far Cry, komen met een nieuwe FPS. Namelijk Crysis. Crysis is trouwens de eerste game die gebruikt gaat maken van DirectX10, daarmee kunnen wij érg mooie graphics op het beeldscherm krijgen. Het zal onder andere gebruik gaan maken van de Cry-Engine 2, Far Cry 2 zal daar ook waarschijnlijk gebruik van maken. De game staat gepland voor eind 2006. Een linkje naar wat screenshots en een artikel uit een duits magazine. en een linkje naar een techdemo met 1 minuut ingame beelden. Ik moet zeggen dat het er zéér indrukwekkend uitziet. Ik vrees alleen dat de huidige generatie grafische kaarten het hier wel flink moeilijik mee gaan krijgen. |
Kan ik straks gvd weer alles op low gaan spelen. :( Ziet er echt fucking mooi uit, die bladeren die meeveren, dat je allerhande shit kapot kan maken ed. Wat ik trouwens wel raar vind is dat de rook er nog steeds zo lelijk uitziet, was bij Far Cry zo en in dit filmpje nog steeds, alle rook moet er uitzien als in CoD 2. (y)
|
Citaat:
|
Ik vond de gameplay van FarCry niet boeiend genoeg, de graphics waren wel mooi maar dat is voor mij niet het belangrijkste, voor CryTek zo te zien wel.
|
Kweenie. Ik heb Far Cry nog niet gespeeld ivm pc die het toendertijd niet aan kon. Ik vind trouwens dat graphics een onderdeel zijn van de gameplay. Je kan bijvoorbeeld een spel maken zoals F.E.A.R, waarbij in mijn ogen de totale gameplay zeer goed in elkaar zit en de enemys reageren op bijvoorbeeld een schaduw of een lichteffect wat ineens langschiet. Als dan de schaduw er niet uitzit dan vind ik dat zeker een gemis.
|
Is DX10 al uit dan of is het nog in ontwikkeling?
|
Nope. Volgens deze bron wordt DirectX 10 tegelijkertijd met Windows Vista gelanceerd.
|
Citaat:
een slechte game met mooie graphics is erger dan een goede game met slechte graphics. |
Citaat:
|
Citaat:
ik snap niet helemaal waarom MS denkt dat mensen van XP af zouden willen stappen. Ik heb nog weinig echt kunnen lezen/horen over Vista waarbij ik dacht, 'kijk, dat is nou een goed idee'. |
Citaat:
Hoe zich dat gaat verhouden in deze game en de hierop volgende games die ook op DirectX 10 gebaseerd zijn is natuurlijk even afwachten tot het eind van het jaar (het klinkt heel ver maar in weze is het helemaal niets natuurlijk :P), maar de vooruitzichten zijn in ieder geval goed. :) |
In 1997 vroeg ik me ook af, waarom zou ik van 95 overstappen naar 98 .. maar 't bleek dat 98 stabieler en fijner was dan 95 .. In 1999 vroeg ik me ook af waarom ik van 98 af zou stappen naar 2000 toe .. maar uit eindelijk bleek 2000 net iets fijner en stabieler te zijn dan 98 .. In 2001 - 2002 vroeg ik me ook af waarom ik van 2000 naar XP zou gaan. Uiteindelijk werkt XP toch iets fijner dan 2000. Ik verwacht hetzelfde met Vista; dat het gewoon net iets fijner zal werken dan XP.
:| |
Zolang je soft shadows uit kan zetten zal het wel los lopen, dat scheelt vaak al heel veel. Net als bij F.E.A.R., op maixmum droppen de framerates een beetje laag bij mij, maar zodra ik soft shadows uitzet en texture op medium ipv maximum loopt ie als een trein.
|
Zelfde probleem had ik met Doom3. Kon het op hoge graphs zettenn en alles max, maar opeen gegeven moment liep ie steeds meer choppy. Toen de schaduwwerking uitgezet. Qua beeld merj je het niet en het spel loopt vloeiender (y)
|
Citaat:
|
hehe das een nieuwe pc waard ik wil alles op full spelen :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dan heb ik 2 gig. Dat zou toch genoeg moeten zijn... Ik hoef trouwens niet alles op full. Je kan zoals al gezegd door een beetje met de instellingen te spelen een hoop (overbodige) dingen uitzeten of wat lager en toch mooie graphics krijgen en alles soepel laten lopen.
|
Citaat:
dan wil zoizo dat hij alle nieuwe spellen full kan spelen kijk nu speel ik meestal medium en dat boeit me nietzo |
Citaat:
Ik heb al een procesor en moederbord die nog wel even meekunnen. Alleen m'n grafische kaart is tegen het eind van dit jaar waarschijnlijk niet meer in staat om voor mij nog acceptabele graphics icm een goede framerate te produceren en die koop ik dan dus nieuw. |
Screenies zien er - uiteraard - gelikt uit. Maar ik geloof graag dat het in spellen niet draait om hoe ze eruit zien, maar of ze mij speelplezier opleveren. En dat heeft meestal vrij weinig met beeldkwaliteit te maken.
|
Citaat:
|
Dat is dan ook het soort spellen dat ik meestal na een paar middagjes spelen terugleg in de kast om het stof te laten verzamelen :)
Maar goed, wat de graphics betreft is het zo te zien heel stoer. Maar dat kan natuurlijk ook niet anders. Zulke 'technology-pushers' als DX10-spellen móeten natuurlijk ook heel mooi zijn. En daarin verschillen ze eigenlijk niet zoveel van techdemo's. |
Ik kijk er naar uit, het ziet er in ieder geval geweldig uit !
|
ja wel mooi, maar verder niet zo boeiend.
|
Citaat:
|
Citaat:
En jah Crytek kennende word het wel een leuke game, ik heb me vermaakt met Far Cry, leuk dat je verschillende dingen had om naar je doel te komen. Ruigste was natuurlijk die o zo ruige gesprekken tussen diverse karakters, en natuurlijk leuke effecten voor die tijd. zeer oude game, ziet er nu nog goed uit |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bagger. Ach jah, het verleden komt terug...c.q Voodoo III tijd. |
Wat is HDR en SM3.0?
|
Pixel Shader 3.0 is een bepaald render path wat kan zorgen voor mooie graphics, aangezien de developers meer in een bepaald path kunnen stoppen.
High Dynamic Range Lightning is een techniek, wat vooral voor schaduw en reflecties zorgt, en is een onderdeel daarvan. Citaat:
|
Aha, beeld dat we niet eens kunnen zien. Cool ;)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:58. |