![]() |
Verstoppertje
Heel eenzaam een gedichtje tussen alles wat ik schrijf dat ik toch de moeite vond om te posten.
Ga je mee, verstoppertje spelen Onder de dekens tussen de plooien van het laken ga je mee Verstoppertje spelen waar je speelt en rent en struikelt en lachend weer naar mamma gaat Kom je in mijn armen ga je met me mee naar bed |
Ik vind het een leuk gedicht. Het klinkt aan de ene kant heel erg lief en schattig, maar aan de andere kant komt het over als de woorden van een kinderlokker.. Ik vind t wel jammer dat t ritme hapert in de eerste twee regels van de 3e strofe. Vreemd genoeg vind ik de herhaling van "en" niet storend en zelfs passend.
|
Hmm, ik vind dit wel een aardig gedicht, maar je had het naar mijn mening beter uit kunnen werken. Waarom gebruik je bijvoorbeeld maar één keer een komma, en ook geen punten/vraagtekens? Ik denk wel te snappen waar je het gedicht met de laatste regel heen laat gaan, maar op de één of andere manier mist hij toch het shock-effect dat hij volgens mij had moeten veroorzaken.
Dus: Tof idee, wat mindere uitwerking :). |
Kinderlokker... nog niet eens aan gedacht eigenlijk, maar zou kunnen inderdaad. :)
Die komma omdat de bovenste twee zinnen eigenlijk half de titel vormen. (Dat kwam dus niet duidelijk genoeg over, dus dan haal ik die weg, misschien.) Leestekens vind ik altijd vrij lastig in een gedicht. Over de vraagtekens heb ik nagedacht, maar ik bedoel niet alles als een vraag en heb die daarom ook weggelaten. Tips voor een betere uitwerking/ritme waar het nog niet klopt? |
Het doet mij meer denken aan de 3 fases van de mens, kind volwassene en oudere... Weet niet precies, maar het geeft van alle drie een beeld in mijn hoofd.
Verder word ik erg gelukkig van dit gedicht, het doet me ook erg aan mijn vriend denken, ik heb voor hem ooit ook een gedicht geschreven, of seks danwel, dat heel sterk de sfeer die ik hierin proef deelde... Klasse! |
Oh, als je het op die manier (met de 3 fasen) bekijkt vind ik het gedicht eigenlijk wel sterker ja. Is het ook op die manier bedoeld?
|
Nee, dat niet. Maar als je het zo bekijkt is dat best mooi ja. :)
(hoe je door ideeen en indrukken van anderen nog anders naar je eigen schrijfsels kunt gaan kijken :) ) Ik heb het geschreven toen ik nogal in de war was, bijna ging slapen en naar een knuffel keek die naast me in bed lag. Bedankt voor het commentaar, trouwens. |
Citaat:
Dat met die 3 fases zie ik er totaal niet in i.g. Het gedicht heeft in het begin wel iets leuks, maar ik vind het toch niet zo sterkend naarmate het gedicht vordert. |
Ik vind dit een mooi gedicht.
Onder de dekens tussen de plooien van het laken ga je mee Wat ik hier zo mooi aan vind, is het consequente gebruik van woordvolgorde: Voorzetsel - Lidwoord - Zelfstandig naamwoord speelt en rent en struikelt Hier zie ik een soort van (anti-)climax in, dat doet mij wel iets. ga je met me mee naar bed In tegenstelling tot wat CSN zij, raakte ik hier geshockt. Voor mij kwam het totaal onverwacht. Ik denk aan lief spelend meisje en dan opeens komt iets seksueels naar voren in het gedicht. Maar ik vind het niet erg aansluiten bij de rest van het gedicht. Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:30. |