![]() |
op straat nederlands spreken II
Omdat ik vind dat de discussie nog niet is afgelopen.
De Mods moeten maar bepalen of ik het aan het rechte eind heb. edit: hihi. |
|
lmao, gewoon volgelult
en S. goed idee ;p |
Hoera hoera, ik vond het al zo jammer dat die andere vol was.
Ik zou dus nog steeds wel eens willen weten hoe men hier van plan is controle op te houden. |
Citaat:
|
Citaat:
maar controle is niet echt mogelijk want ik denk niet dat ze genoeg geld hebben om het tekort dat er nu al is bij de politie op te vullen en nog 10000 man extra te betalen om dit te controleren, wat jij? |
Citaat:
|
Ik ga nu een uurtje tv kijken, dus ik stel voor dat jullie gewoon een uur niks toevoegen. Anders moet ik straks teveel inhalen. :o :D
|
Citaat:
|
mensen moeten gewoon VERSTAANBAAR Nederlands, niet fluisteren, niet mompelen, zonder accent, geen dialect, geen privezaken met elkaar praten zodat iedereen die binnen hoorafstand is het gesprek kan volgen, dat is namelijk een van de fundamenten van een democratie, kunnen verstaan wat mensen in het openbaar tegen elkaar zeggen, lang leve het Koninkrijk der Nederlanden!
|
Citaat:
Het zou wat zijn zeg, als je enige taak als agent was de hele tijd rondlopen door de stad en luisteren of je mensen een andere taal hoort praten. Dan moet je wel in burger gaan en als iemand Turks praat opeens je penning tevoorschijn trekken. |
Citaat:
|
MTPower, wat een grote onzin overigens om te zeggen oh, Verdonk is rechts dus dan is de linkse kliek tegen. Als je je eens goed verdiept had in liberaal gedachtengoed, dan past Verdonk niet in dit straatje.
Je kunt zeggen dat de VVD alles behalve liberaal is, maar je kunt ook zeggen dat Verdonk zich een sticker aanmeet die eerder communistisch te noemen is dan liberaal. Ze gelooft klaarblijkelijk sterk in de maakbaarheid van de samenleving. Niet bepaald een rechtse opvatting. |
Citaat:
|
Citaat:
Nederland en de nederlandse taal horen onlosmakelijk samen. Ja. Wou je beweren van niet? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is nog alyijd mijn zaak welke taal ik spreek, waar en wanneer ik wil. Ze kunnen zich beter houden met zaken die er toe doen zoals het aanpakken van asociale automobilisten die gewoon doorrijden bij zebrapaden en overstekende voetgangers van hun sokken rijden.
|
Haha! Van jezt af aan sprich ich nur Deutsch! Al war es allein Verdonk zu pesten! :D
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Hopelijk komt er geen gevangenisstraf op ''niet Nederlands praten'' te staan, anders houden we geen winkeliers meer over, met hun ''sale,sale,sale ; alleen voor de kids'' enz.
|
Citaat:
|
Er is ook helemaal nooit sprake geweest van het strafbaar stellen van het niet nederlands spreken.
Het is niet strafbaar om je auto open te laten staan op straat, maar het word afgeraden. Zo moet je eht zien. Als een in mijn ogen positive stimul;atie om 1) de integratie te bevorderen en 2) de nederlandse vaardigheden in een bevolkingsgroep die daar een grote achterstand in heeft te verminderen. |
Geen wet voor Nederlands op straat
DEN HAAG Minister Verdonk is niet van plan bij wet te regelen dat op straat Nederlands moet worden gesproken. Afgelopen weekeinde kwam Verdonk op een VVD-congres met een pleidooi voor een code met gedragsregels. Het spreken van Nederlands in het openbaar is daar een onderdeel van. Zo'n gedragscode bestaat al in Rotterdam. Verdonk zwakte haar pleidooi vandaag af na kritiek. Vriendinnen op straat moeten rustig Surinaams kunnen praten, zo zei ze in het Radio 1-journaal. Maar mensen die hier willen blijven wonen, moeten wel zoveel mogelijk de Nederlandse taal gebruiken, aldus de minister. http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006...0D00607C4.html En de kous is af dunkt me. Ik vraag me af of er uberhaupt wel sprake was van een serieus idee om er een wet van te maken als ik dit zo lees. |
Jammer dat ze het niet probeert door te drukken.
|
Citaat:
|
Citaat:
;) |
mocht deze regel ooit doorkomen, dan ga ik demonstratief Spaans leren en overal spreken.
ik mag mijn Nederlands ook verbeteren zo te zien |
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Principe kwestie.
|
Citaat:
Het is gewoon niet toegestaan om reclame te maken op dit forum. Niet mijn regels dus val me ajb niet aan. |
Ik vind dat lui die die gast gaan quoten een ban verdienen. Links laten liggen noemen ze dat geloofik.
|
Citaat:
|
Citaat:
Laten we ontopic ofzo :confused: |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Maar zeg nou zelf, die gozer word 4 keer inclusief link gequote.. |
Citaat:
En het idee dat iemand geband word om z'n politieke voorkeur is natuurlijk belachelijk :nono: |
Ik ben al gewaarschuwd. En sindsdien ben ik al gestopt.
En mij mening was dat ze gewoon nerlands moeten praten als ze hier wonen. Ze wonen in nederlands dus praat het dan ook. Het is onwijs irritant en je werkt in winkel en je heb mensne aan je kassa die ineens in buitenlands staan te praten. Sommige kunnen geen eens Nederlands. Vind wel dat ze moeten leren nederlands praten, en iniedergeval in winkels en dergelijke gewoon nederlands moeten praten, |
Citaat:
|
Citaat:
En nog vooroordeel ook. Gaat goed. :rolleyes: |
Citaat:
Waarom moet je daarom zeiken? Wil je perse hun verhaal horen? |
Citaat:
Zoals ik al zei wat ze daar thuis doen of in park moeten ze weten al lullen ze Chineens. Maar in Winkel of iets kun je je best aanpassen en Nederlands praten. Net zoals sommige buitenlanders niet eens Nederlands kunnen of willen leren vind ik dom. Je woont hier moet je je ook wel beetje aanpassen! Zoveel moeite is dat niet. |
Citaat:
Het is alleen een beetje jammer dat moh-student zelf nog geen fatsoenlijk nederlands kan typen, maarja. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19. |