![]() |
Zeldzame drank (eventueel van oma)?
Gister ben ik in mijn oma's kelder een behoorlijk oude fles whiskey tegengekome met daarop een John WalkerSons (nu Johnny Walker) label. Label is bijna onleesbaar maar op de dop staat: John WalkerSons Limited.
Ik weet niet of hij nu nog ergens te koop is en hoe duur hij dan wel niet zou zijn. Niet dat het veel uitmaakt, hij smaakt heerlijk en ik drinkt hem lekker toch zelf op :D . Maar ik ben toch een beetje nieuwschierig. Weet iemand hier iets over? Of heb je zelf een fles uniek spul, zou ik best willen weten. ;) :) |
ga eens snel breezers drinken ipv de schatten van je oma.. Misschien was het wel een geschenk van iemand, en die zit jij dan ff lekker leeg te zuipen.. Schande
|
Citaat:
Anyhow, spul is toch nog gewoon overal te koop? |
Beetje zinloos. Je kunt toch ook gewoon zelf sterk spul kopen=
|
nou nou wat zeuren jullie
Tar Anárion, heb je het je oma gevraagd of je de fles mocht hebben ? En loop eens naar een slijterij en vraag het daar, is zowiezo leuk, babbelen met de verkoper van een slijterij (y) |
shittt ik voelde me aangesproken :o
|
ik heb ook nog een paar miniatuurflesjes van een jaar of 40 geleden. 'kraamanijs', 'kwart na vijfen' en 'bruidstranen' (met van dat bladgoud zoals in goldstrike er doorheen).
Mss zijn die ook nog wel wat waard tegenwoordig :) |
Jij zit lekker te drinken uit die fles
Stel je voor die labels zijn al oud, mischien is die fles gewoon 5000 euro waard ofzo. Je hoort overal van die verhalen van oude schilderijen en beeldjes en ook flessen wijn en andere dranken. Dan heb jij lekker een duur drankje opgedronken, beetje zonde vind je niet |
Citaat:
|
Citaat:
En toen ik met die fles aan kwam zetten kreeg ik hem meteen van men oma :D. Ik zal inderdaad eens in de slijterij een praatje maken. |
arm dement besjeeigenlijk wilde ze em bewaren, maar dat wist ze gewoon niet meer! Ga je schamen jongen!!!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat kan wel eens een uitzonderlijk dure fles geweest zijn...
|
Kun je een foto maken of het label inscannen?
|
Waarom denkt iedereen meteen dat die fles 5 ruggen waard is? Een fles drank die 30 jaar bewaard wordt is niet meteen een kostbaar pareltje.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mijn god... ik heb net een praatje gemaakt met de lokale drankboer en die fles blijkt dus nog een hoop geld waard te zijn ook :| fotos van de fles volgen nog. :)
|
moet je na gaan, je oma hadf hem gewoon als appeltje voor de dorst!
GA JE SCHAMEN!!! |
Citaat:
maar ik heb al gezegd, ik heb die fles gekregen van men oma :p |
JA! Seniel ja!!!
:mad: |
Citaat:
|
Hij had zeker ook nog een authentiek lakzegel? :(
|
Citaat:
|
Citaat:
|
http://photobucket.com/albums/y120/r...WalkerSons.jpg
Dit is de fles. Ik heb het hele ding maar onder de scanner gelegd want fotograferen ging niet (godvergete kk camera! :mad: ) Maar dit werkte ook best goed, ookal lijkt hij nou vol terwijl er nog maar 1/3 in zit. Het label is behoorlijk vergaan en zit vast met plakband maar men oma heeft me verzekerd dat het die whiskey die op het label en de dop staat. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb hem niet zo ver opgemaakt, dat was... men opa of ooms of andere familieleden, weet ik niet precies. Best zonde ik weet het, en waarschijnlijk kan ik hem daardoor ook niet verkopen ofzo. |
achja, misschien is ie leeg ook nog iets waard ofzo ;)
iig een aandenken aan je oma over een tijdje :) |
Citaat:
En als ik hem niet kan verkopen gaat ie zeker leeg :D |
ja, de mijne ook, maar ze gaat dood, dat is iets dat heel erg zeker is :)
|
Citaat:
|
ik niet
|
Citaat:
|
Je hebt het vermoeden dat ie veel geld waard zou kunnen zijn, en dan ga je ervan drinken.. :rolleyes:
|
en hoeveel eppo kon je dr voor vangen? :rolleyes:
|
Citaat:
Hoeveel ik er voor kan vangen weet ik nog niet. En ik weet ook nie zeker of ik em wel verkoop, |
Inderdaad gasten, rieleks. Geld verdienen kan altijd nog, terwijl je maar een paar keer in je leven de kans krijgt om zo'n oude fles op te drinken. Als je daarvan kan genieten, zou ik het vooral doen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Overigens staat er op de officiele site van Johnnie Walker nergens een merknaam; John WalkerSons of John Walker and Sons zelfs geen Johnnie Walker and Sons vernoemd.
En ik kan nergens op google iets vinden met een van die namen die op je fles staan en het label ziet er aan de rechterbovenhoek uit alsof het ergens anders vanaf getrokken is :o. Maar dat is mijn persoonlijke mening. |
Verkopen als hij nog open is en het etiket met plakband op de fles zit geplakt? Vergeet het maar :)
Als hij lekker en goed bewaard is: opdrinken (Y) |
Citaat:
|
Citaat:
Waneer is die meeting, kun je em proeven :p |
Citaat:
Verder no offence hoor, maar zou zelf toch een andere volgorde toegepast hebben. ;) Citaat:
|
Citaat:
|
Als dat spul veel waard was, en jij drinkt het op, ben jij nu veel waard.
:D |
Citaat:
|
uno peso!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:32. |