![]() |
Meningen welkom
He.... Ik wil meedoen met een dichtwedstrijd en dan moet ik 3 gedichten inleveren... Maar, ja. Ik ben een echte twijfel geval en nu heb ik negen gedichten uitgekozen... Ik wil er telkens drie opzetten en dan meningen horen of stem of zo, en dan kijken welke de beste zijn. Hier komen ze:
Inspiratie Inspiratie is als de zee Het borrelt even in mijn hoofd En gaat dan vloeiend naar mijn hart Die de woorden mooier maakt Gaat dan langzaam naar mijn voeten Die dansen van geluk Want al die mooie woorden Gaan dan naar mijn hand Die het opschrijven Als een gedicht ’t Nieuws Over een paar dagen zul je het weer horen Vrouw overstuur, man verloren Hij was in de oorlog overleden Doodgeschoten en overreden O, ja en dan ook nog hier Een man dronk teveel bier Hij was z’n vrouw eens zat Neer gestoken, zo, dat was dat Er heerst een ziekte in Afrika Drie Nederlanders overleden in een cinema Ach, denk maar niet aan de anderen Nee, dit zou nooit veranderen Gisteren was er nog een feestje Die ‘blanke’ voelde zich het beestje Bruin vond hij niet zo’n mooie kleur Hij wees direct ‘die aap’ de deur Later een paar stille tochten Omdat ze dachten dat ze met een dief vochten De boodschappers deden er niks aan En even later: ‘Wat een zonde, weer een naar de maan.’ We hebben met de familie medelijden Maar begint het weer, hebben we geen zin om de slachtoffer te bevrijden Was er maar iemand die zo’n gevecht stil zet Dan waren er misschien al veel levens gered. …….(Weet ik nog niet... Iemand idee?? :-p) Iedere minuut, wordt voor jou een uur Alleen zit je op een kamer Elke seconde, gaat telkens langzamer. Je bouwt om je hart een muur Wie zal je helpen? om eroverheen te springen Wie stopt jou herinneringen ? En zal jou wonden stelpen. Jou tranen verborgen achter een lach Die diep in je hart verborgen zijn Je doet groot maar bent zo klein Maar God zou er zijn in elke tegenslag Een ding moet je dus weten Gevouwen handen zijn sterker dan en gebalde vuist Want door te geloven doe je juist Juist alles vergeten. Reageer please snel...Meningen of tips wil ik ook wel graag :-) Greetings Tomboy |
Hm, maar het kan natuurlijk best dat heel veel mensen van de 9 die je uiteindelijk post twee gedichten geweldig vinden die in dezelfde stemronde zitten... of weet je voor jezelf zeker dat je wilt laten kiezen tussen die drie groepjes?
|
zat ik ook aan te denken.... Maar doe maar per drie... Als je denkt vond die ene leuker zeg je het maar
|
doe maar dicht maar?
mijn mening over, nr. 1: het is niet echt iets boeiends makkelijk en cliche nr. 2: roept echt een goede sfeer op (y) de rijm vind ik ook goed maar weer erg cliche nr. 3: Goh alweer best cliche (of zou dat gewoon komen omdat ik te veel gedichten lees? :o ) "maar God zou er zijn in elke tegenslag" klinkt heel ironiche waardoor je op het verkeerde been word gezet en de volgende strove verkeert leest (tenzij ik het natuurlijk verkeerd snap en de sterkte van je handen slaat op de muur op je heen) ik ga niet stemmen, want ik denk dat je nog wel met betere komt. veel succes in ieder geval. |
Idd doe maar dicht maar..... :-)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:28. |