Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Vriend boven vrienden.. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1347543)

Hayden 23-01-2006 20:40

Vriend boven vrienden..

Hebben jullie weleens gehad dat je, zodra het een beetje serieus word in een relatie, je vriend voor even verkiest boven je vrienden? Voel je je daar ook soms een beetje schuldig over, en wat doe je er dan aan?

Groetjes Hayden

Nuck 23-01-2006 20:43

Je moet gewoon je tijd verdelen (Y). Is niet altijd even makkelijk, ikzelf heb momenteel een vriendje die 3 uur treinen verderop woont, dus dan ben ik daar vaak ook meerdere dagen. Maar voor de rest spreek ik m'n vriendinnetjes nog regelmatig.

Mushu 23-01-2006 21:04

Ik probeerde altijd iedereen evenveel aandacht te geven. Ik zou mijn vriend niet direct verkiezen boven mijn vrienden.

Mephisto 23-01-2006 21:08

Nee, dat zou ik niet doen.

Voor zover mogelijk sta ik altijd klaar voor mn vrienden als ze me nodig hebben.

WolterB 23-01-2006 21:09

Ik verkies mijn vriendin niet boven mijn vrienden.
Dat ik meer tijd mar haar doorbreng is ook grotendeels omdat zij stukken dichterbij woont dan mn beste vrienden, maar ik doe mn best om iedereen evenveel aandacht te geven en zeker geen vriendschappen te verwaarlozen omdat ik een relatie heb.

Misti 23-01-2006 21:14

Nee helemaal niet, ik maak evenveel tijd voor mijn vrienden als voor mijn vriendje. Meestal zie ik mijn vrienden zelfs meer omdat ik samen met hen de lessen volg enzo... Maar er is een mooi evenwicht :)

Anneka 23-01-2006 21:19

meestal gewoon evenwicht vormen, hoef mn vriendje in een relatie ook niet elke dag te zien.

Scordalus 23-01-2006 21:45

kbesteed moedwillig natuurlijk t meeste tijd aan mn vriendin :) maar ik heb eigenlijk ook maar 1 échte vriend en die weet gewoon dat ik meestal gewoon liever tijd met mn vriendin doorbreng en dat wij alleen afspreken als k niet met mn vriendin kán afspreken, dusja :) Maar voor zover ik weet, heeft hij er geen probleem mee. Een échte vriend dus :)

BrunetJuh 23-01-2006 21:56

Ik denk toch wel mijn vriend. We zijn al zo lang samen, hij is ook mijn beste maatje. Maar ik zal mijn vrienden ook niet laten vallen!

Mark Almighty 23-01-2006 22:14

Je moet nooit je vriend(in) boven je vrienden verkiezen.

Je moet nooit je vrienden boven je vriend(in) verkiezen.

Je moet jezelf boven allebei verkiezen. (y)

zoef de haas 23-01-2006 22:54

Nee ik zou echte vrienden nooit laten vallen voor mn vriend, omdat ik weet dat je als je relatie ooit uitgaat en je je vrienden hebt laten vallen voor je vriend je niets meer hebt waar je op terug op kan vallen. Iedereen proberen evenveel aandacht te geven en je tijd verdelen is overduidelijk het beste idee

Love,SweetLove 23-01-2006 23:06

Gister had ik een feestje en vroeg of m'n beste vriend mee ging maar die had al afgesproken met z'n vriendin. Ze gingen niets speciaals doen maar hij koos toch voor haar. Kwetste me toch wel.

Mentu 24-01-2006 00:04

Citaat:

Love,SweetLove schreef op 24-01-2006 @ 00:06 :
Gister had ik een feestje en vroeg of m'n beste vriend mee ging maar die had al afgesproken met z'n vriendin. Ze gingen niets speciaals doen maar hij koos toch voor haar. Kwetste me toch wel.
Omg dat meen je niet, denk je niet dat je je nu een beetje aanstelt? DIe afspraak stond gewoon wss al langen dan dat feestje. En what the fuck een feestje? Tis niet alsof je ineens te horen kreeg dat je lepra had?

Vrienden boven de vriendin in mijn geval. Vrienden gaan gewoon way back. Maar natuurlijk de vriendin niet verwaarlozen.

Loontjuh 24-01-2006 03:54

Mijn vriend is mijn beste vriend, mijn maatje. Mijn beste vriendin zit voor zes maanden in Frankrijk voor stage en mijn andere heel goede vriendinnen zijn ook goede vriendinnen van mijn vriend.
In het begin was het zo dat ik naar de training van handbal kwam kijken voor mijn vriend. Tegenwoordig ga ik toch meer voor de 'dames' en hebben we met z'n allen de grootste lol. Het grootste deel van de tijd zitten we in de kantine thee te drinken en gaan af en toe even naar 'de jongens' kijken. Op dat moment vind ik mijn vriendinnen even leuker en belangrijker dan mijn vriend. Maarja, die is dan ook lekker met zijn ding bezig.
Maar op andere momenten verkies ik toch echt mijn vriend boven mijn vriendinnen, maar dat is overal geloof ik wel zo. En wanneer er iets is met één van hen, sta ik zo op de stoep. En anders mijn vriend wel.

catootje 24-01-2006 07:26

Ik zie mijn vriend alleen in het weekend en dan moet ik ook nog vaak werken in het weekend. Het is dus logisch dat ik dan meer tijd met mijn vriend doorbreng dan met mijn vriendinnen, ik zie hem al zo weinig.
Ik voel me daar wel eens schuldig over tegenover mijn vriendinnen, maar ik heb dat een paar keer gezegd, maar ik moest me er niet druk om maken, ze begrepen het wel. twee vriendinnen zie ik wel op school en een andere vriendin is mijn collega + woont bijna naast me, dus die zie ik meer, ook doordeweeks.

DarkSide 24-01-2006 08:05

Ik verkies mijn vriendin niet boven mijn vrienden. In het weekend heb ik vaak meer tijd en aandacht voor haar, maar doordeweeks zie ik dan mijn vrienden. Ik vind dat het ook geen keuze zou moeten zijn. Een vriendin en vrienden zijn twee verschillende dingen. Al is m'n vriendin ook meteen een van m'n beste maatjes.

Optima 24-01-2006 08:55

1

Sarah 24-01-2006 08:56

Ik heb eigenlijk nooit een afspraak met mijn vriend af moeten zeggen voor mijn vrienden... en ook nooit een afspraak met vrienden af moeten zeggen voor mijn vriend. Moet je dat soort dingen wel doen, dan is dat geen dilemma tussen vrienden en vriend(in) maar dan moet je gewoon een agenda kopen en geen dubbele afspraken meer maken.
Of bedoel je het anders?

Roos 24-01-2006 09:12

Nee dat heb ik nog nooit gehad en ik kan er ook NIET tegen als vriendinnen dat doen. En als het uit is weer bij mij komen aanhuilen omdat je in de veronderstelling was dat jullie zouden trouwen.

Ahh zodra ik (of iemand anders) mijzelf op dat gedrag betrap (n)

Aurora 24-01-2006 09:26

Voor even? Ik verkies mijn vriend sowieso boven mijn vrienden.

zeep007 24-01-2006 10:04

Citaat:

Aurora schreef op 24-01-2006 @ 10:26 :
Voor even? Ik verkies mijn vriend sowieso boven mijn vrienden.
Ja, idd dit en tegelijkertijd zorg ik ervoor dat ik mijn vrienden nog wel regelmatig zie, maar ik ga er geen ramp van maken als dit niet even niet het geval is.

JJ13 24-01-2006 10:06

Ik woon door de weeks samen met mijn vriend en in t weekend ben ik bij hem. Ik kom uit het zuiden en ik studeer in Nijmegen, mijn vriend werkt daar en komt uit die buurt. Ik wil daar blijven dus dan zal ik daar ook voorgoed gaan wonen. Bijna al mijn vriendinnen wonen in het zuiden en die zie ik niet zo vaak. Wel spreken wel elkaar vaker of mailen met elkaar. Ik weet niet hoe het in de toekomst gaat, als ik hier voor vast ga wonen.

Nyawa 24-01-2006 11:00

Citaat:

Misti schreef op 23-01-2006 @ 22:14 :
Nee helemaal niet, ik maak evenveel tijd voor mijn vrienden als voor mijn vriendje. Meestal zie ik mijn vrienden zelfs meer omdat ik samen met hen de lessen volg enzo... Maar er is een mooi evenwicht :)

Poeperd 24-01-2006 11:01

Nou, mijn ene beste vriendin zit bij me in de klas en is ook een goede vriendin van mijn vriend, altijd al geweest. Dus dat zit wel snor. Mn andere beste vriendin.. tja, onze vriendschap is gewoon geweldig. Soms zien we elkaar een tijd niet en dat maakt ons dan ook gewoon niks uit. Zij heeft om de paar weken een vriend en dan besteedt ze minder aandacht aan mij en dat kan me dan ook niks schelen. En andersom. Nu hebben we allebei een vaste relatie, ik bijna 2 jaar en zij vier maanden (ofzo). We zien elkaar niet al te vaak, maar we bellen en mailen veel. Het gaat dus wel best zo.

Dus, we doen er niet al te moeilijk over. Zou me er ook nooit schuldig over voelen, met vriendinnen heb je al vaak zat wat gedaan en een vriendje is toch anders. Zeker als het net nieuw is. Zouden mijn vriendinnen daar niet tegen kunnen, dan is dat pech. Hou niet van gedoe om dat soort nutteloze dingen.

Ps.: Verder probeer ik natuurlijk wel gewoon contact te houden met mn vriendinnen. Maar ik zie mn vriend ook alleen maar in het weekend, soms heeft hij zelfs daar geen tijd voor, dus in het weekend gaat hij meestal voor. Daar kunnen ze over het algemeen wel mee leven :)

Kazet Nagorra 24-01-2006 11:13

Nee.

create 24-01-2006 11:21

mijn vriend is mijn beste vriend, waar ik graag zoveel mogelijk tijd mee doorbreng. het contact met mijn beste vriendin werd al met de dag minder voor ik wat met hem kreeg.

Multilot 24-01-2006 11:30

Tijd verdelen, mn vriendinnen zag ik sowiso niet zo heel vaak, iedereen heeft een andere studie. Maar als we elkaar zien is het erg gezellig!!

Muchacha 24-01-2006 11:47

Ik woon op kot. Als ik hier een vriendje zou krijgen, dan zie ik hem gewoon door de week en in het weekend mijn vriendinnen. Krijg ik thuis een vriend, dan verdeel ik het weekend gewoon tussen hen en kan mijn vriend nog altijd door de week een avondje/nachtje naar hier rijden ofzo. Als ik single ben, trek ik meer naar mijn vrienden toe dan als ik een vriendje hebt, maar ik let er wel op dat ik ze beide niet verwaarloos (y)

Cytherea 24-01-2006 12:40

Mijn ex en ik woonden drie uur uit elkaar en zagen elkaar in het weekend. Juist in de weekenden spraken die meiden telkens af, dus dat liep een beetje mis. Achteraf gezien had ik doordeweeks wel wat meer aandacht aan ze kunnen besteden. Volgende keer zal ik het zeker anders indelen.

Je hoeft niet altijd af te spreken, je kunt ook bellen met je vriendinnen. Als je even geen tijd heeft. Je hoeft ook niet iedere dag bij zowel je vriend als je vriendinnen over de vloer te lopen. Laat gewoon regelmatig wat van je horen. Ga eens winkelen. Betrek je vriend meer bij de vriendengroep. enzovoorts.

gurl19 24-01-2006 12:54

Ik verkies mijn vriend eigenlijk wel boven mijn vriendinnen. Maar dat komt ook doordat zij dat zelf ook doen (degene die verkering hebben) Maar in het weekend probeer ik het wel zo te regelen dat ik uitga waar hun ook zijn!

__ 24-01-2006 13:02

Citaat:

Mephisto schreef op 23-01-2006 @ 22:08 :
Nee, dat zou ik niet doen.

boer 24-01-2006 13:07

dat je je schuldig voelt zegt misschien wel genoeg

Li 24-01-2006 13:24

We zien elkaar ongeveer 2/3x per week, dus er blijven genoeg dagen over waarop ik met vriendinnetjes leuke dingen kan doen. Soms mixen we dat ook weleens (bijv. uit met zijn of mijn vrienden erbij).
In sommige gevallen wil je natuurlijk liever bij je vriend zijn, maar eigenlijk is het gewoon een kwestie van je tijd beetje normaal indelen.

Experiment 24-01-2006 13:25

Ik vind mijn vriend wel belangrijker dan mijn vriendinnen.

Ik vind het zeker wle belangrijk om je vriendschappen goed te onderhouden, maar ik zie mijn vriend alleen in het weekend, dus heb doordeweeks alle tijd voor vriendinnen en in het weekend heb ik ook regelmatig afspraken.

Maar als ik zou móeten kiezen, dan koos ik voor mijn vriend.

Nala 24-01-2006 16:45

Ik zal mijn vriend altijd boven mijn vrienden verkiezen en niemand van mijn vrienden die dat erg vind. Het is gelukkig nooit voorgekomen en ik zie het ook niet zo snel gebeuren aangezien er geen problemen zijn tussen mijn vriend en mijn vrienden.
Ik ben het meest bij mijn vriend, maar plan met regelmaat een avond met mijn vriendinnen want daar geniet ik gewoon onzettend veel van.

Ik denk dat die ommezwaai wel komt als je relatie meer serieus wordt. Als je net een paar weken of maanden iets hebt, is het logisch dat je vrienden bovenaan je lijstje staan.

Mindfields 24-01-2006 17:32

Tja, waarom zou ik moeten kiezen? Ik vind mijn vriend lief en mijn twee beste vriendinnen ook dusja.

Qimm 24-01-2006 17:35

Ik verkies niemand boven iemand, iedereen krijgt mijn aandacht en de een soms meer dan de ander (soms moet het vriendje inschikken en soms 'de vrienden') En dat lijkt me prima (y)

CoveredEyes 24-01-2006 17:57

Ik heb het wel eens gehad ja, maar zoiets schiet er vaak onbewust in. Ik had het zelf dus niet helemaal door. Toen het uit was en toen ik het daar met een vriendin over had, heb ik me wel schuldig gevoeld, maar toen hebben we het goed uitgepraat en hebben de draad weer opgepakt :)

juudjuh 25-01-2006 12:46

hey hoi

ik heb er net afgelopen week ruzie over gehad.
Ik had 3 weken en vond dat ik mijn vrienden voor moest laten gaan, zeker als je nog maar zn korte tijd hebt. dit kwam voor hem heel hard aan. Dus je moet het zien te verdelen hoe moeilijk het ook is. Nu is het uit! maar ik heb nog contact met hem en ga er vandaag met hem over praten en dan komt het hopelijk wel goed ! ik hou zo veel van hem dus wil ik hem niet kwijt.

groetjes judith

Somebody Special 25-01-2006 13:51

Citaat:

juudjuh schreef op 25-01-2006 @ 13:46 :
hey hoi

ik heb er net afgelopen week ruzie over gehad.
Ik had 3 weken en vond dat ik mijn vrienden voor moest laten gaan, zeker als je nog maar zn korte tijd hebt. dit kwam voor hem heel hard aan. Dus je moet het zien te verdelen hoe moeilijk het ook is. Nu is het uit! maar ik heb nog contact met hem en ga er vandaag met hem over praten en dan komt het hopelijk wel goed ! ik hou zo veel van hem dus wil ik hem niet kwijt.

groetjes judith

Triest dat hij het er niet mee eens is, jij moet doen waar jij je goed bij voelt, je bent zijn bezit niet.

thunder110 25-01-2006 14:07

Citaat:

Mark Almighty schreef op 23-01-2006 @ 23:14 :
Je moet nooit je vriend(in) boven je vrienden verkiezen.

Je moet nooit je vrienden boven je vriend(in) verkiezen.

Je moet jezelf boven allebei verkiezen. (y)

je derde zin sluit de vorige twee niet uit hoor :p

KiMZz 25-01-2006 14:31

Ik verkies mijn vriend wel boven andere vrienden, maar zien elkaar elke dag en hebben dezelfde vrienden dus gaan ook vaak samen naar vrienden toe :) Dus heb er weinig moeite mee.

hippiemeisje 25-01-2006 15:36

toen ik een vriend kreeg, ging ik niet meer iedere avond met mn vrienden afspreken
maar vond zelf dat ik er toch nog best vaak kwam
zn drie keer in de week
maar een van de meisjes vond dat niet genoeg
en heeft toen contact met mij verbroken

Final Cry 25-01-2006 15:54

denk dat ik geen van beiden boven de ander zou verkiezen? Ik zie mijn vriendin eigenlijk vaak alleen in het weekend dus de rest van de week nog zat tijd voor vrienden zou ik zeggen (y)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:38.