![]() |
Bakken in boter?
Mijn moeder wilde een tijdje geleden graag weten waar de gemiddelde mens nou ik bakt, boter of olijfolie? Nu zeg ik niet dat hier gemiddelde mensen posten, maar ik kan toch tenminste een poll voor haar beginnen :). Go ahead!
Edit: Wij bakken dus in olijfolie... |
Ik bak meestal in zonnebloemolie, maar dat mag kennelijk niet :p
|
In boter.
|
Beide. Ook door elkaar.
Uitjes kun je never nooit bakken in boter, een biefstuk ofzo kun je dan weer wel beter in boter doen. |
Hmm, met vanalles eigenlijk. Nooit met roomboter. Vlees meestal met een soort boter uit een spuitfles, soms ook dingen met olijfolie of met een soort magerine.
|
In boter. (Blue Band, Croma enz. )
|
In olijfolie.
|
Beide. Maar het meest in boter.
|
Zonnebloemolie, olijfolie en heel soms een beetje vloeibare "spuitboter".
|
Olie, zonnebloem of olijf. Nou eet ik nooit vlees maar alleen vis of vegaburgers, ik weet niet of bepaalde soorten vlees in olie echt lekker zouden zijn.
|
Ik bak in olijfolie. Mijn ouders in bak- en braad.
|
Meestal olijfolie, bepaalde dingen kunnen beter in boter dus dan dat.
|
Citaat:
mijn ouders bakken voor mij in olijfolie (ik ben vegetariër, dus is sowieso al apart) en het vlees in van die vloeibare bakboter. |
Normaalgezien bakboter, maar er is wel een tijd geweest waarin mijn moeder bakte in zowel boter als olijfolie.
(dus deze twee samen in een pan mengen om zo je vlees te bakken) |
Ik altijd in boter, papa volgens mij sommige dingen wel ooit in olijf olie, maar niet vaak.
|
Groente in olie en vlees in vloeibare margarine.
|
Boter voor vlees, (olijf)olie voor vis.
|
Vloeibare braadboter
|
Citaat:
|
Boter, zo'n blokje van 500 gram oid van Blue Band of een ander merk. Dat is bakboter zeker? :p
|
Over het algemeen in olijfolie, als die op is in boter.
|
Vlees in margarine
andere dingen afwisselend in olijfolie en margarine |
Citaat:
|
Meestal olijfolie. Sommige soorten vlees (vooral vlees wat moet sudderen) in vloeibare bakboter.
|
Olijfolie (y).
Pannenkoeken doe ik met biologische margarine. |
In boter. Ik gebruik zelf meestal Bleu Band, het liefst uit een fles. Mijn vriend vindt het daarentegen lekkerder als vlees in Croma wordt gebakken (mij maakt het allemaal weinig uit :p).
|
Citaat:
|
Boter vind ik smerig om in te bakken en volgens mij zijn het ook niet echt hele gezonde vetten. Ik doe t meestal in olijf, knoflook, of sesamolie.
|
Citaat:
|
Meestal arachide-olie, soms margarine
|
Citaat:
Ik bak altijd in olijfolie |
Citaat:
|
Citaat:
Ik bak soms in boter (biefstuk), soms in olie (roerbakgerechten). |
Citaat:
|
de ene keer gebruik ik olie de andere keer boter, maakt niet
zo veel uit |
Citaat:
Ik bak altijd in olijfolie. (y) |
Ik gebruik altijd olijfolie. Volgens mij is dat gezonder en ik heb de zekerheid dat het geen dierlijke vetten bevat.
|
Citaat:
|
olijfolie
|
Meestal in een mengeling.
Alleen eieren bak ik in boter. |
Ik bak nooit iets.
Maar mijn ouders gebruiken boter:) |
Citaat:
|
boter, áltijd...
en soms frituurvet :p alleen of je dat bakken noemt... (friet bakken) maar het is eigenlijk frituren huh... |
als ik bak is het altijd in (room)boter.
of frituurvet idd:P |
Citaat:
|
Mmm, olijfole heeft dus de overhand... Goed, ik zal het mijn moeder melden, bedankt voor het stemmen! Slotje?
|
Citaat:
Jolt heeft nog niet gereageerd, dat is tenslotte de expert :p |
Omdat het denk ik wel een betrouwbare poll is nu. Maar uiteraard mogen mensen stemmen als ze zin hebben...
|
Ik bak altijd in olie.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20. |