![]() |
=Als een enkele droom=
In gouden negatieve gedachten
weerkaatsen glazen tranen om mijn liefde die als altijd onbeantwoord blijven zal Dat liefde bedoeld is om van te houden Dat liefde leuk voor mij zou moeten zijn Jij bent alles wat ik hebben wilde Jij bent de liefde en de Heer van de Ring In jouw gouden glans weerkaatsen mijn koude wensen dat liefde mijn hart ooit omarmt schijnt te zijn als een enkele droom |
Ik vind het wel mooi , alleen vind ik de 3de alinea een beetje misplaatst. De heer van de ring :confused:
nee, dat spreekt me niet aan. kun je uitleggen wat je ermee bedoeld? |
Haaj haaj,
Ik heb evn wat commentaartjes:D... Allereerst vind ik dat er mooie stukken in zitten: de 1e en laatste strofe vind ik erg goed en mooi verwoord!. In die 1e strofe zouk alleen wel het woordje gouden weglaten, dit woord staat ook al in de laatste zin en ik persoonlijk vind het niet echt passend bij de woorden"negatieve gedachten"...maarja dat vinik :p ..... De 2e en 3e strofe vink wat zwakjes en helemaal in vergelijking met de andere strofes>>. Het lijkt ook net alsof die 2 strofes er niet bij passen...ander ritme, andere vorm, 't sluit niet mooi op elkaar aan. Ik zou een hoofdletter zetten in de 3e zin van de laatste strofe.... :o wat zit ik alles toch weer te bekritiseren he ;) Maaarrrrr die 1e en laatste strofe zijn (y) verwoord! Liefs, Mariamne See you zondaggggg |
Ik zal even wat uitleg geven :)
Dit gedicht gaat over een onbereikbare liefde voor een Getrouwde man (of het persoonlijk is, daar zal ik het maar niet over hebben :D). Mariamne: dat 'gouden' in de eerste strofe slaat op de gouden trouwring en dat is de bron van de negatieve gedachten. Voor mij past dit er dus wel bij :p Verder heb je wel gelijk. Die 2e en vooral de 3e strofe horen er wel bij, maar ik zit er zelf ook mee en zal nog wel eens kijken of ik dat kan veranderen. (ik kán het natuurlijk wel ;) maar of het ook lukt...) Maaike: Misschien snap je Heer van de Ring na mijn uitleg wel. :) Verder bedankt voor de reacties! Tot zondag! :) |
einde vind ik vrij zwak...je inhoud is goed en je schrijfstijl en woordkeus ook...gewoon een jammer einde :)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:32. |