![]() |
Zorgtoeslag (en basisverzekering) Deel 2
|
Ik heb nog wel belangstelling :)
Vraagje: huisarts gaat niet van je no-claim af maar als je nou bloed moet laten prikken of een longfunctietest moet doen bij de huisartsenpraktijk, gaat dat dan wel van je no-claim af of echt pas als ie je doorverwijst naar het ziekenhuis en medicijnen voorschrijft enzo? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik weet bijna zeker dat het alleen het consult is, anders zou het ook wel een beetje een vaag gebied worden want sommige huisartsen(praktijken) doen veel meer onderzoeken zelf dan anderen :o
Ik ben trouwens nog steeds niet overgestapt, er stond in onze 'dorpskrant' iets over een collectieve verzekering voor mensen met een minimuminkomen (uitkering enzo) en dat zou nog wel interessant kunnen zijn. Ik hoop alleen wel dat ze dan snel met een aanbod komen :o |
Ik wist niet dat Arnhem een dorp is :p
|
Citaat:
|
Citaat:
Ontopic: eind december heb ik een verzekering afgesloten bij FBTO. Nu ontdekte ik later dat de collectieve verzekering via mn werkgever veel aanlokkelijker is.. Ik heb de formulieren al de deur uit.. Nu las ik echter in de consumentengids dat je niet meer mag switchen van zorgverzekeraar als je al een nieuw aanbod geaccepteerd hebt :o Hoe zit dit nu? Toen ik FBTO belde, zeiden ze dat je gewoon tot maart de tijd hebt.. Vaagheid. |
Ghe ja, sinds van de week :p
Ik weet bijna zeker dat je inderdaad maar 1 keer mag switchen, dat was pas op het nieuws. Wel een beetje jammer dat ze nu pas met allerlei aanbiedingen komen van collectieve verzekeringen enzo, ik denk dat heel veel mensen eind december al naar een andere vezekeraar zijn gestapt en die hebben dus aan al die aanbiedingen niks meer. Je kunt trouwens wel over een jaar, in januari 2007, weer overstappen dacht ik. |
Ik heb een collectieve verzekering genomen bij de VGZ via UnitedConsumers. Dit is een collectief voor iedereen die erbij wil horen. Ik betaal nu 91 eurie voor een heel uitgebreide jongerenpolis. Punt is nu alleen dat ik van de VGZ bericht kreeg dat ik mijn pasje enzo pas in april krijg.... beetje vreemd, niet?
|
Citaat:
|
Citaat:
Ook de verzekeringsmaatschappijen hebben het daarom nu extra druk met alleso p naam zeten enzo. Dus verbaast me niet echt |
Citaat:
Dank voor het antwoord, forumbazin :D (y) |
is er trouwens een vergelijkingssite voor aanvullende en tandartsverzekeringen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
wat is er waar van het verhaal dat je 250euro terug krijgt rond april als je vorig jaar niet heb tgedeclareerd bij je zorgverzekering(ziekenfonds) ?
|
Citaat:
|
ow dat is mooi.
afgelopen jaar niets nodig gehad(gelukkig). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
VGZ heeft niet eerder met pasjes gewerkt, je kon altijd je polisbrief meenemen als bewijs van verzekering, daarin staat je klantnummer en hoe je verzekerd bent. Dit jaar krijg ik eindelijk een pasje. :cool:
Maar goed, ik blijf bij VGZ, maar dan met korting via universiteit. :) |
Citaat:
Staat er in die brief geen klantnummer? |
Citaat:
dat klopt volgens mij niet. Je bent altijd vanaf 1 januari verzekerd. Dus als je naar een nieuwe overstapt gaat deze in vanaf 1 januari en moet je ook daar je kosten declareren.......toch? |
Citaat:
Stel: Je was voor 2006 bij Zilveren Kruis Achmea verzekert en je wilt nu overstappen naar VGZ, dan heb je de eerste paar maanden al premie betaald aan Zilveren Kruis. Indien je in die maanden ziektekosten hebt gemaakt, worden deze vergoed door Zilveren Kruis. Maar omdat je overstapt naar VGZ (er vanuit gaande dat het goedkoper is), vergoedt VGZ de kosten die je 'te veel' hebt gemaakt, zoals de premiekosten bijvoorbeeld. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben overgestapt van groeneland naar zilverenkruis.
Nu heb ik met mijn stomme hoofd bij mijn opzegbrief aan het groeneland gezegd dat ik mijn verzekering per 18 januari wilde stopzetten (de dag dat ik de brief stuurde) ipv 1 januari. Zilveren Kruis heeft ondertussen al wel afgeschreven vanaf februari, van groeneland heb ik nog geen geld teruggezien. Maar groeneland zal zelf toch wel zo slim zijn om te snappen dat ik eigenlijk gewoon per 1 januari ben overgestapt? Heb al geprobeerd te bellen maar je wordt echt zo enorm lang in de wacht gezet :mad: |
Volgens mij KUN je alleen op 1 januari overstappen, dus ik neem aan dat ze dat wel begrepen hebben.
|
Ik dacht dat ik automatische incasso had bij mn zorgverzekering maar blijkbaar heb ik mn rekeningnr niet ingevuld (zei VGZ aan de telefoon) dus nu krijg ik elke maand een acceptgiro. Hoe kan ik dit veranderen?
|
Citaat:
Klik vervolgens op 'wijziging in uw betalingsmethode'. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb eens even een vraag.
Ik ben met die verzekering bezig en nu wil ik graag overstappen. Dan moet ik zo'n opzegkaart invullen en daarop vragen ze naar mijn polisnummer van mijn huidige verzekering. Nu heb ik eens even zitten kijken wat ik daar moet invullen maar ik kom er niet uit. Ik heb van mijn huidige verzekeraar zo'n pasje. Daar staat een klantnummer en een inschrijfnummer (met deze benaming) op. Welke moet ik nu invullen? Ik ben nu verzekerd bij Zorg en Zekerheid mocht dat nog wat uitmaken. |
Voor de mensen die geswitcht zijn: hoe lang duurde het bij jullie voor je een bevestiging van je nieuwe verzekeraar kreeg nadat je alle papieren opgestuurd had?
|
Citaat:
Ik verwacht -logisch gezien- dat ze eerder je klantnummer dan je inschrijfnummer bedoelen.. |
Ik heb het nog eens gechecked en het bleken twee dezelfde nummers te zijn. Ik heb die dus ook gewoon ingevuld en m opgestuurd. Als het niet goed is hoor ik het vast nog wel.
|
Ik heb nog even een vraag over switchen: Ik ben onlangs geswitcht van IZA naar Zilveren Kruis. Nou slik ik de pil Yasmin en hierop zit een eigen bijdrage van zo'n 25 euro. In januari ben ik nieuwe medicijnen gaan halen en ik heb deze eigen bijdrage zelf betaalt omdat die niet vergoed werd door de IZA. Nou ben ik geswitcht met terugwerkende kracht tot 1 januari en mijn nieuwe verzekeraar vergoed het wel. Krijg ik dan mijn geld wat ik al zelf betaald heb nog terug als ik het bonnetje opstuur of heb ik gewoon pech?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een stukje geciteerd uit het antwoord van IZZ:
Citaat:
|
Citaat:
Goed dat je het toch nog geprobeerd hebt :) |
Ik heb mijn zorgtoeslag nog steeds niet ontvangen... weet iemand bij wie ik kan gaan klagen?
|
Citaat:
|
Ik dacht dat de zorgtoeslag om de maand 34 en 33 euro zou zijn.. nu heb ik voor de tweede keer 33 euro ontvangen in plaats van 34.. iemand die weet hoe het nou echt precies zit?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Waarom wordt het oude systeem überhaupt veranderd in het nieuwe systeem?
|
Citaat:
grtz ivo |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43. |