![]() |
bloeddruk
vandaag in de klas een bloeddruktestje gedaan
bovendruk: 129 onderdruk: 70 aantal slagen per minuut 94 (n) wat is die van jullie ? is dit een noramle bloeddruk ??op die 94 na lijkt me wel :D |
Mijn hart gaat zo'n 60 à 72 keer per minuut, hebben we laatst getest en berekend.
Bloeddruk weet ik niet:) 94 lijkt me inderdaad wat hoog dan, maar ik heb er geen verstand van. |
bloeddruk: 110 over 78
hartslag: 78 94 is niet zo hoog hoor :) en je bloedruk is prima... |
hartslag 80. En volgens mij is dat best wel hoog in rust.
bloeddruk weet ik niet. |
Bloeddruk rond de 110/70; hartslagen per minuut rond de 65.
Een ideale bloeddruk is 120/80, een gezonde pols in rust is tussen de 60 en de 100 slagen per minuut :) |
geen idee, nog nooit gemeten
|
Geen idee. :( Goed topic.
|
Citaat:
:D |
De keer dat ik het liet meten (1,5 jaar geleden) was het goed. Geen idee wat het was.
|
Anderhalf jaar geleden nog een keer gemeten bij de dokter, was wel goed volgens mij. Meer weet ik niet.
|
een normale bloeddruk van 120/80 leer je altijd dat het de perfecte is..maar in de praktijk is dus totaal niet het geval maar goed :)
die van jou is iig heel netjes (y) (je kijkt ook voornamelijk naar de onderdruk..) mijn RR was laats 95 over 60 (lekker laag :)) en mn pols hangt meestal rond de 80 maar ja dat kan ook verschillend zijn.. als je iets leuk vind of spannend kan die omhoog gaan |
Citaat:
|
hoe bedoel je gothic?
|
--> l&g
|
bloeddruk weet ik niet zo, moet je zo'n speciaal apparaatje voor hebben. oftewel naar een dokter gaan, maar daar kom ik niet graag.
hartslag meestal rond de 50 in rust. (sporthart zeggen ze dan :) ) |
bloeddruk weet ik zo niet mijn hartslag in rust is ongeveer 84 per minuut.
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat lijkt me absoluut niet een noramble bloeddruk. :eek: |
Ik weet alleen dat mijn hartslag rond de 62 ligt.
|
Citaat:
hartslag: rond de 70 bloeddruk: we hebben hier thuis wel zo'n kastje, maar die zoemt zo eng, dus ik durf niet :o |
Mijn hartslag was goed volgens de huisarts, maar ik heb een te hoge bloeddruk. Toen ik in de zomer werd opgenomen was mijn bloeddruk 118. Er lijkt geen fysieke oorzaak voor te zijn want onder andere mijn cholesterol-gehalte is erg laag. Waarschijnlijk moet ik er wel medicijnen voor gaan slikken als 't aan de hoge kant blijft.
|
Mijn bloeddruk heb ik wel is gemeten, was wel hoog maar ik weet echt niet meer wat het was.
Mijn hartslag heb ik pas op school gemeten. Wat oude klasgenootjes moesten dat doen voor bio. Maar die ben ik ook vergeten :p |
Citaat:
ennuh je hartslag kan je zo meten hoor hanneke |
Zou het niet weten!
|
Citaat:
|
Citaat:
Je pols wisselt heel erg per moment. Alles tussen de 60 en 100 in rust is normaal. Maar als je een stukje hebt gefietst, een trap op bent gelopen, of het gewoon spannend vindt wat je bloeddruk zou worden, dan heb je al zo 94. Dus don't worry. Ook slecht trouwens dat je bloeddruk wordt opgenomen, zonder er bij wordt verteld wat een normale bloeddruk is. Overigens staat dit beter op L&G Mijn Bloeddruk: Bovendruk: 100-120 Onderdruk: 60-80 Eén meting zegt overigens bijna niets, vooral al die meting te laag of te hoog is. |
Citaat:
Nee, ik heb er geen verstand van, doelde op de spelfout in de vraag. :bloos: |
lijkt me meer iets voor L&G.
|
bloeddruk geen idee, hartslag is momenteel rond de 90 en in absolute rust rond de 60
|
Citaat:
oooooow :) (zo slim was ik nog niet :)) |
Bloeddruk is bijna altijd wel 120/80. Netjes dus :) De arts bij het bloedprikken is dan ook altijd wel heel tevreden over mij ;) :p
|
bloeddruk zit zo rond de 125/75, soms hoger soms wat lager. Pols in rust is rond de 70
|
Hartslag momenteel 92
Bloeddruk is altijd laag, net niet té laag |
Mijn bloeddruk is meestal wel redelijk netjes, rond de 120/84. Wat betreft de onderdruk dat die het belangrijkst is, dat zeggen ze weleens omdat vooral door stress (wat veel mensen tijdens het bloeddrukmeten hebben) de bovendruk omhoog schiet, wat het dus geen betrouwbare meting maakt.
Mijn hartslag zou ik zo niet weten, en sta nu teveel onder spanning om het nu te meten :o. |
Mijn bloeddruk was een aantal jaar terug te hoog, dat kwam volgens de dokter door de puberteit ( :confused: ).
Ik weet niet hoe hij nu is. In rust aantal slagen is 72. |
Mijn bloeddruk ligt meestal rond de 95/58, vrij laag dus. Terwijl mijn pols meestal wat aan de hoge kant is (tussen de 90 en 105 in rust). Maar ach, heb er geen last van en i.p. zijn het ook niet echt schokkende waardes ofzo :)
Wel handig zo'n stage in het ziekenhuis, je kan veel dingen van jezelf onderzoeken :o |
bloeddruk vannochtend 85/50 niet echt geweldig... gemiddeld zo'n 95/60
pols gemiddeld: 61 pols laatste dagen : 84 ongeveer :( |
Citaat:
Mijn RR is 123/ 78 Pols 73 |
Bloeddruk was twee weken geleden: 120 / 75
Hartslag weet ik niet precies maar meestal rond de 60/70 slagen per minuut. |
mijn bloeddruk varieert van 110/65 tot 120/80.
lijkt me wel netjes dus... mn pols varieert in stilstand van 60 tot 80 slagen per minuut... |
Bloeddruk: onderdruk 55-65, bovendruk 85-95.
Hartslag: 65 Bloeddruk is nu een beetje laag, maar die is vooral in de puberteit nog lager geweest. Dat was naar want toen viel ik erg vaak flauw en zat ik daardoor onder de blauwe plekken :( Hartslag is nu gemeten in rust, dus dat zit wel goed volgens mij. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Is jouw bloeddruk vanzelf omhoog gegaan of heb je medicijnen of aanpassingen gemaakt? |
Citaat:
|
Bloeddruk is 122/78, hartslag weet ik zo niet uit mn hoofd maar was redelijk normaal :P
|
mijn hartslag is momenteel 40 (y) . bloeddruk nog nooit gemeten
2 jaar geleden had ik hem altijd rond de 35 |
bovendruk: 121
onderdruk: 86 hartslag: 95 |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26. |