![]() |
Waarvoor dienen die mooie stippen op de weg?
Op straat zie je wel eens van die rare stippen. Misschien is stip niet helemaal het goede woord, want ze zijn best groot. Ze zien er zo: http://img.photobucket.com/albums/v642/kwibus/stip.jpg uit. (Het grijze is de straat. Heel misschien is de buitenste rand wit, maar ik dacht van niet.) Iemand heeft mij wel eens verteld dat het voor de navigatie van vliegverkeer was, maar dat klinkt mij wat vaag in de oren. Kan iemand mij uitleggen waar die dingen voor zijn?
|
Ah, de 'grammofoonplaten'. Heb ik me ook altijd afgevraagd.
|
Het is voor lucht foto's, men markeert deze punten op een kaart en op de weg of oppervlakt en gaat vliegen, daarna word er met de foto camera een punt gezocht dat aangegeven is op de weg, hier word de foto gemaakt.
zo krijg je een goed beeld van de stad waar deze stippen staan. |
ik heb het echt nog noooooit gezien:S
|
Dat was ook een keer de vraag op Willem Wever :o
|
Die heb ik ook nog nooit gezien. :confused:
|
Die stippen geven aan waar de dichtbijzijnste put zit, voor als je nodig moet kotsen na een avondje stappen.
|
Citaat:
|
nog nooti gezien
|
Wat TheRedArrow zegt klopt
|
Ik zie ze nooit!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Heb ze echt nog nooit gezien! :eek:
|
Ah dat heb ik nooit geweten...
Is me trouwens ook nooit opgevallen eigenlijk. |
Nog nooit gezien.
Maar weer wat geleerd :) |
Dacht ik vanochtend ook nog aan, en midden in zit een soort schroef toch? Of denk ik nu aan iets anders?
|
vaak zit er ook nog een soort ijzern nagel in,met een serie nummer waardoor het desbetreffende punt met nummers in een computer word geregistreed.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nooit gezien. Antwoord gegeven, slot erop.
|
Ze zijn me nooit opgevallen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Er zit er een hier vlak voor de deur, maar die hebben ze al een tijd niet gebruikt, want hij vervaagt.
|
Omg dat vroeg ik me vroeger altijd al af. :cool:
|
Citaat:
|
:d
|
fotographisch landijkpunt van verschillende instellingen (o.a. rijkswaterstaat)
en soms toeristen pikant detail: sinds kort maakt google earth er hier in nederland ook gebruik van om nederland totaal op te nemen in de fotographische bovenaanzichten |
Hebben we niet in Hasselt.
|
Heb ze weleens gezien in fietspaden. Dacht altijd dat ze die ijzeren pen hadden om iets van het asfalt te testen ofzo en die rand erom heen om je erop te attenderen dat er wat uitsteekt in het wegdek :o
Nou ja, weer wat geleerd dus :D |
Citaat:
dan zou het hier volzitten met die cirkels (denkt aan paaltjes, losligende stoeptegels, ongelijke wegen, kuillen etc) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:36. |