![]() |
Memento
Heyz.
Ik vraag me wat af, wat vinden jullie van Memento? Je weet wel, die film over een man die na de dood van zijn vrouw zijn geheugen is kwijtgeraakt en daarom alles op briefjes schrijft of op z'n lijf tatoo-eert en overal foto's van maakt zodat-ie nog wat kan 'onthouden'. Ik heb die film net gezien en ik vond hem niet echt duidelijk. Ik vond hem wel mooi maar ik snap het verhaal enz niet helemaal...Vandaar dat ik er ff een topic van gemaakt heb. Vertel me wat jullie ervan vinden! |
ik moet m maandag van ckv gaan kijken.. in t filmhuis.. als laatste klassenactiviteit :mad: dus mijn oordeel hoor je maandag..
|
ach, wees blij dat je em mag bekijken en wel gratis:)
= :cool:e film je moet zowiezo de film ff 2keer kijken, dan snap je em gelijk helemaal:) zo moeilijk is de plot niet, het is alleen mooi opgebouwd:) |
Geweldige film (y)
Ik snapte num na één keer kijken met goed nadenken. Op de DVD schijn je hem ook in 'goede' volgorde te kunnen zien. Jammer dat je num als klasseactiviteit moet zien. En daarna zeker gaan analyseren wat er goed aan was en shit. (n) |
Ge-wel-dig die film. Hij valt wel te snappen, ie hij zit wel "logischer" in elkaar dan, zeg maar, Mulholland Drive of zo.
|
Citaat:
maar als je em 2 keer ziet, gaan toch meer dingen opvallen die toch echt belangrijk zijn voor et verhaal... |
Citaat:
Maar vond het iig een fantastische film (y) |
Staat in mn top3 van beste films ever!! (y) Ik wil um hebben op DVD, kan ik hem in de goede volgorde zien, lijkt me wel :cool:
|
hier is al een keer een ontzettend filosofisch topic over geweest...
http://forum.scholieren.com/showthre...hlight=memento maar een zeer goede film overigens, een favoriet van me |
erg goeie film!!!!
inmiddels 3 keer gezien. ik heb de dvd gekocht en die valt me behoorlijk tegen. helemaal geen extra's ofzo! :( |
Citaat:
Tenminste, ik weet niet hoe het in elkaar zit, of het nou Flashbacks zijn, of dromen. |
Mulholland Drive: Alles totdat ze met z'n tweeën dat doosje openden, is een droom/fantasiewereld van de blondine. (Maar wel gebaseerd op wat er ècht gebeurt.)
|
Ik heb m maar 1 keer kunnen kijken, toen moest-ie weer terug, maar t plot snapte ik ook wel. Het is meer de rest. Dat komt vooral doordat het verhaal van achter naar voor verteld wordt zeg maar. Daarom was ik t na de film een beetje kwijt...
|
Ik had vandaag voorfilmpjes gezien op een andere video die ik gehuurd had, maar wat ik daar van zag leek die film me niet echt boeiend..
Mja, als ik dit op het forum dan weer lees.. misschien toch maar eens huren :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:21. |