![]() |
Bestaat er iets zoals het lot voor jou?
Geloof jij in het lot of meer in toeval :)
Ik meer in toeval :) |
Ik dacht dat hier niiet al te lang geleden nog een topic over is geweest. Maar dat was zoiets als 'in hoeverre denk je dat jouw leven al vast staat'.
En ik weet niet zo goed of er een lot is. |
Nein.
De wereld en alles dat daar bijkomt is één groot product der toevalligheden. |
Ik geloof in God.
|
Nee.
|
Ik denk het niet. Ik denk dat alles gebasseerd is op toevalligheden, hoewel sommige van die toevalligheden wel héél toevallig zijn. :confused:
|
soms...
toen ik voor de 2e keer in rotterdam was ingeloot, toen vroeg ik me af hoe duidelijk iets kan zijn... |
Soms wel, soms niet. Ligt er maar net aan wat voor wending mijn leven op een bepaald moment neemt.
|
Nee.
|
Ja.
|
Ik denk niet dat alles vantevoren vaststaat, maar ik denk ook niet dat alles wat gebeurt berust op toeval. Ik geloof meer dat de dingen die gebeuren een gevolg zijn van je eigen handelen en het handelen van anderen.
|
Definieer 'lot' en 'toeval'.
|
Citaat:
|
Geen toeval, maar uiteraard ook geen willekeur. "Het lot " is naar mijn mening complete nonsens.
|
Toeval.
|
Citaat:
Over het algemeen denk ik echter dat het leven van toevalligheden aan elkaar hangt. |
Ja, loterijlot.
|
Fatum.
|
Citaat:
|
Het forum is mijn lot :(
|
Citaat:
En dit: Citaat:
combinatie dus. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En ik denk dat je je eigen leven kan 'maken', dus ik geloof niet in het lot. Ja en toeval bestaat altijd heh, als je iemand 3x op een dag tegenkomt ofzo, dan is dat gewoon toevallig. |
Citaat:
|
Nee.
|
Ik ben mijn eigen Lot.
Slechte woordgrap. |
Ik vind het 'lot' iets te zweverig, dus geef mij maar het toeval. (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ja het noodlot ja :p
|
Toeval.
Het lot klinkt weer zo van ''Hij wist het en had het uitgestippeld,maar verteld dat pas achteraf'' |
Ik geloof in het lot. Alles is voorbestemd.
|
Voor de tienduizendste keer, er is geen lot omdat dat strijdig is met quantummechanica.
|
Ik geloof in oorzaken en gevolgen. In hoeverre dat iets met het lot en toevalligheden te maken heeft weet ik niet maar ik vind het wel leuk om even te melden. Overigens geloof ik niet in zoiets als het lot omdat dat imo niet mogelijk is.
|
Ik geloof in mijzelf, of daar een fenomeen als 'het lot' bij komt kijken dat weet ik niet.
|
Citaat:
Toeval en 'het lot' bestaan allebei niet. Overal bestaat een verklaring voor. Het zijn je keuzes die je ergens brengen, of iets laten gebeuren. Oh, haha, ik zie net dat jij bij die test over filosofen 100% Nietzsche had. Dat verklaart alles. |
Toeval is slechts een beschrijving voor iets wat we niet onder woorden kunnen brengen.
Lot neem ik niet serieus. |
Citaat:
|
Nee.
|
Wat een gare vraag eigenlijk, te ingewikkeld. Is lot de tegenhanger van toeval? Wat als ik in beide niet geloof?
|
Citaat:
|
overmorgen wel
|
Nee, ik denk het niet.
|
Realistisch gezien niet
Maar soms is het wel leuk om te 'denken' dat het wel bestaat.... :) |
Citaat:
|
Ik geloof nergens in :o
|
Een beetje wel. Niet dat als je een 4 krijgt voor een toets, dat dat gewoon zo moet zijn, ik bedoel je maakt wel je eigen geluk. Maar sommige dingen zijn gewoon te toevallig. Als je op je eerste dag op je nieuwe werk de hele tijd je hoofd en teen stoot en je echt de hele dag pech hebt, zou ik dat als een slecht teken opvatten.
Maar ik ben dan ook jong en naïef. ;) |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:28. |