![]() |
Buskaart reductie tarief?
Weet iemand wie er het reductie tarief voor een buskaart betaald?
|
Mensen met een 65+pas, OV-jaarkaarthouders die buiten hun reisuren reizen en kinderen onder de 12 dacht ik.
Maar dat zijn roze strippenkaarten. |
betaalt
Citaat:
|
Honden ook als ze een eigen plek innemen :D
|
Citaat:
|
En fietsen in de metro (in A'dam tenminste, officieel, doe t zelf nooit)
|
Citaat:
|
een hond die op schoot kan mag gratis, een hond die niet op schoot kan reist tegen kindertarief :p
|
Citaat:
|
Citaat:
Daar zit wat in :P |
Citaat:
|
:D Zo'n hele vieze, natte, kwijlende hond op schoot...
|
Citaat:
En staat achterop alle strippenkaarten gedrukt. |
Kickerdekick.
|
De reductie abbonementen van Hermes zijn ook geldig als je onder de 18 (dus niet alleen 12) bent. Hoe dat bij andere maatschappijen is weet ik niet.
|
volgens mij is alles genoemd.
*pakt strippenkaart* 'Deze 15-strippenkaart reductie-tarief is er voor: - Kinderen van 4 t/m 11 jaar - Personen van 65 jaar of ouder die tijdens de reis een geldige pas-65 of een geldig legitimatiebewijs kunnen tonen - Op sommige tijden voor studenten die tijdens de reis een geldige Ov-studentenkaart kunnen tonen. - Honden die niet in een draagbare tas of aangelijnd op schoot meereizen.' |
Of gewoon je hond in een IKEA-tas met vier gaten voor zijn poten doen ;)
|
Citaat:
|
In diverse gemeenten mogen honden nu ook gratis meereizen met het OV, aangezien gemeenten dit sinds kort zelf mogen beslissen.
Citaat:
Dit is zeker wat anders dan "Honden die niet in een draagbare tas of aangelijnd op schoot meereizen.", aangezien ze nu ook gratis in het gangpad mogen staan. |
honden fleuren het OV tenminste wat op (y) in tegenstelling tot jankende kutkinderen, die moesten ze eens een hoog tarief laten betalen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat was ook meer een kalf ipv een hond :D |
Citaat:
nou als maar niet iedereen ineens z'n hondje gaat meenemen, dan zal ik toch een eigen auto moeten hebben ;-) of met tranende ogen en een piepstem op bijv. mn werk aankomen ;) |
Citaat:
|
Kinderen moeten gewoon verboden worden in het OV. Jankende kutkoters in de ochtendspits, wandelwagens die het gehele gangpad blokkeren, elfjarige meisjes met kleverige vingers die half over je heen gaan hangen om met hun vriendinnetjes áchter je te praten over ene Hanna die 'zó kinderachtig' is terwijl ze hun chemische snoepadem in je gezicht hijgen, bwahhhhhh.
Afschaffen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:47. |