![]() |
Na H.A.V.O. HBO talensudie
Beste allemaal,
Een vraagje, ik ben straks klaar met mn HAVO en dan wil ik een talenstudie (HBO) doen.Ik heb wat rond gekeken maar ik ben vooral taal gecombineer me cultuur tegen gekomen. Weet iemand welke mogelijkheden ik heb? Tnx. |
'Gewoon' een taal 'studeren' (want het blijft HBO;)) zal helaas niet lukken... Gecombineerd met cultuur lijkt me trouwens nogal logisch, dat is onlosmakelijk verbonden met een taal en als je op de universiteit een taal studeert is dat praktisch altijd 'en cultuur'.
Ik ben bang dat je qua talen niet snel verder komt dan tolk of leraar. |
Ik denk niet dat er zoveel mogelijkheden zijn, of je moet een lerarenopleiding willen volgen. Het is wel mogelijk om een economische studie te doen waarbij de nadruk ligt op talen (HEBO, IBL of IBMS).
|
Heb je al nagedacht wat je wilt bereiken met zo'n studie?
|
Ik hoef er verder niets mee te bereiken.Gewoon een taal van binnen en buiten kennen.
Kunnen jullie me trouwens een opleiding adviseren?(Amsterdam) Gr. |
Citaat:
|
Een taal van binnen en buiten kennen zónder ook maar íets van de cultuur te leren, zal nooit lukken. Zoals MetalliCat ook al zegt; taal en cultuur gaan hand in hand.
Waarom wil je niets van een cultuur leren? Voor Spaans, Frans en Duits kan je iig naar de vertaalacademie in Maastricht, wat er in Amsterdam te vinden is, weet ik niet. Kijk even op de site van de hogeschool daar, dan vind je vast wel wat. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:58. |