![]() |
Wie is de beste tektschrijver/tekstdichter
Liedjes en gedichten komen veel overeen. Wie is volgens jullie de beste schrijver van poetische songteksten. In Nederland en internationaal.
Zelf vindt ik Han Kooreneef een goeie (schrijft voor De Kast, Liesbeth List, Marco Borsato e.a.) en de jongens van Blof zijn ook vaak erg origineel... |
Ja, Kooreneef vink ook goed, maar Ewbank, J vink nog beterder;)...ook van marco borsato....heeft de liedjes "nooit meer een morgen", "speeltuin", "oud & afgedankt" etc.... geschreven...zó mooi!!!!!
xxxxx |
hmm ik ga voor Acda en de Munnik denk ik
|
Citaat:
Ook voor andere artiesten heeft hij mooie dingen geschreven... Voor Gorden, Nurlaila en zichzelf...Want zowel John Ewbank als Han Kooreneef hebben ook eigen cd's/singles opgenomen. Evenals Ferry van Leeuwen die ook voor Marco schrijft! Ontzettend aardig persoon ook trouwens. Wel begrijpelijk dat ze die muziek zelf opnemen. Liedjes die andere artiesten niet willen kunnen ze zo toch laten horen. Soms komt het voor dat een artiest het toch weer zo mooi vindt dat hij dat liedje ook opneemt, zoals Vogelvrij van Kooreneef en Hart van een Winnaar van Ferry. Oud en Afgedankt is ook een van mijn favorieten. Maar het mooiste vindt ik denk ik nog steeds Het Water van Jan Tekstra, die ook hele mooie dingen gemaakt heeft, Vrij zijn bijv. ook Alleen moet je volgens hem als tekstschrijver had knokken voor je credits. Bij Vrij zijn staat op de cd ook de naam Ewbank genoemd terwijl die enkel 2 woordjes veranderd heeft en dus eigenlijk bijna niets aan de text heeft bijgedragen... |
Citaat:
Of samen met Van Dik Hout, ook altijd origineel, in De Poema's Ben benieuwd of we daar nog meer van gaan horen na die 2 singles...en enkele optreden samen..Zag van Dik Hout nu weer met Kirstin, ook een nieuwe ontdekking in de categorie singer/songwriter! |
Nederlands wordt me moeilijk...
Van nederlandse bodem vind ik kane erg goed schrijven...nederlands talig is het denk ik acda en de munnick voor de woorden (absoluut niet om hun muziek of stemmen), de dijk en Marco borsato op oppervlakkig gebied... Internationaal vond ik bono altijd erg goed schrijven (U2) en axl rose natuurijk (Guns n' roses) maar dat was vroeger...nu vind ik Roxette erg goed en realistisch & bif naked... |
Citaat:
|
Acda en de Munnik en Van Dik Hout, definately :D
|
En Blof dan?
Ik heb altijd een hekel aan die gasten gehad sinds ik ze een keer live heb gezien, maar ik vrees dat ik mijn mening moet bijspijkeren. Damn, ze hebben best goede teksten! :) |
Citaat:
En de Poema's? De hits die ze hadden, daarvan vond ik de teksten best goed. Ik bedoel 'houten hart' hoe kom je erop, om daar over te schrijven... geweldige tekst :) En Groen als Gras is gaaf... maar dat is gewoon leuke tekst als je All stars kijkt... |
Blof idd..en Acda en de Munnick..en een paar die ik nu weer ff kwijt ben.. :confused: Alanis Morrisette (weenie of ze zelf d'r teksten schrijft?) en dan Ironic...cool nummer. :D En dat nr van Herexamen (ga het niet hier een zin neer zetten, want dan zit het barstensvol spelfouten), das gewoon een cool nummer.
|
Citaat:
|
Internationaal: Nick Cave, Leonard Cohen en Tom Waits.
Nationaal: Marco Borsato, i guess.. |
David Bowie, Elvis Costello (soms), Jewel (soms), Aimee Mann.
Nationaal ken ik er niet zoveel, maar Blof heeft soms wel interessante dingen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:19. |