![]() |
Was ze eerst een elfje,
Voorts noem ik haar een twaalfje.
Zij is gebarsten uit volmaaktheid, een klein beetje gegroeid. Als ze bekant dertien is, zal ze appels kunnen plukken, zoetzuur van geluk, maar kei bitter als je wacht. De tijd werkt in haar nadeel, eerst was ze nog zo klein. Toen bloeide ze zo mooi, zo stralend en-zo-voorts. |
Hoewel ik erg van brabants hou, vind ik bekand en kei hier niet zo mooi uitkomen, vind het verder wel leuk :)
Vind dit stukje heel mooi: "zoetzuur van geluk, maar kei bitter als je wacht." Op het woordje kei na dan :o |
kei vind ik ook een stom woord
voorts en en-zo-voorts vind ik leuk leuk & mooi gedichtje (y) , maar ik word er niet echt warm van en wat betekent bekant? |
Citaat:
bijna (in mijn brabants dan :o) ik vind het gedichtje lief, je schetst een lief sfeertje met de woorden die je gebruikt en er zitten leuke dingen in zoals elfje, twaalfje, dertien en voorts en en-zo-voorts. maar dat was het dan ook voor mij. |
off topic, kheb ff je site gezien, leuk
en ik zie dat jij al héél véél woorden heb in je taal. :eek: |
Citaat:
Bedankt voor al die snelle reacties:D Kei.. Mja, het is niet echt een mooi woord, maar ik vond het wel weer bij de rest passen. Bekant is inderdaad bijna. Verder zijn jullie ongeveer even enthousiast als dat ik er zelf over was:) |
Ik vind bekant en kei wel enorm uit de toon vallen, dat verpest het voor mij een beetje. :o Hoewel dat aan de andere kant wel het enige is wat ik erop aan te merken heb, want verder vind ik het een erg mooi gedichtje. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:43. |