Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eropuit! (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=73)
-   -   Hoe boeken jullie je vakantie? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1350162)

Anneka 27-01-2006 19:42

Hoe boeken jullie je vakantie?

Aangezien dit het reizen en vakantie forum is:

gaan jullie nog altijd naar het reisbureau om daar 10 gidsen te halen, vervolgens te kiezen uit alle vele mogelijkheden en dan te boeken op het reisbureau.
Of laat je je juist helemaal adviseren op het reisbureau, dus eigenlijk een compleet uitgestippelde reis?
Natuurlijk kan het ook via internet. Boek je de goedkoopste bij een bekende touroperator. Of ga je via google zoeken en kom je uiteindelijk bij iets terecht en boek je dan?

Ik boek eigenlijk altijd via internet. Lekker makkeiljk en het gaat altijd goed(Y)

Kali 27-01-2006 19:52

De vluchten boeken wij altijd via connections, die vinden de laagste prijzen, veel goedkoper dan op internet meestal

En de tour zelf via specifieke reisorganisaties, eerst het boekje bekijken en dan contact opnemen voor een individueel programma waar dan aantal dagen verandert worden of andere hotels en dergelijke.

WishfulDreaming 27-01-2006 21:22

Wij kijken op het internet en we gaan waarschijnlijk naar het reisbureau voor extra info (verre groepsreis, vandaar)

Roxy 27-01-2006 23:00

Eigenlijk hebben we al besloten waar we heen gaan voordat we gaan rondkijken voor prijzen. Daarnaast doen we niks met georganiseerde tours dus betekent het boeken voor mij het afstruinen van verschillende vliegtuigmaatschappijen. Goedkoop is dan natuurlijk het belangrijkst en daarnaast zoek ik jeugdherbergjes of goedkope hotelletjes in de steden en dorpen waar we heen gaan. Dan is de eerste selectie vaak de ligging van het gebouw. Voor ons betekent een hostel niks anders dan dat je er moet kunnen slapen en douchen en snel in het centrum moet kunnen zijn dus ligging is het belangrijkst. Daarna de prijs van een 2 persoonskamer liefst inclusief badkamer en vaak staan er fotos en/of een verkoopverhaaltje waaruit wel blijkt wat voor iets en of het schoon is.

Bloem 27-01-2006 23:20

Zoeken doe ik bijna altijd via internet, het boeken soms ook, maar soms doe ik dat ook nog wel bij een reisbureau. Dat laatste geeft toch nog wel een wat veiliger gevoel op de een of andere manier :o

MTpower 28-01-2006 00:34

http://www.handy-discount.de/samsung...quer_offen.jpg :)

Floris_22 28-01-2006 04:03

Citaat:

Bloem schreef op 28-01-2006 @ 00:20 :
Zoeken doe ik bijna altijd via internet, het boeken soms ook, maar soms doe ik dat ook nog wel bij een reisbureau. Dat laatste geeft toch nog wel een wat veiliger gevoel op de een of andere manier :o
Vreemd, omdat je het dan toch uit handen geeft, als je het allemaal zelf doet weet je precies wat je hebt geboekt. En zijn evetuele fouten ook je eigen schuld. Dat scheelt weer wat frustratie. ;)

Leonoor 28-01-2006 08:10

Citaat:

Floris_22 schreef op 28-01-2006 @ 05:03 :
Dat scheelt weer wat frustratie. ;)
Of niet, omdat je ze dan ook zelf op moet lossen. ;) :p

Wij zoeken en boeken via internet. Ik ben zelfs nog nooit een reisbureau binnen geweest...mis er volgens mij ook weinig aan. ;)

ook hallo 28-01-2006 15:03

Ik ga interrailen en dus naar de treinreiswinkel en daar alleemaal treinen boeken

remy476 28-01-2006 16:48

1tje gebeld ( solmar tours, kon alleen bellen want via internet was geen all inclusive mogelijk)

1tje via reisbureau zelf omdat we allen een aparte rekening moesten betalen ( en dat gaat ook niet via internet)

Internet vind ik op zich wel handig je kunt dan alles op je gemak ff nalezen, je weet dan zeker dat anderen GEEN fouten kunnen maken.

Bloem 28-01-2006 22:16

Citaat:

Floris_22 schreef op 28-01-2006 @ 05:03 :
Vreemd, omdat je het dan toch uit handen geeft, als je het allemaal zelf doet weet je precies wat je hebt geboekt. En zijn evetuele fouten ook je eigen schuld. Dat scheelt weer wat frustratie. ;)
Ja maar dan heb ik wel het gevoel dat je het overlaat aan mensen die er verstand van hebben zeg maar :o Via internet heb ik nog niet zo vaak geboekt, krijg er altijd een beetje twijfels over of alles wel goed gaat enzo ;)

Sneeuwco 29-01-2006 00:05

Wij doen het altijd zelf, alleen doen wij het wat extremer. augustus gaan we naar Aspen Colorado om mee te doen met een race over 400km rockie Mountains.

Als je dat door een reisbureau laat plannen dan zit jij daar wel maar je spullen heel ergens anders.

Neiu 29-01-2006 00:13

Meestal weet ik al waar ik naar toe ga. Reis en verblijf boek ik dan eigenlijk altijd apart, maar wel beide via internet, tenzij ik mensen op ga zoeken natuurlijk. Dan slaap ik bij hen of reserveren ze voor mij in de buurt.
Ik heb een enorme hekel aan georganiseerde reizen, zeker de inbegrepen rondleidingen of wat dan ook. Daar begin ik ueberhaupt al niet aan. Ik wil altijd zelf de controle houden, dus ook de controle over wat ik wil zien en wat ik wil doen.

CrazyMoon 01-02-2006 12:55

Eigenlijk altijd via internet en anders via de telefoon.

gurl19 02-02-2006 14:01

Via boeken van het reisbureau. Zelf iets uitzoeken en dan boeken op het reisbureau.

Hawahaai 02-02-2006 14:42

Het varieert: reis (indien niet per auto), verblijf en evt. autohuur soms bij het reisbureau geboekt, soms via internet, soms via de telefoon. Maar eigenlijk wel altijd boekjes bij het reisbureau gehaald om te oriënteren.

Guissie 03-02-2006 08:59

Via internet natuurlijk.

Nona 03-02-2006 20:47

Online. Eerst een heleboel informatie gezocht over de omgevinf op google, in reisgidsen en op sites van reisbureaus. Daarna gaan kijken naar een leuk vakantiehuisje in de omgeving die we wilden. Gekozen, geboekt. Moet alleen nog even bevestigen.

Dukko 05-02-2006 22:31

Ik ga met een club van 12 vrienden in een camper en bus door heel europa te windsurfen. Daar komt geen reisbureau aan te pas, alleen websites als windfinder en windguru.

Somebody Special 06-02-2006 12:26

Online, al een paar jaar en dat gaat goed

Dexter_M 06-02-2006 15:24

Via internet.

.Pure 09-02-2006 13:48

Citaat:

puta_madre schreef op 06-02-2006 @ 16:24 :
Via internet.

Hulk 13-02-2006 16:47

internet.. je kunt ook al precies zien welke appartementen op welke dagen vol zitten.. makkelijk vergelijken van verschillende reisorganisaties. en je krijgt nog € 20 korting ook ;).

mcflem 13-02-2006 20:41

Mijn ouders boeken de vakanties :o
En ik doe wel mee zeg maar, ik zoek meestal wat dingen op op internet (dat kunnen zij ook wel, maar ik heb meer tijd :p) en dan boeken we het in het reisbureau.

PutaDeMadre 14-02-2006 11:48

I-net cheaper (y)

Dolores 17-02-2006 07:46

Dit jaar ben ik wel langs een reisbureau geweest, want we kwamen er niet echt uit met alleen zoeken op internet. Of we uiteindelijk ook via dat reisbureau gaan boeken weet ik nog niet, dat kan wat mij betreft ook wel gewoon via internet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:21.