![]() |
Info over laptop
Ik doe al een geruime tijd niks meer met computers.
Toch is het moment nu daar dat ik voor me opleiding een laptop nodig heb. Probleem is, al die specs zeggen me helemaal niks van laptops. Ik ben op zoek naar een laptop waar programma's als office gewoon lekker op draaien, en waar ik wel gewoon snel kan tabben tussen verschillende vensters. Ik wil er ook gewoon op kunnen gamen, maar het is niet noodzakelijk dat de allernieuwste games er met de hoogste instellingen op gespeeld kunnen worden. Games is zowiezo geen PRE ! Wat ik wel belangrijk vind is dat ik er wel gewoon makkelijk mee op netwerken kan als dat beschikbaar is, en dat dat ding niet rete traag word als ik er meerdere programmatjes op draai. Ik wil gewoon me werk er op kunnen doen, snel en soepel terwijl op de achtergrond bijv wel een winamp draaid, en msn openstaat en bijv meerdere word openingen en excel + powerpoint. Nu zie ik dat er meerdere processors zijn voor laptops. In de tijd dat ik nog weleens pc's kocht en upgrade, was het vooral niet slim om er een celeron processor in te zetten. Ik vraag me dus af of dat nog steeds zo is. Zo kwam ik deze laptop tegen. Dell inspiron 1300 voor 599 euro, met een Intel® Celeron® M Processor 370 (1.50GHz, 1MB L2 Cache, 400MHz FSB) 512 mb geheugen, en een 60 gig harde schijf, verder zat er nog wat ander meuk in.. nou vond ik dit wel een geschikte prijs, maar voldoet dit apparaat aan me eisen ? mischien dat jullie een betere weten ? ik wil er zeker niet meer als 700 euro aan uitgeven. |
Citaat:
dan kun je gamen al zeker vergeten. |
Ik denk dat voor jou eisen :
Dus word + powerpoint in meerder vensters+ muziek + msn en alles vloeiend laten verlopen, je niet voldoende hebt aan die laptop. Plus 700€ voor een laptop is heel weinig, das een vand e goedkoopste modellen dat je dan al moet nemen. Ik denk dat voor je eisen je toch al 2ghz processor moet hebben, 1 gig ram enz. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Acer Aspire 3005WLMi
die any good ? |
het is toch maar de Compaq Presario M2370EA geworden :D
|