![]() |
free anti-virus
Weet iemand, de beste anti-virussen?
wellicht: AVG, avast!, ... Maar weet iemand daarnaast ook een site met een mooie beoordeling (met punten) / anti-virus en een goede review. Greetz |
De beste gratis antivirusprogramma?
Ze werken allemaal hetzelfde maar scannen anders of hebben een goede gebruikersinterface. Je kan dus beter kijken naar programma's die grote virusdatabases hebben. Clamwin en jezelf 1.0 (met hijackthis) zijn ook een leuke virusscanners. Citaat:
Een tip kan ik je wel geven: Lees vooral de commentaar wat bij de reviews gepost worden. |
bestaat wel, je hebt zware anti-v's, er is altijd wel eentje beter dan een andere, idd de hoofdzaak is natuurlijk de database, maar ook het geheugenverbruik ecc.
greetz kortom een site met anti-v besprekingen wordt gezocht! |
Dan kan je ook nog eens gratis online virusscanners gebruiken.
Citaat:
Bv download.com |
nochtans gisteren gedaan :p
greetz |
lol ge eit gelijk,
gisteren was ik skeef :D, nie echt slim gezocht, antivirus bespreking ofzo in google getypt :p :D. Grtz |
hitman pro (als je het niet wist)
of zonealarm heeft ook een gratis firewall ^^ |
Citaat:
Waaronder NOD32, maar die is na een paar dagen niet meer te gebruiken. Trouwens, als je het forum doorzoekt zal je ook wat commentaar over (gratis) anti-virusprogramma's. |
rofl ik ken dat hoor zelfs meer dan hitman2 pro.
hitman2 pro is namelijk hoofdzakelijk tegen spyware, worms en ad-aware. hitman2 is niet = virusbescherming, geen actieve achtergrondscanner. grtz |
No shit.
|
Utfs.
Kusje! |
Clamwin zou ik eigenlijk ook van afblijven, de database mag dan goed zijn; maar het ontbreken van een real-time scanner is tegenwoordig niet aan te raden. Je hebt op een desktop wel degelijk een real-time scanner nodig: als je een mail opent met een virus zal Clamwin deze niet automatisch scannen, je moet hem namelijk de opdracht geven een bepaald bestand te scannen; andere programma's als AVG of avast zullen het bestand wel scannen omdat ze het verkeer gebruiker <> programma's <> internet in de gaten houden.
|
AVG-free (free.grisoft.com) is goed, relatief klein, en een droom qua updaten. het is niet de beste scanner, maar wel een van de meest praktische.
|
Ik gebruik AntiVir.
|
Ik gebruik NOD32 af en toe opnieuw installeren vanwege de trial versoin. Doch vormd dat geen probleem naar mijn idee.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16. |