![]() |
[Monitor] Te donker
Dag,
Ik heb net eeb nieuwe tweedehandse pc met een 17" CRT Dit scherm staat veel te donker en nochthans staan contrast en brightness op 100/100... Mijn grafische kaart zit onboard op m'n mobo grtz, Pippin |
Citaat:
|
Dan heb je gewoon een kutmonitor of een oude monitor. Vooral bij inferieure merken gaat de kwaliteit (lees: de lichtopbrengst) in de loop van de tijd heel erg omlaag.
Je kunt natuurlijk wel met de beeldschermeigenschappen de helderheid verhogen (dat kun je het beste doen met 'gamma' en niet met 'brightness') maar dan trek je natuurlijk de kleurcurve wel scheef. Dat hoort gewoon niet zo. |
ik ga gezien je leeftijd maar even niet uitleggen dat het ook kan in de monitor zelf. Mocht iemand het je toch aanraden, niet doen, zo'n monitor werkt intern met gigantische spanningen waar je vrij eenvourig dood aan kunt gaan.
|
Ik denk dat het ligt aan de leeftijd van dit scherm, bedankt voor de reacties (y)
grtz Pippin |
het ligt idd waarschijnlijk aan de leeftijd van het scherm.
enige oplossing is dan nog de temperatuur omhoog schroeven... dat vind je ergens in je monitor menuutje (als die dit niet heeft, is die écht te oud.. ) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
waar zit het schroefje?? :o |
Heb je wel eens het licht aan gedaan?
Of je bril schoongemaakt, helpt! Uit ervaring natuurlijk |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:59. |