![]() |
Het erge spelvauten-topic.
xxx says:
haha... wie zwijgt stempt toe hè? Kan je slecht tegen dit soort dingen? Vreet je jezelf helemaal op bij het zien van dit soort mispunten? Maak je dit soort fouten zelf ook? Maakt het je geen aars uit als mensen dit doen? Krijg je moordneigingen als mensen de Nederlandse taal niet beheersen? Post het ergste wat je vandaag gezien hebt! Ikzelf verbeter altijd iedereen. Kan me voorstellen dat ik vervelend ben. |
Stiekem kan ik er niet zo goed tegen:o maar ben niet meer zo fanatiek als eerst..
|
Ik verbeter niet de fouten van anderen, maar wel die van mezelf als ik zie dat ik een foutje heb gemaakt in één van mijn posts.
|
Kan me geen ruk schelen Abn = kuttaal IMHO.
|
Citaat:
Shit, nu verbeter ik toch iemand. |
Het ABN bestaat niet meer. Het is het AN geworden. :D
O, mensen die smiley's in hun zin plaatsen voor hun punt (genre, "dit is niet correct, :) .") en dan claimen dat dat correct Nederlands is. Een smiley is een zins-oneigen symbool. Je gebruikt het oftewel gewoon niet oftewel pleur je het na je punt (buiten je tekst). Edit: veelvoud aan spelfouten eruit gehaald |
Citaat:
(A) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik druk wel vaak zonder erbij na te denken op de 'wijzig' knop als ik een fout in iemands post zie, maar dat werkt niet. :) :(
|
Citaat:
|
En mensen die 'miniscuul' zeggen :(
|
Ach, en zo heeft alles wel iets.
|
Mensen die "hun" in plaats van "zij" of "hen" zeggen. De enige bij wie ik dat verdraag is mijn vriendin, omdat die andere twee woorden volgens mij niet eens in haar vocabulaire voorkomen. :D
En mislukte als/dan constructies vind ik ook vervelend. Ook al is het grammatica en geen spelling, het is toch vreselijk annoying! |
hun doen dat
ik moet het overnieuw doen ... zo veel zelf maak ik ook wel eens wat erge fouten |
Ik schreef laatst wel in een verwarde toestand het woord 'heb' verkeerd, namelijk met een p. :(
Ik voelde mij dom. |
:d
|
Citaat:
Ik ben zelf zo'n half-dyslectische taalfascist. |
Citaat:
ik hep, ik hed, ik heq en toen pas ik heb. :confused: maar normaal ben ik een echte taalpurist, ik hou me belachelijk veel bezig met talen en diens grammatica en etymologie, met de nationale dictees en zie en hoor ik elk foutje. maar ik verbeter mensen nooit, dat doen ze uiteindelijk zelf wel. oh, wat ben ik toch lekker nerderig. |
Citaat:
|
Citaat:
|
JA. Een fout als de 'i' in caissière vergeten daar kan ik nog inkomen, maar de meeste fouten (vooral grammaticale fouten) zijn gewoon VERSCHRIKKELIJK DOM :mad:. Je kunt dus stellen dat ik me daar redelijk snel aan erger :).
|
Citaat:
|
Citaat:
type·fout (de ~) Code:
1 fout die bij het typen wordt gemaakt => tikfout |
Citaat:
|
Citaat:
maar zelfs de fanatiekste puristen maken fouten. :o |
Citaat:
|
ik maak tegenwoordig nogal vaak spelfouten en ik kan er echt niet tegen dus ik heb het graag als mensen me verbeteren.
|
Citaat:
|
Iemand uit mijn klas schreef laatst 'ik werdt'. :(
En de invaller voor CKV1 schreef 'er wordt gezecht'. :( En mijn docente Nederlands, notabene, denkt dat je 'stiekem' als 'stiekum' schrijft en dat het meervoud van 'slot' geschreven wordt als 'slots' en als je haar wijst op een fout zegt ze dat ze een grapje maakte en veegt het gauw weg. :(:(:( |
Citaat:
for fucks sake |
Citaat:
|
ik kan er echt niet tegen als mensen dingen als 'waardf' schrijven :) :) :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
[QUOTE]Broeder schreef op 28-01-2006 @ 22:45 :
HUH, ik wil mezelf niet quoten. |
Citaat:
Hoewel ik vind dat een fout nog niet moet duiden op een inhoudelijk minder betoog. Het is gewoon kortzichtig iemand af te serveren op fout. Toegegeven, het doet wel af aan de professionaliteit. |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik ben zelf nogal een kneus met spelling, volgens mij ben ik licht dyslectisch of gewoon dom. altijd met het schrijven van een betoog tijdens een toetsweek (dus zonder word) maakte ik altijd ontzettend veel fouten en had ik daardoor ook nooit zulke hoge cijfers. maar als iemand anders een spelfout maakt dan vind ik het altijd goed van mezelf dat ik zo'n fout ontdek en ga ik express extra goed letten op nog meer fouten. tenzij ik natuurlijk weet dat ze dyslectisch zijn.
|
Citaat:
Maar een dergelijk taalgebruik is dus alternatief Nederlands dat gehanteerd werd op de universiteit van Leuven ten tijde van de taalstrijd. Een aantal fossielen past het nog consequent toe door niet-Nederlandse termen te vernederlandsen. |
ik vind het grappig dat veel mensen nog steeds denken dat het 'mastruberen' is.
En ik maak zelf ook veel fouten denk ik, met dt ben ik wel goed maar dat loopt misschien ook soms mis. Mijn zinsconstructies trekken op niets. En onlangs heb ik ontdekt dat het 'sowieso' is ipv zowiezo, ik viel bijna van mijn stoel van verbazing! edit: spelfout :D edit: nog één :s |
ik heb altijd de neiging om voor de weekend / story / privé te gaan werken, simpelweg omdat ze ALTIJD een apostrof gebruiken waar deze NIET GEPAST is en het vast al een baan op zich is, om deze spelvauten eruit te halen. "rené froger's cavia...", "patty brard's paard..." e.d. DAAR HÓÓRT GEEN APOSTROF, stelletje kneuzen. :(:(
|
Citaat:
|
Ik word moe van iedereen die jouw, jou, jij of je door elkaar haalt. 'Ik ben langer dan jou. Hoe gaat het met jouw?'
Die d's, t's of dt's op het einde van een woord vind ik niet zo erg. Die fouten maak ik zelf ook. Maar het irritantste is als mensen expres weigeren fatsoenlijk nederlands te praten. Zo'n persoon zou nu zo reageren: "JaH Wat SiiTt jUh NaAuw Te SijKeEn,,. LaAt mUh GeW0ooN sSooW TIePuh! JuH BeNt SeLLuF Gw0on DoM.,!" |
.... Maar jij bent gewoon beter als mij ...
Die fout maak ik dagelijks, :o en iedereen in mijn omgeving verbetert me er iedere keer weer op. Niet dat het ook maar iets helpt, ik ben te dom om eraan te denken. Ook zo leuk: werkwoord(s?)spelling. 'Er is iets gebeurd of gebeurt????' Ga daar ook altijd de mist in. Op internet enzo ben ik gewoon lui, dan let ik niet meer op mijn spelling. Zolang niemand het leest, ga ik ook geen moeite meer doen. Wel lastig tijdens vakken als Nederlands, daar telt spelling voor bijna de helft van het cijfer. Had niet voor niets eerst een onvoldoende... :( Aantal 'verbeterde' spellingsfouten in deze post: 32 : 33 het is spelfouten, niet spellingsfouten :( |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18. |