Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Iemand meenemen naar je school. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1350998)

Leonie-t 29-01-2006 11:12

Iemand meenemen naar je school.

Dag mensen,

Een vriendin van mij wil graag een keer mee naar mijn school (Uni Tilburg) om een keer met mij mee te lopen. Mag dat zomaar?

Mijn zus had een keer haar vriend mee genomen met de lessen. Ik vond het raar dat dat mocht, je kunt toch niet iedereen zomaar meenemen? Wie weet neemt er iemand wel een gestoorde mee.

Groetjes,

Leonie

Jades 29-01-2006 11:25

Iemand die zich aan het begin van het jaar inschrijft kan ook gestoord zijn... toch? Of het nu mag of niet, iedereen kan in principe zomaar de campus oplopen van een universiteit.

Iduna 29-01-2006 11:28

Het kan zeker, universiteitsterrein is voor iedereen toegankelijk. Bij sommige lessen (werkcolleges of zo) kun je misschien beter niet iemand meenemen, omdat er dan sprake van interactie is tussen docent en student.

Andijvie 29-01-2006 11:40

Mail de docent even om te vragen of je iemand mee mag nemen, vaak doen ze daar niet zo moeilijk over. Verder hoef je vast niemand anders in te lichten; je kan gewoon overal rond gaan lopen enzo.

Ik zit zelf in een groep met 7 mensen, dus als er ineens iemand anders tussen zou zitten, zou dat wel gek zijn. Even netjes om iedereen in te lichten, zodat ze weten wie het is en wat die persoon komt doen :)

Wawl 29-01-2006 12:42

Bij hoorcolleges is dat over het algemeen goed mogelijk.

nare man 29-01-2006 13:00

Citaat:

Leonie-t schreef op 29-01-2006 @ 12:12 :
Wie weet neemt er iemand wel een gestoorde mee.
Wie weet loopt er wel een gestoorde op de campus rond zonder dat jullie het weten!!!! :eek:

Eloise 29-01-2006 13:04

Op de middelbare ben ik ook eens meegeweest met een vriendin. Ben gewoon in de klas gaan zitten en heb wat opdrachten gemaakt :D De docenten deden er niet moeilijk over.. zolang je maar gewoon netjes meedoet en de les niet verstoord..

Roxy 29-01-2006 13:13

Heb in mijn eerste jaar ook iemand meegenoemen. Omdat wij wel vrij met een redelijk kleine groep zijn en docenten ons kennen heb ik van te voren docenten gevraagd of dat een probleem zou zijn en niemand deed daar moeilijk over.

Vogelvrij 29-01-2006 13:24

Er mag zoveel, maar het is wel aardig om het van te voren eventjes te vragen:)

MightyMarcel 29-01-2006 13:47

tuurlijk mag dit.

potentiele nieuwe leerlingen worden heus niet de toegang geweigerd hoor.

Sarah 29-01-2006 13:59

Als je een kleine groep hebt, is het wel handig om dat van te voren even aan de docent te vragen, maar zo lang iemand daar komt om wat te leren zal het wel mogen. Bij een grote groep maakt één persoon meer of minder ook niets uit.

marrel 29-01-2006 15:43

Ik denk dat het in principe wel zal mogen, maar als je echt iemand mee neemt in lessen met kleine groepen dan zou ik het miss van te voren even zeggen ofzo.

Experiment 29-01-2006 19:15

Ik ben een keer met mijn vriend meegeweest naar een heel saai colloquium :(

Mr.Oizo 29-01-2006 20:24

Joh, op de Uni in Tilburg kijkt niemand echt naar de mensen die er zitten (tenzij je een presentielijst mag tekenen), hebben de meeste docenten nog niet eens door. :D

Gimme more beer 29-01-2006 23:19

Bij een standaard hoorcollege in een grote zaal is het sowieso geen probleem, bij een college met een beperkt aantal (werk-)plekken zul je wel even je docent vantevoren op de hoogte moeten stellen.

Een middelbare school is een ander verhaal, maar universiteit is voor een groote gedeelte openbaar terrein.

fanofhughgrant 29-01-2006 23:46

Ook ik denk dat het wel mag

Pebbles 30-01-2006 10:41

In grote hoorcolleges zal het waarschijnlijk niet eens iemand opvallen :)

Ik ben ook een keertje met mn nicht mee naar de uni geweest toen ik nog op de middelbare school zat. Zij had van te voren in haar onderwijsgroepje (10 mensen ongeveer) gevraagd of iemand het erg zou vinden als ik er een keertje bij zou komen zitten, en niemand had er een probleem mee.

Gewoon even vragen aan de mensen die er direct mee te maken hebben, maar waarschijnlijk zal het geen probleem zijn.

Anneka 30-01-2006 14:48

Ik heb wel is een hoorcollege meegelopen met een vriendin van een broer van een vriendin van mij. Wel handig want ik kreeg veel beter inzicht en wist dat ik die studie toen niet wilde.
Maar er was toen echt niemand die zich er iets van aantrok.

Sevi 30-01-2006 18:37

Ik ben wel 's bij een hoorcollege geweest van m'n zus, dat maakt niet uit. Qua andere lessen zou ik het bij god niet weten.

Roos 30-01-2006 18:54

Ik heb ook een paar keer iemand meegenomen.

Dat kan best tenzij het een practicum is met 10 mensen ofzo, dan valt hij/zij wel door de mand :D

Maar bij college, eh, boeiend. Net alsof alle studenten eerst een screeningstest moesten doorlopen voordat ze plaats mochten nemen in de collegezaal.

Pierreke 30-01-2006 19:15

Citaat:

Leonie-t schreef op 29-01-2006 @ 12:12 :
Dag mensen,

Een vriendin van mij wil graag een keer mee naar mijn school (Uni Tilburg) om een keer met mij mee te lopen. Mag dat zomaar?

Mijn zus had een keer haar vriend mee genomen met de lessen. Ik vond het raar dat dat mocht, je kunt toch niet iedereen zomaar meenemen? Wie weet neemt er iemand wel een gestoorde mee.

Groetjes,

Leonie

Ik geloof niet dat iemand dat merkt op de UvT... Daarnaast kan ik je met 99,99% zekerheid zeggen dat er gekken rondlopen...vooral gebouw B is angstwekkend bevolkt door dat volk ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:17.