![]() |
Zegt allen goedenavond aan de slechte man in pak
Ik hoop dat jullie het wat vinden :) :
'Zegt allen goedenavond aan de slechte man in pak De eerste keer dat jij ooit loog ben ik, de broeder die jij bedroog. Die wrede hoop die jij met niemand hebt gedeeld. De besmeekte hulp die jij nooit gaf de voorste delver van jou graf. Een verborgen wond, ben ik die nooit meer is geheeld. Als de mijn waar het kind in stapt ben ik de val waar jij in trapt. Misschien ver verstoten maar uiteindelijk je dood. Ik ben de wraak zo bitterzoet. Ik ben van ijs maar koud is goed. Wellicht de schutter niet maar geloof me, wel het lood.' Ik vind 'm zelf nog een beetje té voor de hand liggend en makkelijk. Weet zelf ook niet waarom eigenlijk. Hebben jullie misschien nog opmerkingen/toevoegingen/ideeen? |
Je titel sprak me direct enorm aan, maar het gedicht was eerder een teleurstelling. Nochthans zitten er goede stukjes in. Vond dat gedeelte met die grafdelver wel goed gevonden. Het is trouwens jouW graf. Je rijm komt soms geforceerd over. Is een gedicht waar je -naar mijn inziens- meer zou mee kunnen doen.
|
Hm het is nogal warrig het hele gedicht, en ik vond de titel stiekem ook heel veelbelovend.
Een verborgen wond, ben ik Waarom niet gewoon 'Ik ben een verborgen wond'? Ik mis vaak de structuur een beetje in het gedicht; de logische opeen volging van zinsconstructies. Ook pas je enjambement nogal vaag toe. Ik zou proberen een wat strakkere constructie in te bouwen, dan is het al heel wat meer. Het stáát er nu wel, maar indirect. |
titel verwijst naar scarface? :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59. |