![]() |
Wat doen jullie tegen stress?
Wat voor stress heb jij en wat doe je tegen (die) stress?
Op t werk, op school, examenstress, in je relatie.... Iedereen heeft volgens mij wel een soort van stress. TS: Ik heb op dit moment erg veel examenstress. Heel veel te leren, waarbij de prof bekend staat (en gebleken is bij examens van medestudenten van dit jaar (groepensysteem) ) als een echte mierenneuker en detailfreak.... Dus kom bij hem echt niet aan met je halfbakken, algemene verhaal + zeer specifieke vragen... En wat doe ik ertegen? Eh, ik probeer regelmatig ff te ontstressen door ff totaal wat anders te doen. Goed te leren natuurlijk, dat neemt een hoop stress weg. Lekker in bad, seks, tv kijken, forummen ;) |
Als ik stress heb, komt het er vaak op neer dat ik uiteindelijk helemaal niets doe. Eigenlijk heb ik niet zo vaak stress, niets is zo belangrijk dat ik mezelf ervoor gek moet maken.
|
Ik ga dan ook inderdaad niets doen. Hoe meer ik stress voor een tentamen of zo, hoe minder ik ga leren.
Nee, niet echt handig;) |
Ik ben momenteel erg relaxed, totaal geen last van stress :o
En als ik er erg veel last van heb dat het me even teveel wordt dan kap ik er gewoon mee en ga ik even een uurtje of 2 op bed liggen en muziek luisteren ofzo :o |
Hoe meer ik moet doen, hoe moeilijker het is om er mee te beginnen. Dus dan doe ik vaak niks. Daar gaat de stress helaas niet van over..
|
Oefeningen
Doppinda's doppen en eten, schijnt te helpen tegen stress (Y) |
Ik heb nooit stress.
|
Ik heb nooit stress.
|
ik mediteer
|
Ik heb woensdag mijn laatste examen (y)
Ik doe even wat anders dan, muziek luisteren, even wat lezen op het forum... Soms heb ik wel dat ik terwijl ik aan het leren ben ineens heel hard begin te freaken ('Ooh nee, ik moet nog zoveel, en het is al zo laat!!') en dan zet ik me op mijn bed en huil ik :p En serieus, nadat ik zo even stoom heb afgeblazen voel ik me weer rustig en kan ik weer verderdoen... |
Werken en juist dingen doen. Want dat kan ik uitermate goed als ik stress heb.
|
Ik negeer stress.
|
Citaat:
|
Ik heb bijna nooit echte stress en anders dan wacht ik tot het weg is ofzo :confused:
|
Trots zijn op mijzelf, ik ben tenslotte stresswaardig (y)
|
Niets.
|
ik ga dan even rustig aan doen..
bijv. tv kijken, computeren of iets anders. |
Ehm, ik blijf gewoon gestressed.
Ik heb geen trucjes om me dan rustiger te maken. |
Helaach heb ik zo'n beetje non-stop last van stress.
Ik doe meestal iets leuks voor mezelf (forummen, filmpje kijken, boekje lezen, muziekje luisteren). Ergens niet heel erg slim omdat de stress daarna dan alleen maar groter wordt. |
Negeren, doorgaan tot je er vanaf bent. Stress is bij mij meestal van voorbijgaande aard. Op het moment dat ik weet dat het weer overgaat kan ik er al een stuk beter mee omgaan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Communiceren.
|
Citaat:
Naja k ga iets doms doen (stofzuigen, ramen lappen) of sporten |
Ik heb echt totaal nooit stress......ik ben dan ook erg goed in uitstellen want ik krijg toch geen stress.........en nee dat is niet handig. :|
|
Citaat:
Of je moet je voor stellen dat je een rood touwtje door je heen laat gaan :P (dat heb ik toen toch met jou gedaan in de aula? :D) |
Citaat:
|
Citaat:
OT: het schijnt dus dat je je voor moet stellen dat je een brandend rood touwtje van je ene voet, via je hele lichaam, naar je andere voet denkt/leidt. Je moet dat touwtje dus helemaal voelen, in je benen, je armen, schouders, hoofd, buik en waar het ook maar kan. En dat moet je dan rust geven.. |
Citaat:
|
Gewoon doorgaan met de dingen waarmee ik bezig ben. :)
|
Ik plaag mensen om van mn stress af te komen :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik probeer stress zoveel mogelijk te vermijden
stress is slecht voor je hart :) |
Ik stress nooit.
|
Ik doe alles vóór stress. (y) (y) :cool:
|
Citaat:
|
Ik kan best wel stress hebben maar eigenlijk nooit als het om school gaat. Nja soms breekt het zweet me uit als ik in een toetsweek bedenk wat ik nog allemaal moet doen. Maar d an ga ik per vak kijken wat de belangrijkste dingen zijn en kijken wat ik al kan. Mocht ik in tijdnood komen dan leer ik waar ik het meeste moeite mee heb.
Met mn muziekheb ik wel eens stress als er echt lastige partijen worden gespeeld of als de bitch van de club weer eens loopt te kankeren op iedereen. Maar dat zijn meer zenuwen en ergenissen. |
Citaat:
|
Ik ben best een stresskikker. Overal om raak ik in de stress. Relaties, studie, familie, alles. Af en toe mediteer ik en dat helpt me tegen stress. Verder doe ik gewoon m'n best om niet te veel over dingen na te denken.
|
ik heb ervoor gekozen niet te stressen
|
Drank, drugs undsoweiter.
|
Ik vind stress wel lekker en sta de hele dag onder stress. Soms bouw ik de stress zelfs op, door snel op veel kauwgum te kauwen, of met mijn handen iets nutteloos te doen/te friemelen.
|
Rondjes rond de tafel wandelen.
|
Blowen
Alcohol Sigaretten Fitniss Muziek Kroeg Wandelen Troep maken |
Meestal helpt een sigaret wel, of eten, of ruzie maken. :p
Oh en anders keihard janken. :D |
Tekenen maar ik heb vrijwel nooit stress.
|
Roken, nagelbijten, even tv kijken..
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:55. |