Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   Oudheidkunde aan de VU (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1351666)

Mindfields 30-01-2006 13:43

Oudheidkunde aan de VU

Lijkt me best een interessante opleiding! Iets meer cultuur en iets minder taal dan GLTC, maar toch bezig met klassieke talen. Wil als ik het ga doen, de variant Grieks doen.

Iemand die dit doet, wil doen, etc?

Morri 30-01-2006 16:31

Daar denk ik ook nog over, dan zou ik inderdaad ook de variant Grieks kiezen. Ik ben alleen bang dat ik Latijn heel erg zal missen, en dat het me misschien niet talig genoeg is. Ik vind Latijn en Grieks vele malen leuker dan KCV, maar dat zal bij jou dan wel andersom zijn? Ik zou als ik het ga doen altijd een taal erbij nemen, dan kun je altijd nog je lerarenopleiding halen en dan heb je zo goed als zeker een baan. :D

Mindfields 30-01-2006 17:55

Citaat:

Morri schreef op 30-01-2006 @ 17:31 :
Daar denk ik ook nog over, dan zou ik inderdaad ook de variant Grieks kiezen. Ik ben alleen bang dat ik Latijn heel erg zal missen, en dat het me misschien niet talig genoeg is. Ik vind Latijn en Grieks vele malen leuker dan KCV, maar dat zal bij jou dan wel andersom zijn? Ik zou als ik het ga doen altijd een taal erbij nemen, dan kun je altijd nog je lerarenopleiding halen en dan heb je zo goed als zeker een baan. :D
Ik vind KCV als vak niet zo geweldig, maar ik zat gisteren de geschiedenis van Rome samen te vatten voor een kcv-examen, en die geschiedenis vind ik toch wel erg gaaf. Misschien kan jij beter kiezen voor GLTC, tenzij je de geschiedenis en de mythologie ook erg interessant vindt. :)
Alleen jammer dat het aan de VU is...

zoemzoem 30-01-2006 19:25

Citaat:

Mindfields schreef op 30-01-2006 @ 18:55 :
Alleen jammer dat het aan de VU is...
Waarom is dat nou weer jammer? De VU is hardstikke gezellig! (misschien een beetje ver van Arnhem vandaan, maar je kunt vast wel ergens een kamer vinden)

Mindfields 30-01-2006 20:05

Citaat:

zoemzoem schreef op 30-01-2006 @ 20:25 :
Waarom is dat nou weer jammer? De VU is hardstikke gezellig! (misschien een beetje ver van Arnhem vandaan, maar je kunt vast wel ergens een kamer vinden)
Haha, ik vind Amsterdam juist lekker dichtbij! En ik ga sowieso op kamers. Ik weet het niet, maar de VU spreekt mij op de één of andere manier niet zo aan.. moeilijk uit te leggen denk ik.
Sowieso blijft American Studies in Groningen mijn eerste keus trouwens, maar omdat ik toch wel graag in Amsterdam wil wonen (stad, vriendinnen, etc) is dit de tweede keus. Maar jij studeert dus aan de VU? :)

Belgarath 30-01-2006 20:58

Citaat:

Mindfields schreef op 30-01-2006 @ 18:55 :
Misschien kan jij beter kiezen voor GLTC, tenzij je de geschiedenis en de mythologie ook erg interessant vindt. :)

Oude geschiedenis en archeologie krijg je met GLTC ook. Maar het is waar dat je meer aandacht besteedt aan grieks en latijn en de bijbehorende culturen.

Missy1234567890 05-02-2006 00:34

Ik doe nu GLTC, maar achteraf gezien had ik beter oudheidkunde kunnen gaan doen, aangezien ik archeologie en oude geschiedenis het interessants vind en inmiddels helemaal genoeg heb van die oude talen ;) Ik ga vrijwel zeker in september beginnen aan de master oudheidkunde (algemene variant, dus zónder talen)

Er zit overigens wel een jongen op het forum die oudheidkunde studeert..moet je even in het Klassieke talen-forum zoeken :)

Solid 16-02-2006 01:08

De VU is gewoon leuk om te studeren hoor, het is tenminste allemaal goed geregeld en alleen dat maakt het al leuker! De VU mag er misschien van buiten niet zo gezellig uit zien, maar het is maar een gebouw. En uiteindelijk gaat het toch om de studie en de mede studenten :) ik zou es een dagje meelopen ofzo als ik jou was

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.