![]() |
Kamer inrichting
Na lang wikken en wegen toch maar op lifestyle. Misschien past het hier toch nèt niet, maar dan gaat het wel naar DK.
Enfin, binnenkort ga ik verhuizen naar een wat grotere kamer, ca. 25 m2 in een rechthoek. Deze wil ik nu origineel doch low budget gaan inrichten. Ik dacht er aan om ipv vloerbedekking het beton mooi mosgroen te gaan beschilderen. Maar hoewel het hier een flat betreft schreeuwt iedereen dat beton echt te koud aan de voetjes is. Enfin, om een lang verhaal kort te maken: Hoe verbouw je een kamer wel tot iets origineels? Tips qua kleuren? Wat zouden jullie doen? |
Ik dacht ook gelijk: beton is echt onwijs koud. Tenzij je vloerverwarming hebt ofzo maar dat zal wel niet in een flat.
|
Een paar kwasten, potten verf (lichtblauw, lichtgroen of lichtgeel. Lichte kleuren maken een ruimte groter en, hoe verbazend, lichter) en een grote groep vriendinnen: verven maar. :D Maar dan alleen voor de muur. (de helft van de verf komt toch wel op de grond, in de vorm van artistieke spetters, maar ok) Op de grond lekker vloerbedding: ik heb altijd koude voetjes en loop het liefst op blote voeten. En dan door de hele kamer allemaal van die grote zitkussens. Maar dat is meer iets voor meiden. ;)
Ze zeggen altijd dat je kamer je persoonlijkheid uitstraalt, maar die van mij doet alles behalve dat. Het is meer een soort van leefhok met een warm bed en een partij posters. Zoveel vrijheid heb je niet als je nog thuis woont. :( |
vloerbedekking is echt niet zo heel duur hoor.
|
cheape coupons (tapijt/zeil) bij de kwantum, nu zelfs voor 50 % korting
|
En ik weet niet wat je nu in je kamer hebt liggen, maar ik heb ook maar een stukje liggen dat uit het oude huis van een ander kwam. Gewoon goed rondvragen. Kleur boeit niet: het is op een gegeven moment toch zo vies dat de originele kleur niet meer te herkennen is. :( (ik heb grijs ofzo)
|
Vloerbedekking zoeken dus :D
|
:D
Ik wilde de grond niet verven uit financiele overwegingen maar artistieke. En die lichte kleuren-tip is een goei.(y) Maar ik hou zelf meer van bordeaux rood of terracotta :( |
Citaat:
|
Citaat:
Gooi er gewoon een goedkoop pruttapijt neer en doe wat tofs met de muren. De vloer verven uit artistieke overwegingen kan nog altijd als je briljant kunstenaar bent en vloerverwarming aan kan schaffen. |
i - k - e - a
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
kijk btw ook eens in een kringloopwinkel, daar vind je vaak leuke dingen voor bijna niks. |
Citaat:
|
ik heb een houten vloer in m'n kamer.. ik heb `m alleen wit gebeitst dat vond ik wel vet :confused: hmm ja maar hout is geen beton natuurlijk, maar mss heb je goede connecties en kun je voor weinig een paar latjes op de kop tikken
|
Beton is koud en hard. En vloerbedekking hoeft idd niet vreselijk duur te zijn. Doe iets creatiefs met de rest (of met de vloerbedekking). ;)
|
Check anders'ns in je omgeving, ik had buren die nog een hele lading tapijt overhadden nadat ze verhuisd waren, heb gewoon'n complete rol voor 0 euri mee kunnen nemen
|
verf alles geel en lijst je favoriete lifestylefototopichoeren in.
|
Mamamini (y)
|
Het beton van je kamer bewerken lijkt me geen strak plan (Lees: enorm koud, maar dan ook enorm koud, daarbij ziet het er natuurlijk gewoon niet uit).
Vloerbedekking, en zelfs laminaat hoeft echt niet verschrikkelijk duur te zijn: Met een beetje zoekwerk kan je voor een kamer als de jouwe al klaar zijn met ongeveer 150 euro. Zoek je nog iets beter dan kan je het (bijna) gratis krijgen van misschien wel kennissen, vrienden, familie of bedrijven die nog restpartijen overhebben die in de weg liggen. Om je kamer groter te doen lijken gebruik dan voornamelijk lichte kleuren, die terracotta- en bordeaux kleuren die je noemde kunnen prima, maar smeer het dan maar op één wand, of hou al je muren basic in lichte kleuren en schilder er een paar 'vlakken' (vierkant, cirkels, rechthoeken whatever) in jou favo kleur op. Hiermee voorkom je dat je kamer donker wordt en dus kleiner lijkt, en je hebt alsnog op een redelijk artistieke manier de kleuren verkregen die je mooi vind. Loop eens wat 2de hands- en kringloopwinkels af; Daar kom je soms echt leuke dingen tegen, toevallig troffen ik en mijn vriend daar vorige week nog een hippe stoel aan, voor jawel 7,50. :cool: Verder; IKEA, Xenos, Leenbakker, carpetland, karwei, gamma en meer van dergelijke winkels. :) |
Mijn vader had ook beton en dat kan best, als je een goed te verwarmen kamer hebt.
|
Toen ik nog antikraak woonde, had ik ook op veel plekken beton en dat was toch niet zo heel erg chill :s Verder heb ik geen tips (y)
|
Mijn zus woont op de bovenste verdieping van eeh twee appartementen boven een winkel zeg maar, en die heeft op de vloer vierkante vakken gemaakt, afgeplakt met tape, en al die vierkante zwart geverft met grijze strokendingenhoedefucknoemjedat gemaakt, en dat ziet er best tof uit maar ik kan het niet uitleggen huuhuu.
|
Ohja, en ik wilde dus eigenlijk zeggen, als je bewoners onder je hebt, dan wordt de vloer warm omdat zij de verwarming aan hebben, althans bij mn zus wel.
|
eh een bank en een bed
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:07. |