![]() |
[VO] topic 2
Een nieuw topic, een nieuwe vingeroefening en nieuwe inspiratie!
De opdracht: Schrijf een dialoog zonder attributies aan de manier waarop mensen iets zeggen. Dus geen bijwoorden ('zei hij boos') of andere dingen die 'gevoel' uitdrukken ('mompelde zij') etc. Laat de manier waarop je personages iets zeggen maar blijken uit de tekst! Met dank aan Stephen King |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Moet dit topic geen [belangrijk]dinges krijgen?
|
Citaat:
|
Ik ben slecht in dialogen :(. Maar ik ga het wel proberen, denk ik. Mogen er in het gesprek zelf wel gevoelsuitdrukkingen komen?
|
Citaat:
|
Mogen het alleen
'blabla' -'blabla' zijn? Of mag het ook met tekst als decoromschrijving enzo dr tussendoor? |
Ow, geweldig(y)
Ik had hier laatst al een idee voor, die kan ik nu dus mooi gebruiken. [edit] Argh, dit is moeilijk. Ik weet niet hoe ik nu moet aangeven wie wat zegt en of ik spreektaal moet gebruiken. |
Citaat:
hij zei, zij zei, mag wel dus! ;) Citaat:
Dus dit niet: "Ga weg!" zei hij boos. maar: "Ga weg!" zei hij. Maar dan beter :P |
Wat is er weinig animo. :|
|
Citaat:
Misschien durft de rest niet omdat die van ons zo goed waren(a) |
Of misschien wacht 'de rest' op inspiratie en/of tijd :o
|
Citaat:
|
kan ik nog een maken
|
Citaat:
|
Citaat:
(hoop ik) |
Ik heb nog nooit zoiets dergelijks geschreven. Ook nooit een verhaal langer dan 300 woorden ofzo. Maar ik heb me eraan gewaagd en het stelt in mijn ogen weinig voor. Zeker als ik kijk naar de resultaten van anderen. Het zijn ook voornamelijk korte zinnen. En nu durf ik het niet te posten in een apart topic! :bloos: Maar zou toch erg graag commentaar willen. Ik ga nog een titel verzinnen en er over nadenken en misschien dat ik me dan over mijn zogenaamde angst heen kan zetten ;)
|
Citaat:
|
Wat heb jij toch met dat je niet durft te posten?:P Die gedichten van je zijn ook hartstikke mooi, dus een verhaaltje is vast ook oké, ben wel benieuwd:) We zullen lief voor je zijn, ja;)
|
Citaat:
ja ik vind het van mezelf ook erg irritant worden. :( |
Citaat:
ha. vandaag begon ik aan een verhaal en ik heb 423 woorden. dat zijn er al meer dan 300 ;) |
Dit is interessant. Ik gooi een lijntje uit.
|
Ik denk hier al een tijdje over na en ik kan eigenlijk absoluut niets verzinnen. Nu wacht ik op de volgende VO. Ik wil toch wel weer een keer wat anders dan poëzie, maar ik lijk het geduld niet te hebben.
|
Citaat:
|
Welk gedeelte van mijn post probeerde dat te beweren? :s
|
Citaat:
|
Hmm, ergens toch wel, of wellicht was het geen verwijt, maar een constatering. Toch zou ik graag meer geduld wat betreft schrijven hebben, zodat ik me ook eens aan proza kan wagen. Ik begin heel vaak verhalen en laat ze na 10 regels liggen om er nooit meer op terug te komen. Tips, iemand?
|
Citaat:
Niet nadenken, gewoon schrijven. Dingen mooier maken doe je maar als alles op papier staat :). |
Ik sluit mij aan bij Grimm: schrijven, en dan pas herschrijven is het sleutelwoord.
|
Tijd voor een nieuwe VO, ik verzin niet.
|
Citaat:
|
Een Homerische vergelijking schrijven, is leuk. (a)
|
Leg uit en post in een nieuwe thread die je 'VO3 - Homerische vergelijking' noemt. :)
LUH-3417 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Een paar weken terug had ik nog een leuke bedacht.. Maar die is inmiddels weer weggezakt.
Maar Roos heeft de hare al gepost, dus ik heb nog tijd zat om hem overnieuw te bedenken en er een VO4 van te maken:cool: |
:D :cool: (y)
|
Spamtopic!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nu deze zonder onderwerp of reden? :p
|
Citaat:
LUH-3417 |