![]() |
Fokking tuinkabouters
Radeloosheid ligt op de loer
kleerscheuren in de ziel waar winkelhaken slecht gestikt besluiten collectief te staken Slaat de moed der wanhoop met het laatste uur dat tikt de gong al bulderend in het gehoor duwt dwaze ideeën razend door Nog voor hij de mond verlaten mag verstomt de lach, wordt ingeslikt valse blijdschap verstopt de keel tot de leugenaar in waarheid stikt Diepe inhalatie van ontnuchterend geluid hallucinatie in verbeelding dat zich bij gratie uit, in schoppen tegen al dat staat al dat vallen kan, en al dat nog liggen gaat Tot blauwe plekken enkels sieren en het staal bewapend beton krakend begint te brokkelen tot de godvergeten tuinkabouters in hun hoge hoeden rood en wit gestipte paddo’s smokkelen |
verstomt de lach (verstomd kan ook, maar lijkt me taaltechnisch een beetje vreemd hier)
|
owja, daar heb je wel een punt, thnx :)
|
Leuke titel! Mag ik even vragen waarom de eerste zin van elke strofe telkens in het vet is gedrukt? Ik dacht: vormen die samen misschien nog een apart gedicht?
|
Moet je helaas bekennen dat 't uit luiheid is. De bedoeling was om de eerste letter bold te maken. Allas, mijn skills zijn nog een beetje noobisch, dus na enkele frustrerende pogingen besloot ik dat dit makkelijker was.. en opzich ook nog wel leuk stond.. vandaar :D
- had dit forum gister pas gevonden, en t leek me wel leuk om te kijken of mn schrijfsel t commentaar een beetje zouden overleven. - |
Citaat:
|
Gaaf gedicht Kerwin :)
Alleen het bold gedeelte staat een beetje apart dus dat moet je maar een beetje leren :p Liefs, Rachel |
Ik stoor me een beetje aan de fokking tuinkabouters ;) ( is er toch nog iets waar ik niet vol lof over ben in jouw gedichten :p )
Maar even om verder te gaan, de bold dingen zijn - zoals al gezegd - een beetje jammer, het doet me denken dat die zinnen het belangrijkst zijn, en als je dan gewoon verder over gaat in de strofe dan mis ik iets. Maar aan de andere kant geeft het wel een apart ritme, die ik wellicht zonder de dikgedrukte stukken niet zo had gelezen. Verder is het een gedicht met zeer goede woorden- zinnen. |
Ik vind het niet mooi dat iedere eerste zin vetgedrukt is, het stoort me. Verder vind ik je taalgebruik wel erg goed.
de gong al bulderend in het gehoor Zou je van 'gehoor' niet 'oor' kunnen maken? In mijn ogen loopt het dan iets beter. |
Nog voor hij de mond verlaten mag
verstomt de lach, wordt ingeslikt valse blijdschap verstopt de keel tot de leugenaar in waarheid stikt Deze bovenste strofe vind ik echt heel mooi. De rest van het gedicht trouwens ook, maar deze springt er echt uit (voor mij). Ik heb nooit echt een idee wat voor argumenten ik moet geven, maar ik weet wel dat ik dit gedicht echt goed vind :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26. |