![]() |
Scherp snoep/snacks
Iedereen weet dat Fishermans Friend natuurlijk pure misleiding is. 'Scherp he jong' - nou, ik dacht het niet. Iemand suggesties of tips voor écht scherp snoep?
|
Je had ooit van die hele kleine "pilletjes" die na twee seconden ofzo zo'n pijn aan je bek begonnen te doen dat je ze bijna meteen uitspuugde, ik kan alleen niet op de naam komen en heb ze ook al minstens twee jaar niet meer gezien.
En natuurlijk die hele kleine postzegeltjes, maar die smaak is zo weer weg. |
tien van die postzegeltjes tegelijk in je mond doen? Een hele is scherper dan een halve, dus is tien vast ook scherper dan één. Of je kauwt gewoon lekker op een peperkorrel.
|
En wat zijn dat voor dingen? Ik neem aan dat ze geen postzegels heten?
|
nee :D
Eetpapiertjes met mintsmaak, ter grootte van een postzegel. Bij de AH en Ako hangen ze wel bij de kassa, ze zitten in een klein doosje en daar zit een groot stuk karton aan vast. Van sportlife. Bestaat vast ook wel van andere merken en hangen ook vast in andere winkels. |
Ik had laatst kauwgom die ik na 1 beet weer uitspuugde, tering, wat waren die dingen scherp :p
Weet alleen niet meer welke dat waren, heb ook meteen dat pakje weg gegooid. Vroeger hadden ze hier bij de jamin ook van die snoep pepertjes, die vond ik ook altijd erg scherp (was toen ook nog maar een jaar of 8, misschien dat het nu wel mee valt...). Verder weet ik het niet, ik hou meer van fruitsmaak :p |
Citaat:
|
Van die fireballen? Al weet ik niet meer of die echt scherp waren, ik weet alleen dat de smaak er snel vanaf ging :o
|
Er stond geloof ik een stripfiguurtje op de verpakking met een vlam uit z'n mond, zo'n plastic verpakking met 4 of 5 van die ballen erin. Zolang je er niet op gaat bijten (auw) blijven ze best lang scherp dacht ik. Smaak zit er sowieso al niet echt aan :p
|
Citaat:
Misschien dat MTpower die bedoeld? |
Citaat:
Weet niet meer van welk merk, ik dacht sportlife... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Sportlife Shoxx bedoelen jullie geloof ik met die postzegels.
En verder zou ik niets weten, ik sta veel te snel in brand dus ik vermijd dat soort dingen. |
met een beetje wasabi is vanalles pittig te maken.
maja snoepjes zijn niet lekker pittig, i.v.m dat de pitte smaak je hele smaak pupillen verneukt en je zo niks meer proeft. Daarom mag je ook nooit iets super scherp/pittig bij een Amuse geven, proeven ze de rest niet meer. Daarnaast kan je het ook makkelijk zelf een beetje maken, Cayenne peper heeft elk gezin wel in zijn huis. |
Citaat:
Ik krijg van Sportlife in een zilvergrijs pakje geen tranen in mijn ogen...? |
Daar zit toch kaneel op?
|
Citaat:
|
jah
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:p |
Jawbreakers. :bloos:
|
Mee eens, alleen de smaak is er zo snel vanaf..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Die indiërs zijn ook wel wat gewend, ik ken zo'n indische gozer die op z'n boterham met pindakaas een lekkere dikke laag sambal smeert en die vervolgens opeet zonder ergens last van te hebben :o Als ik dat zou eten zou ik direct daarna een aantal liters water naar binnen werken denk ik :p |
Ik werkte ooit bij een Chinees, en daar bestelde (ook een Indonesier) iemand Kung Po Kai Ting (een HEEL scherp gerecht) met ZEVEN bakjes sambal :eek:
|
Je hebt toch ook extra scherpe Fishermans' Friends?
|
Kleine roder pepertjes kun je ook snoepen :P
|
sportlife cool (die lichtblauwe) (Y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Tabasco -> Shuichi -> pizza -> flesje leeg :cool:
Je kunt ook gewoon naar zo'n ouderwetse snoepwinkel gaan (nee, niet zoals Jamin). Daar kunnen ze je vast 'advies op maat' geven. |
Citaat:
Echt vet om daar rond te kijken (y) :cool: |
Citaat:
Lekker goedkoop. Anders knabbel eens aan verse mierikswortel, als je die helemaal op eet krijg je 5 euro :P |
Citaat:
Als ik dat zou eten zou ik dood gaan, straf spul dat wasabi :p |
Citaat:
Fireballs zijn overigens ook kaneel-ballen, dat scherpe is gewoon kaneel, vandaar dat ze op die kaneel-kauwgum lijken :) Ik eet niet vaak scherpe snoepjes/snacks, eigenlijk. Een gewoon kauwgumpje vind ik wel goed genoeg. |
Citaat:
|
Citaat:
OT: het enige snoep wat ik kan bedenken zijn van die napoleon zuurtjes, van die gele citroen ballen. |
Citaat:
|
Citaat:
Nu heb je me lekker gemaakt :( |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:39. |