Quintiano |
27-02-2002 10:45 |
Citaat:
@pie schreef:
XP vreet meer aan je systeem.. ik weet niet wat voor computer je hebt (wanneer leren mensen dat nou meteen mee te posten als ze hulp nodighebben...) maar met windows 98 kon je computer misschien meer cpu-kracht op je divx gooien en minder op het OS, terwijl XP dusdanig veel nodig heeft dat je divx ondergeschikt wordt aan het systeemproces.. daarnaast kun je natuurlijk een paar nieuwe programmas hebben geinstalleerd wat je computer ook 'langzamer' laat werken
|
Wat een onzin, sorry hoor. Of ik hier nou XP draai of Windows 95-OSR2, alles speelt prima af (en ik heb niet echt een state-of-the-art bak).
Anyway, de topicstarter zou eens kunnen kijken naar de laatste videokaartdrivers (3x woordwaarde!), en wellicht -indien er sprake is van een VIA-chipset- de laatste 4-in-1 drivers installeren. DirectX kun je ook gelijk 'meepakken' als je toch bezig bent (niet dat DirectX veel uit zal maken, maar hey, baat het niet, dan schaadt het niet!).
Ook je processor trekt XP makkelijk, helemaal wanneer 't beestje, welke toch wat MHz tekort komt met spelletjes e.d., flink geholpen wordt door je 512MB RAM.
|